• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pärlplattan II

    Pumpkin - Vi följer ditt exempel här. Vi ska handla till nyår och till oss själva nästa vecka. Sen får vi besök i kväll av en gammal kompis. Ska bli trevligt! Det är jobbigt att jag är så fruktansvärt trött och inte kan slappna av - det tar mkt energi. Jag får väl vila hårt i morgon, och så bli pigg på måndag.

    Någon som har en idé om vad man kan göra för veg. alternativ till Tjälknöl? Vi ska äta det på nyår och har en vegeterian i sällskapet.

  • Pumpkin
    Pärlplattan: Mums mums med tjälknöl! Här blir det endera grillat älgkött eller så smördegsinbakar vi köttet. Vi får se helt enkelt. Har dock inget bra vegetariskt alternativ såhär på rak arm...

    Nu har jag handlat julklappar till sambon. Är inte helt nöjd dock, hoppas jag hittar nånting mer på Maxi (DVD/CD/spel), annars blir jag riktigt deprimerad faktiskt.
  • Pärlplattan II

    Sådär - vi hittade till slut en köttbit. Vi får väl se om det blir någon knöl eller ej. I värsta fall får vi väl dra in och köpa en kasslerbit eller så. Till vegon köpte vi qournfiléer eftersom fantasin tryter. Jag är fasen fortfarande inte frisk från min förkylning... Så vansinnigt trött i hela kroppen och jag sover ändå ganska rejält. Kompisen som skulle komma fick utebli så jag någon gång kan vila och bli frisk!! Som tur är har vi installerat trådlöst nu, så jag kan ligga i sängen och surfa.

    Köpte senaste Allt om bröllop idag, tänkte att det blir som en nyårspresent till mig själv. Kan söka lite inspiration och så fanns ju den Calligraphens katalog med och det är aldrig otrevligt med en sådan!

  • Englali

    Hej tjejer!

    Haft en rätt bra dag hittils tycker jag. Varit o shoppat med min kärlek. Blev en ny klänning till nyår och lite andra kläder till både mig och A.

    Sedan var vi förbi mina föräldrar en stund. Åker förbi dem varje dag nu, vill träffa mamma.
    Andreas är helt underbar i allt det här, vilket stöd och vilken tröst. Mmm... i like him, alot!!!

    Ikväll blir det middag här. Ett par kompisar från Malmö som är hemma (är härifrån egentligen). Superlätta o goa att umgås med så jag ser riktigt fram emot att få lägga mina tankar någon anna stans ett par timmar.

    Känner mig så kluven. Sen vi fick beskedet är det som jag inte törs unna mig att vara glad eller ha roligt åt andra saker. Jag får som dåligt samvete, som att jag borde tänka på mamma o sjukdomen hela tiden... Som idag har jag haft värsta ångesten för att vi ska ha gäster och ha roligt, när min mamma är sjuk!! Varför blir man sådan??

  • Pärlplattan II

    Englali - Vad skönt att du fått ha en bra dag so far! Och att du kan slappna av ikväll med dina goda vänner. Jag vet inte hur man kommer undan den typen av ångest, det är så svårt - du får försöka tänka att din mamma säkert vill att du ska ha roligt och må bra, även om hon är sjuk. Det kanske kan underlätta lite? Jag hoppas iaf att du kan njuta av kvällen - verkligen - och bara ha det lugnt!

  • Annim

    Hej tjejer!
    Länge sedan!
    Har haft värsta svackan över jul! Jag som annars varit så glad för det mesta under hösten. Gick in i värsta deppsvackan här över straxt innan jul. Börjar kännas lite bättre...
    Men vad tråkigt det är när man inte finner någon glädje i något!
    Men, får ta och försöka rycka upp mig lite!
    Vi ska ha vänner här hemma hos oss över nyår.
    Vi bjuder på grekisk pytt i panna. Med marinerad fläskfile` och klyftpotatis och annat gott. Med samrrig vitlökssås *yimmie*
    Sedan blir det kladdkaka med kokoskräm och glass.
    Men vi ha en välkomstdrink först av allt, med en namn som man lätt minnns! "Bonka Bäver"

    Englali:Hoppas ni hade trevligt och skänker massor av kramar och tankar till er!

    Önskar er alla, kära vänner;Ett GOTT NYTT ÅR!!!
    Kram

  • Englali

    Vad snälla ni är, tack för alla styrkekramar och omtanke.
    Idag känns allt skit dock.

    Bröllopsplaneringen kommer nog att hamna på is så länge. Vi hade planerat att skicka ut inbjudningarna i februari, men nu kommer det nog inte att bli så.
    Hade ett långt samtal igår, jag och A och kom fram till att vi väntar med allt. Tills vi vet, vad som kommer hända och så.

    Själva grejen med bröllopet är för oss också att få dela den dagen med alla våra nära och kära. Är det så att mamma inte kommer vara pigg och gå på behandlingar och så, så skjuter vi på bröllopet. Antingen får det bli ett vinterbröllop eller så får det helt enkelt bli sommaren 2009. Det viktigaste är att hon blir frisk och kan vara med. Det är det enda som betyder något just nu!

  • Pumpkin
    Annim: Trist när man hamnar i svackor sådär, jag har känt mig likadan över julen. Är fortfarande inte helt 100, men nu när älsklingen är hemma så är det mycket bättre i alla fall.

    Englali: Jag tycker det låter som ett klokt beslut, men hoppas att du fortsätter hänga här med oss när du orkar/vill

    Jaha, då har man alltså nyss vaknat, blev en liten chock att klockan var så mycket. Måste göra mig i ordning nu och käka frukost, klockan 13.48 ska vi ta tåget in till Hovet där vi ska se på hockey i eftermiddag. Hade väl egentligen hellre legat kvar i sängen, men jag har ju lovat att följa med så...

    Ha en bra dag tjejer!
  • Englali

    Annim: Tråkigt att det blev så över julen, hoppas du känner dig bättre nu. Nyårsmiddagen lät mums!!

    Pumpkin: Jag kommer nog hänga kvar här... har ju så svårt att slita mig. Skönt o få skriva av sig lite ibland också!

    Nu ska jag o hjärtat käka en sen frukost!

    Kram o hej!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.