• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    Bra! Du har övertygat mig när jag vacklade lite i tron där.. *garvar stort*

    Nu är det dags att rycka upp maken ur soffan (han sitter och surfar efter renoveringstips... ) - det blir biltur i ösregnet till Systemet efter lite vin och sedan en snokande runda för att kolla på några hus som är till salu!

    *hörs*

  • Oms

    Vickan - jag har helt glömt bort att svara på ditt förslag om att komma til mig o laga middag! shit vad trevligt det skulle vara då! men jag tackar nej denna gång, maken kommer hem ifrån Gambia på tisdag och jobbar sen kväll varje dag till fre em och dottern åker till pappa på fredag så det är första dagen som bara vi 2 (3) får bara vara... Han har redan uttryckt önskemål om kvällen... så tack men nej tack!

    men du, jag bor kvar o e föräldraledig till 1 aug så kom m fler förslag!

  • viktualia

    Omsan - jag antog att du inte kunde, så jag har bokat tågbiljetter så att jag åker direkt till mitt möte. OM jag hade kommit till dig hade det alltså varit till sen lunch eller så... kvällen var/är redan full av mötesjox...

    ...hur som.. jag passerar Sthlm fler gånger!

    Ekovinet jag skrev om tidigare idag var förresten OTROLIGT gott!!!!

  • MuffinsTönt

    Oms
    Läste lite om din oro för dottern o framtiden. Kämpa på säger jag! Det du gör nu är såå mkt mer än vad vissa i min omgivning gör/försöka göra för sin barn.

    Vickan
    "Hur" smakar vinet? Torrt eller friskt?

  • Telemarkgrrl

    Hej hej!

    Det är ju otrooooligt svårt att beskriva hur vin smakar, det smakar ju liksom .... öh, vin?! Men Systembolaget säger att Vickans vin har en "Torr, mycket fruktig smak med karaktär av rostade ekfat, inslag av päron, ananas, vanilj och kokos." så då får man väl tro dom på det.

  • Telemarkgrrl

    Igår blev det utflykt till Ikea (my god vad folk det var där!) och idag har det blivit en liten promenad i solskenet. Vårfåglarna kvittrade och solen sken så man tror nästan att det blivit vår redan.

  • Telemarkgrrl

    Jo, jag har läst massor och plockat undan alla julsaker också. Det skär i hjärtat att ställa undan adventsljusstaken, dels för att jag har världens finaste adventsljusstake och dels för att den ju sprider ett sånt himla fint ljus.

  • viktualia

    Telestubben - tack för hjälpen med vinet!!

    Anne - jaaa vatten smakar verkligen OTROLIGT olika...

    Här blev det också promenad i solskenet med tillhörande lunch på stadens strandcafé! Plus lite rensning i "viktiga-papper-högen" och lite tvätt = najs helg!

    Och imorgon drar jag till de småländska skogarna strax efter lunch!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7