• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Oms

    har läst ltie i tråden nu...

    Anne - vad tråkigt att maken har åkt hem nu men jag antar att ni har haft det underbart under tiden han varit där?!

    Muffins - låter som om din Sthlm resa var lyckad - du har hunnit med en hel del tom Koh Phangan (som jag tycker är oerhört överreklamerat ställe) ochnyårsmenyn lät god - iaf den flytande delen *japp saknar att inte kunna dricka vin*

    Tubbisen och Vickan - synd på lördagen, hade ju varit såå kul!! nu verkar dock ha haft fullt upp och speciellt Vickan som träffat massor av gamla vänner - sånt e ju sååå kul!

    Mrs O - long time no see, hoppas allt e bra m er?!

    Zoz - var du inte hemma i jul/nyår ngt? typiskt m paret som skippat pillren nu - tänkte på jobbfrågan där- de blir säkert m barn på en gång skulle inte förvåna mig

    och sist men inte minst (sorry om jag missat nt viktigt)

    GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLIHOPA!!

  • viktualia

    Omsan - skoj att se dig här!! stressad småbarnsmamma och allt! Och jag lär passera storstaden fler gånger än under tidens mest hektiska jul- och nyårshelg!

  • Oms

    muffins - haha nu såg ajg, det var ju via rimmandes om du hittade hit, har helt glömt bort alla mina rim men kul var det!

    Zoz - ser ju nu att du varit hemma i svedala - verkar som om du har haft fullt upp dessutom!

    så, nu har jag nog läst igenom allt - eller?

  • viktualia

    förövrigt har jag tagit mig till sidan 24 av 41 i det första av två dokument.. urkans... jag brukar verkligen korrläsa snabbare än så här...

    ...har dock just gjort och sen ätit Majsplättar - jättegott!
    Knaperstek kotlettbacon med lite hackad lök. Sväng i ruccolasallad och låt allt bli varmt.
    Mixa potatis, majs, kryddor och ägg och vänd ner bacontjohejset. Krydda med lite kryddgrönt. Stek sedan i lagom stora plättar och njut! Troligen ÄNNU godare med nån filsås till - men näpp, Vickan är PÅ bantning igen!

  • Oms

    Vickan - hoppas du har din underbara receptbank i worddokument eller på din blogg eller nåt för majsplättarna liksom allt annat du brukar lag låer ju sjuuuuukt gott! än så länge lagar jag mat typ 2 dgr i veckan övrig tid är halvfabikat och uppvärmning av tidigare storkok, men om en vecka är det dags o hugga in, då börjar skolan för O igen och M är ju i Gambia... fy vad jag tycker att det e trist att laga mat när man har begränsat m tid, ork och pengar... så tips mottages tacksamt framöver!

  • MuffinsTönt

    Tjena! Idag har varit slödag me stort S.

    Oms
    Va kul att du tittar förbi. Japp, jag försökte på en rimkarriär. Nästa år ska jag prova igen. Jag fick några julklappar me roliga rim. Skulle va kul att prova på det.

    Nu ska jag forsätta o läsa Harry potter.

  • viktualia

    Omsan - du får väl anställa nån kock.. ha ha ha! allvarligt: jag ska till sthlm fredag den 18:e - jag har semester så jag kan åka tidigt, vi kanske kunde ses?!? Jag kan komma hem till dig och bjuda dig på mat - låter det bra?!??

  • Telemarkgrrl

    Tjipp och hej!

    Varför är inte varje vecka en tredagars arbetsvecka?! Nu är det redan fredag - tjohooooo!!

    Ikväll blir det restaurangmiddag med svärfar och hans fru och sen är heeeeeeeeeeela helgen heeeeeeeeeeelt oplanerad. Så skönt!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7