• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    särskilt när folk bara är tjuriga o man inte fattar vad deras problem är - om de ogillar beslut så kan de ju säga det? Istället för att frysa ut folk eller bara låta bli att göra vad de blir ombedda (fast de säger att de ska)?

  • MuffinsTönt

    Zozo
    GRATTIS!!!!
    Detta är mitt andra "jag-har-plussat"- nyhet.
    Min kompis har också blitt gravid. Dem gifte sig innan sommarn. Jag missade bröllopet för jag åkte till Vietnam veckan innan.

    Det blir nog tufft men skoj!

  • viktualia

    Godmorgon!

    Semesterfiraren här! Ska dra iväg till jobbstaden och bli vacker - ansiktsbehandling och hårfixning. Ha det bäst idag! *massa kraft till alla som sliter*

    Och zozo - jag är fortfarande helt tagen efter gårdagens dramatik! KRAAAAM på dig!

  • Zozo

    Kram pa dig med Vickan.. Snacka om tagen... Hej allihopa och tack för alla glada tillrop!

  • Telemarkgrrl

    Halloj!

    Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så skulle jag ta med mig en vetevärmare att ha vid fotänden men ser fel i mörkret och sätter micron på Grill i tre minuter istället för micring. FATTA vad det luktade illa hemma hos oss inatt! Brrrrr.... Men som tur var så var det inget som tog eld!

    Zozo, hur känns det idag? Kunde du sova nåt inatt?

  • Zozo

    Oj da! Hade du fötterna i gröt da da??!!

    Njae, saa mycket sömn blev det inte. Vi bara tittade pa varandra, fnissade som fjortisar och sa Oj! hela tiden.. Mycket mogen reaktion...

  • Zozo

    Fast vi diskuterade det där med nâr man ska klämma ut nyheten till föräldrar etc.. Maken tycker att man ska vânta minst 12 veckor.. men det kommer jag ALDRIG att lyckas med!
    Jag har redan sagt det till min syster men hon kan halla sig.. Känns skönt att ha ngn att prata med..

  • Telemarkgrrl

    Jag skulle nog också berätta det tidigare än v. 12 till närmsta familjen. Om det nu skulle vara så att man får missfall i vecka 11 så är det väl knappast så att man inte berättar det för familjen och inte låtsas om något? Och om man berättar en tråkig nyhet då ska kan man ju lika gärna berätta den goda nyheten tidigare. Alla vet ju att det inte är 100%-igt att allt går bra men det är ju ändå större sannolikhet för att det går bra än att det inte gör det.

  • Telemarkgrrl

    Förresten så är det där med 12 veckor en gammal kvarleva från tiden då man inte hade så bra ultraljudsutrustning som idag. Idag så säger dom att risken för missfall minskar från typ 25-30% till 5% om man ser ett levande foster på UL i vecka 8. Eller förresten, ta sifforna med en nypa salt, jag är ingen matematiker - det jag vill säga är att dom sänkt den där gränsen för när missfallsrisken minskar dramatiskt från vecka 12 till vecka 8.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7