• Majsis2008

    Göteborgsbrudar 2008 del 2

    Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

    Nästa träff: 8/12

    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Astriden

    En lite skoj historia jag fick på mailen..

    Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna". Jag sa till min make att jag skulle vara hemma vid midnatt, "Jag lovar!"

    Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt. Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad.

    Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger. Snabbt som ögat, då jag insåg att min make förmodligen skulle vakna till, gal jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom.

    Nästa morgon frågade min make mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut.
    Pust! Jag klarade mig denna gång! Sedan sa han "Vi behöver ett nytt gökur."

    När jag frågade varför, svarade han
    "Ja, igår kväll gal göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh Shit", gal 4 gånger till,harklade sig, gal ytterligare 3 gånger, fnissade, gal två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och pruttade."

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Astriden tack japp jag längtar hem!! HAn ringde nu på morgonen han sa att han längtade till ikväll

    Roliga historier det gillar vi :) Piggar upp en på morgonen!

    Roligt att det kommer mer tjejer hit!!

  • Grund

    Hihi som det kan gå...

    God morgon tjejer!

    Äntligen fredag. Ikväll väntas julfest med mitt nya jobb och har därför haft en halvkass morgon när jag sprang runt i lägenheten för att hitta alla grejer jag behöver ha med mig inför den (smink, plattång, kläder etc etc) och som vanligt kunde jag inte bestämma mig/ hitta mina grejer...suck på mig!

    Men men, det är ju fredag med fredagsfika och datorerna verkar funka som de ska så nu är det bara att börja göra om allt jobb som förlorades när skiten kraschade...förhoppningsvis har det mesta räddats. Vi får se

  • Majsis2008

    Hej tjejer. då är det helg igen då...gött. Strax blir d en tripp till IKEA och handla en ram och sen hämta massa gott kött..

    Usch e ätteseg i kroppen,dumma hund som bor i trappen som skäller så...tidigt på morgonen med...

  • Astriden

    Skoj med Ikea majsis
    hämta gott kött låter spännande, nån som jagar?

    Haha,
    känner igen mej i din berättelse grund hihi såå hemskt när man i all stress yrrar runt i lägenheten & vänder upp & ned på allt sen när man väl rusar ut så har man fått med sig sporadiskt blandade grejer
    Varför lär man sig inte & packar en liten västa på kvällen??

  • fru Trul
    Astriden skrev 2007-11-30 07:54:37 följande:
    En lite skoj historia jag fick på mailen.. Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna". Jag sa till min make att jag skulle vara hemma vid midnatt, "Jag lovar!"Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt. Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad.Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger. Snabbt som ögat, då jag insåg att min make förmodligen skulle vakna till, gal jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom.Nästa morgon frågade min make mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut.Pust! Jag klarade mig denna gång! Sedan sa han "Vi behöver ett nytt gökur."När jag frågade varför, svarade han"Ja, igår kväll gal göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh Shit", gal 4 gånger till,harklade sig, gal ytterligare 3 gånger, fnissade, gal två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och pruttade."
    Asgarv!
  • mrsD

    Godmorgon!

    e hemma me sjuk hund idag.. stackars..

    Ska hälsa så gott från Stjärngudinnan, det är mycke på jobbet osv, men håller henne lite uppdaterad=) Såå, hon e inte försvunnen för alltid *s*

    31 maj - ja, vi tänkte väl åka ngt liknande, kanske vi ses där? *S*

  • Grund

    Ja, precis så är det Astriden. varför kan man inte lära sig packa på kvällen???

    MrsD, vad är det för fel på voffsingen? Usch det är det värsta som finns när djur är sjuka.

  • mrsD

    Det är som tur är inte lederna som spökar denna gång.. utan magen..
    Husse va såå snäll när han gav vovven TVÅ märgben på samma dag.. (kan säga att han har väldigt dåligt samvete idag..)

    Så har fått springa ut me henne flera gånger inatt o igårkväll, och nu på morgonen.. men nu har hon fått mat o ligger o sover, sen ska vi bota det me lite kokt ris oxå..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2