• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Zozo

    Ah Vickan jag maste ocksa jobba pa det där!! Har inte hittat nagot forum här just och upplevelsen med SWEA râckte med en gang för min del.. Hmm, det är riktigt knepigt när man inte har nagon naturlig träffpunkt för nya bekantskaper. Jag ser mig inte riktigt springa omkring pa barer *fniss* och ragga tilltänkta vänner och pa träningsställen har jag aldrig lyckats träffa ngn.. Mjah! Maste fundera pa det där.. Det är ju inte sa att jag inte alls träffat nagra intressanta personer, men de flesta är tjejer till makens arbetskamrater och har barn i nästan alla fall.

  • viktualia

    Zozo - trist att inte SWEA funkade... inte helt lätt att hitta nåt lämplig internetforum att rota rätt på folk i heller kanske.. Själv brukar jag oftast leta polare via min förenings/kyrkvärld men just i fallet med hålan har det inte funkat eftersom jag inte velat/kunnat engagera mig lokalt än... sånt här är verkligen svårt!!

  • viktualia

    Kära pladdrande lärkor!

    Nu drar jag till norra Smålands skogar och återvänder på onsdag.Ha det bäst, sköt om er och kom ihåg det Sally Santesson säger: Det går inte att bromsa sig ur uppförsbackar!!!

    *kramar*

  • MuffinsTönt

    Shit! Jag hörde jättesmäll precis alldeles nyss. och jag var 2 meter bort. Det susar i öronen, huvudet dunkar o hjärtat kör ddubbla race.

  • anne på grönkulla

    idag gick min körlektion inget bra! *sur både på den nonchalanta läraren och på mig själv som inte kan höja mig över det och prestera bättre ändå*

  • anne på grönkulla

    Swe:or (heter det så?) har jag också fördomar om... tror mer på att träffa folk genom jobbet eller nåt intresse kanske? Men jag har ju samma problem här - hur acklimatiserar man sig på ny ort? Nya vänner, hur hittar man dem?

    Men vickan, betyder det att du börjar försonas med tanken på att bo i hålan?

  • Zozo

    Ja, det är just det Anne.. Jag har aldrig haft problem med att hitta nya bekantingar förut. Nu arbetar jag dock pa ett pytteföretag sa där är urvalet mer än lite begränsat.
    Intresse.. jo, men vad? Det enda jag hittills lyckats ta mig för är att ga pa sprakkurs.. men det har inte varit sa effektivt ännu heller.

  • anne på grönkulla

    Ja, jag har ingen mirakelkur. Ni har inga trevliga grannar eller några andra företag i lokalerna bredvid där du kan hitta lunchpolare eller nån annan sorts träffpunkt? *spånar*

  • Zozo

    Näh, grannar har jag inga (jo ett par pensionärer) och inte i huset vi arbetar i heller.. men det är ju bara att fundera pa ngt annat

    Förresten sa lâser jag just "Nu vill jag sjunga dig milda sånger".. Vickan hade visst läst den, tror jag?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7