• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    Anne - näpp jag blev smittad av kompisens dotter. Jag var ju som bekant på utflykt till de mystiska skogarna i Östergötland tidigare i veckan. Kompisen, som dessutom avslöjat mig här på BT, har en dotter på 9 månader som nog smittat mig. Som vanligt ska jag INTE ha nån lat helg... = klantVickan! Och på måndag börjar mitt nya jobb.... gaaaaaaaaaaa

  • Zozo

    Och jag mar pest (har fatt nat halvt influensaliknande tjafs) och ska aka hela vâgen till Le Mans idag och imorgon - bläh!
    Na saa farligt e det inte egentligen - känner mest fôr att beklaga mig Men magen ÄR i uppror.

  • anne på grönkulla

    han får alltså ligga i hårdträning! Finns det inte nätkurser? Men där hos er bode det ju finnas en del svenskar (vet minst 1) men de kanske jobbar häcken av sig på EU o banker allihopa o inte har tid med sånt?

  • Zozo

    Nja, det lilla han HAR lärt sig har vi tragglat fram hemma, men jag tycker det är jättesvart att lära nagon annan svenska eftersom man själv inte lärt sig det som främmande språk..

  • viktualia

    jag som är en sån svårartad svenskamupp skulle nog underhålla mig länge med att försöka lära någon som var motiverad att prata svenska, brukar öva på några av mina kompisars respektive som inte är från Sverige. Skojigt värre! Kämpade även med utbytesstudenterna som bodde på samma korridor som jag.. skojigt värre!

    ...däremot kan jag inte ett ord franska.. ha ha ha....fast det var ett av tre språk som mamma pratade när hon var liten..

  • anne på grönkulla

    för att lära sig ordentligt sen har kollegorna följt upp med sommarkurser i sverige - det kanske är svårare för honom, men han har ju å andra sidan dig att öva på. Vad pratar ni för språk med varann? Vad ska ni prata med bebisen?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7