• Limbolight

    Skulle kunna gifta mig med denna karl istället!

    Om jag fick chansen skulle jag kunna byta ut min m2b mot underbara Per Morberg vilken dag som helst!

    Har ju för tusan blivit helt betuttad i mannen!

    Hänger som en fjortis och dräglar vid TV:n varje torsdag ,då ursexige Per flyger runt bland sina kastruller och bara är så där underbart hafsig. Han snålar ju inte direkt, varken med kött, smör eller dräpande komentarer. Humor har han dessutom.

    Efter 27 år med samma tant är det väl dags att se sig om efter något nytt Per?

    Eller vad tycker ni tjejer!!??? ;-D

    I lööööööv U Per!!

  • Svar på tråden Skulle kunna gifta mig med denna karl istället!
  • Lady o Lufsen

    ...jamen Per har jag ju varit betuttad i sedan hans medverkan i rederiet! ...nu när han dessutom är en riktig hejare i köket så blev ju det inte sämre...

  • fru AM

    Han var rätt läcker i filmen "1939" om någon minns den. Osympatisk, men läcker.

    Det gäller att skilja på rollkaraktär och Pers karaktär

  • matteve

    Och hur känner man Pers karaktär? :)

    fru AM skrev 2007-11-02 23:41:50 följande:


    Han var rätt läcker i filmen "1939" om någon minns den. Osympatisk, men läcker. Det gäller att skilja på rollkaraktär och Pers karaktär
  • Limbolight

    Ja, det är ju just det som är frågan!

    Hade varit jäkligt intressant att få veta hur han e på riktigt, utan kameror...

    fru AM:

    Fy vad jag skulle vilja vara din kompis!!

    Har inte sett "1939", men skulle gärna vilja. Hade tänkt att jag skulle hyra "så som i himmelen" först.

    Har nån sett den? Är han lika vidrig där,min Gulle-Per?!!

  • kentfantast

    Ja han är en hustrumisshandlare där så jag skulle inte kalla honom sympatisk i den filmen direkt...

    Du får väl presentera idén med ett svenskt och ett utländskt frikort för din man. Du vet, en kändis man får fri tillgång till på alla tänkbara sätt vid ett tillfälle... om tillfälle mot förmodan skulle uppstå...

  • fru AM

    Det enda jag menade var att vi inte får döma Per efter de karaktärer han spelat på film. Med tanke på att han varit gift med samma fru i 100 år (och hon med honom) så kan han väl inte vara för hemsk? (Är jag naiv nu?) Han verkar ha en bra dialog med sina barn efter det lilla man fått se på TV.

    Tänker intre fördjupa mig i detta. Min åsikt står fast han är en originell, cool, rolig kille som gärna skulle få bjuda mig (och min man!) på middag.

  • Limbolight

    fru AM:

    Jag håller helt och hållet med dig!!
    Jag tror också att han e än ganska trevlig typ privat.
    Verkar alltid väldigt omtyckt av alla människor som medverkar i programmet.

    Men det där med frikort låter bra!

    Då får vi ju hoppas att han svarar på mitt mail, det hade ju varit en bra början!!

    Typiskt bara att han e 18 år äldre än mig, han e ju faktiskt ganska gammal.. Skit i det förresten, han e ju läcker!!!!

  • Limbolight

    då puffar vi lite till... !!

    Så trist att det bara är måndag idag!

    Varför kan de inte sprida ut lite mer Per under resten av veckorna? Jag får näsan abstinens!!

    Nån som har lite mer "Per- kuriosa" att dela med sig av? Jag lyssnar gärna på både beröm och kritik!!

Svar på tråden Skulle kunna gifta mig med denna karl istället!