• Majsis2008

    Göteborgsbrudar 2008 del 2

    Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

    Nästa träff: 8/12

    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Långserud

    Godkväll! Åh jag vill också vara med på listan! 7 juni smäller det å jag sitter just å snyftar över att den herrgård vi tänkte boka bröllopssviten är abbonerad av ett annat lyckligt par.....snyft!

    Inte mkt mysiga ställen i de trakterna där vi ska gifta oss så nu blir det med ljus å lykta som vi får leta.... snyft...

  • malinlars

    Jaha.. ny tråd, ny vecka.
    Låter som ni haft en trevlig å kul pysselkväll!!

    Har bokat transport nu också. Det börjar bokas av lite. Köpt Hjärtljus gilanger (vita) till dekor till scenen.. Majsis, tack ändå, men du behöver inte titta på det när du åker till Ullared. Var väldigt snällt av dig att erbjuda dig att kolla!!

    Långserud: Vilket bra datum ni har!!

    Arbetar för fullt om dagarna med examensarbetet.. börjar bli stressigt nu.. bara 4½ vecka kvar tills vi skall vara klara... Gaaaa

    Sov gott!!

  • Majsis2008

    Jag vet långserud att du du ville vara med, men då hade listan där uppe blivit jättelång...för jag hittad einte hela listan, så grund gjorde en snabbt...

  • mrsD

    sitter här i min ensamhet, precis varit ute med hunden, o d e månsken o stjärnklart, me rosa himmel längs horisonten, alla göteborgs ljus lyser vackert!

    Så ist för o trippa iväg t skolan (o lyssna på tråk om växter) så bestämde jag mig för att stanna hemma, gick in o tände massa stearinljus ist för lampor, gav vovven frukost, o nu ska jag fixa härlig frukost t mig o bara njuta!

  • Amor Eterno

    God morgon tjejer!!

    Mrs D gud vad mysigt det låter, den tråkiga november månaden är slut snart och då kommer december med julkänsla, julpynt och mys!!

    Tiden går så himmla fort, jag är så glad att jag köpte julklappar åt alla barnen som vi har i släkten redan i oktober så jag var i ullared nu är det bara åt mina päron och min bror!

    Så inte så mycket att lägga ut!! Men jag har ju så mycket att se fram emot nu :)

  • Majsis2008

    usch, hatar denna dagen när man betalar räkningar..
    din morgon lät mysig mrsd...själv ska jag strax åka till citygross och storhandla så då går ännu mera pengar...bläää vad jag hatar att ha massa räkningar...

    men d e ju mysigt att julen kommer nämrare och närmare, nästa vecka blir d ullared, får se hur mycket d blir shoppat...

  • Grund

    God förmiddag,

    Samma tråkiga dataproblem idag också. Kan inte göra någonting. Är tillfälligt inne på nätet men det brakar väl ihop snart igen, suck!

    Men annars är det ju en fantastisk morgon, synd att man måste dra ner persiennen för att inte bli bländad av solen

    Jag måste komma iväg å testa skor i denna veckan så man förhoppningsvis hinner få dem innan jag ska till sömmerskan i januari. Å så ska det tränas, å julpyntas... men men, det är ju ganska roliga grejer så det ska nog gå bra

  • mrsD

    nu har jag använt hela morgonen åt att julpynta!
    kommer inte att ha tid att göra d i veckan så passade på nu!
    men har inte tänt adventsljusstakarna än dock.. d får nog bli på fredag..

    Nu bär d av o tvätta bilarna o göra en av dem fin för besiktning på tors.. håller tummarna för att d inte e ngt fel på den! skulle va typiskt..
    o så ska vi byta t vinterdäck.. lika bra o få d tråkiga gjort! men suck, trodde sambon skulle sköta detta, kille som han e.. men nääää då.. suck, va ska man ha de där till egentligen? haha

  • Amor Eterno

    Hej tjejer!!

    Japp december är en månad av jobb och roliga saker! Lördag skall det pyntas och sättas upp gardiner osv, söndag är det jul bakning med pepparkakor och lussekatter!

    Nästa helg på fredag är det julbord med jobbet och sedan under helgen är jag och jonas tillsammans 2 år!!! Vi får se vad han har hittat på!

  • Astriden

    åh, tjejer va ni verkar ha det mysigt.
    Jag sitter nere i malmö
    solen skiner & det är riktigt mysigt.

    vart ute på stan en sväng och provat en klänning som jag misstänker är MIN klänning ned kändes toppen, skön, vacker & väldigt ninig
    Dessutom är är det en "forever yours" så blir inte ruinerad heller.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2