• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    själv kan jag skryta med ovanligt fina naglar, vårdade på salong de senaste månaderna - eftersom jag har tageltjockt hår och samma kvalitet på naglarna är de hårda som flinta dessutom - men detta är baske mig första gången i livet som jag inte har dem nerklippta till max o med avbitna nagelband...

  • MuffinsTönt

    Anne
    För hade jag också jättestarka naglar. Vet inte vad som hände. Kanske brist på B-vitamin eller vad det är för starkare hår o naglar.

  • viktualia

    Anne - grattis till naglarna! Själv surar jag lite lagom.... försökte med sådana där vitamintabletter men magen sunkade då och jag har inte orkat testa igen

  • anne på grönkulla

    gissa vad? Jag har vart på gym! 40 min på löpband, blev det - kan det bli mer än en engångsgrej så vore det toppen. Har gått o sugit på det hela helgen o inte kommit iväg men när jag kom hem idag så kröp det i mig över att få GÖRa nåt - så marsch iväg, blev det!

  • viktualia

    Duktigt Anne!!!

    Själv var jag ute och övade på att köra bil i moddig snö tidigare idag, maken tyckte att det var dags för en lektion och så var det nog... shittans vad bökigt att styra i obanad snö... nyttigt!

  • anne på grönkulla

    jag inser att jag är lyckligt lottad med naglarna, fö. just nu måste jag ta bort flagigt lack bara för det är osnyggt.

    Hmm, snö - sånt slipper ju jag... men jag ska återuppta körträningen efter juluppehåll här...

  • viktualia

    Snö är ju inte direkt något man kommer undan här... hm... ha ha ha... så det är nog bara att träna...

    .... jag råkar ju dessutom ha gift mig med en intresserad och duktig bilförare som är uppvuxen ute på landet där plogbilen INTE kommer speciellt fort. Från sväronen till väg som plogas någorlunda fort är det 800 m mjuk grusväg... nedförsbacke hela vägen dessutom.... inte konstigt att maken kan det där med snökörning och jox...

  • anne på grönkulla

    good for you! Hur funkar det att öva med maken då?

    Själv märker jag att jag har oändligt mycket mer tålamod än för t ex 10 år sen o så har jag en "körlärare" med stort tålamod själv - men hur situationen hade funkat med t ex maken eller nån vet jag itne rikigt?

  • viktualia

    det går jättebra att öva med maken, så länge inte lacken på bilen är i fara - alltså har vi lagt ner projektet att lära mig parkera i vårt pyttegarage... makens nerver klarar inte att jag försöker.. ha ha ha

  • anne på grönkulla

    Juste!

    Jag kan ju ärligt erkänna att jag för tio år sen inte hade pallat med att misslyckas 28 gånger av 32 försök med att parkera o så... o jag vet fortfarande inte hur jag skulle reagera med t ex maken som instruktör... tur att ilskan går över med åren...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7