• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Oms

    har precis lagt ifrån mig en mätt liten tjej... har hunnit äta frukost samt varit på toaletten men det e oxå allt coh kl är 16.30... igår sov lillan på em och sen från 22.30 till 02.30 problemet var bara att vi inte sov då, det var så skönt att få lite vuxen egen tid utan några barn (stora tjejen hos pappa)men det betalade sig sen för kl 02.30 vakande liten o var vaken till 07.00 då hon somnade på mitt bröst o vaknade sen 09.00 igen och var hungrig, åt och somande om 10.45 och då gick jag o la mig i sängen och fick sova till 13.00 och sen var det dags o amma igen...

    Muuuuuuh! * japp känner mig som en ko - ser ut som en oxå har massor av magar *

    maken har tvättstugan och lagar maten, nu är han o hämtar ut ett paket på posten sen ska han förbi basketen innan det e dags för kyrkan kl 18.00... fullt upp alltså!

    Vi har blivit sjuka oxå allihopa utom lillan än så länge, vet inte vem som smittade vem o när då alla omkring en är sjuka men vi har ont i halsen hostar, snuvar etc, hoppas hoppas att lillfia klarar sig för sjuka spädbarn som ammas är nog bland det värsta som finns!

    sitter o oroar mig över räkningar - denna månad är inte kul, bara stora dottern kostar 5.000kr för sina aktiviteter, månadsmärke etc etc och sen har jag blivit tvungen att köpa nya dyra walkingskor som man gjort fotbäddar till pga min hälsena som jag pajade här i november och då har vi dessutom mkt mindre att leva på nu så det känns inget kul alls... vet inte hur det ska gå ihop...

    nu ska jag surfa vidare... tjingeling

    *vinkar till sjuka Anne och jag vet hur du har det! krya på dig!*

  • anne på grönkulla

    trist när det blir sådär *önskar jag kunde skicka en vinst på lott, men jag spelar aldrig... * segt när alltihopa är måsten liksom. Kan inte stora dotterns pappa skjuta till för hennes utgifter då eller betalar han redan en del (eller vägrar, vilket jag borde veta men har glömt?)

    När börjar bebisar sova på nätterna då? Inser att det är individuellt antagligen, men finns det nåt riktmärke när man kan börja "lära dem" eller så?

    Ska försöka gå till jobbet imorrn... *hostar ihåligt*

  • viktualia

    Vickan ramlar in......

    ...snorig och dan efter en helg i storstan.... är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ arg över att jag inte orkar gå på träffen med folk här i hålan ikväll, det hade jag VERKLIGEN sett FRAMEMOT.... *snyft*

    Men imorgon börjar mitt nya jobb - pirr i magen är förnamnet - och det är inte läge för något annat än det jag gör: ligger i soffan och tar igen mig....

    Omsan - usch, tungt med ekonomin!

  • viktualia

    Anne - skoj med igenkänning i blogginläggen!! det lär nog bli nåt mer om konsten att börja nytt jobb nån gång framöver också...

  • anne på grönkulla

    o, det är bara att kasta sig rakt ut i det okända o försöka simma!

    skämt åsido, lite så är det alltid, men de har ju valt dig oxå - o du har valt dem, så det borde ju finnas goda förutsättningar!

  • anne på grönkulla

    ja, där är jag tyvärr en sämre konsult, fråga mig hellre om resor i långtbortistan... ju längre bort desto bättre, typ...

    har också bloggat en del i helgen, det har ju vart sämre med det ett tag annars.

  • viktualia

    Anne - det är så skoj att titta på dina bilder på bloggen!! Verkligen en annan värld än min håla i Värmland!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7