• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pärlplattan II

    Englali - Vad skönt med en så bra chef! Känner igen det där med att allt kommer på en gång - då känns det så tröttsamt, livet. Usch!

    Pumpkin - Jo, precis, det betyder ju knappast något i det stora hela. Tur det, eftersom min syster köpt lite Ben&Jerrys till mig (Cookie dough). Den bör ju ätas upp...

    Jag hade en bröllopsfråga till er igår - eller om festen, givetvis - men nu har jag glömt. Verkar hursom, som att flera tror att vårt julkort är själva inbjudningskortet.. Kanske är det inte så konstigt att folk inte förstår osa och annat man skriver i inbjudningarna, om de inte ens tycker det är konstigt att man bara får ett datum och inget mer...

  • Pumpkin
    Pärlplattan: Åh, Ben&Jerrys får inte gå till spillo!

    Haha, nej, det kanske är så underligt trots allt då. Men vad konstigt ändå, är folk så ovana att få inbjudningar att de bara accepterar ett datum och så är det bra så?

    Förövrigt så kommer vi få ett bidrag till bröllopet av Lasses föräldrar, men vi vet inte hur mycket eller ens när vi får pengarna - vilket känns lite jobbigt Självklart är det jättebra och jättesnällt på alla sätt och vis, men det skulle vara lite lättare att budgetera om man visste vilka pengar som kommer in och vilka som ska ut Fundersam Och så har Lasse frågat sin marskalk om han vill vara just det, och han sa självklart ja!
  • Pärlplattan II

    Jättemärkligt - jag skulle bli lätt förvirrad och, om inte jag fattade att det nog kommer ett till, ringt och hört med någon som kanske hade en aning (t.ex brudparet själva). Men det är ju jag.

    Jobbigt med pengarna - alltså problemet när man inte vet, givetvis. Inte själva pengarna! Det känns ju kanske inte heller jättebekvämt att fråga heller.

  • Pumpkin

    Så skulle jag också reagera...

    Nej, det känns ju inte sådär jättebekvämt och faktiskt lite otacksamt att fråga när och hur mycket vi får, men jag och sambon får nog prata om det där i helgen, för jag vill veta exakt hur mycket jag kan slappna av nu under dessa kassa månader som väntar...

  • Pärlplattan II

    Jag förstår dig precis - det är ju väldigt mkt som underlättas av att man vet. Jag tror kanske inte att de egentligen tycker att det vore konstigt att ni undrar, men det känns ju inte lättare att fråag för det. Kanske lättare om Lasse frågar..

  • Pumpkin

    Ja JAG kommer definitivt inte att fråga, det får bli kära sambons uppdrag i så fall

  • Pärlplattan II

    Nej - det var kanske ganska logiskt. Med min Peter är det såhär: Han ska fixa ditt eller datt. Sen tar det tusen år - "jag gör det sen", "jag ska göra det när jag gjort ...." "ja, just det, jag gör det snart" osv.osv.osv.osv.

  • Bellanote

    pumpkin bidrag är alltid välkomnat

    fick i jul klapp av sambons far att han betalar limmo och det är jätte snällt. sen hade han köpt en 6 flak öl och massa rödvin från polen. plus att han har samlat ihop 3 st rådjursadlar till maten med.. han är helt inne nu i vårt bröllop och det är så roligt..

    såg på någons sida att de hade rosor i lime stående på bordet. var jätte snyggt så har lagt till grönt nu på färg skalan. ska ha så hoppas bara det passar med lime och rosa rosor men det såg snyggt ut på bilderna..

  • Pumpkin
    Pärlplattan: Sån är Lasse också Bellanote: Rosa rosor och lime blir superbra!

    Jaha, då var svåger, svägerska och världens jobbigaste 4åring här igen då, och jag fick precis reda på att de inte visste att vi ska gifta oss! Mina svärföräldrar och den andra svågern var ju med på middagen när vi berättade att vi skulle gifta oss, men tydligen är det ingen som berättat för dessa två (tre) Tokigt!
  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer!
    Åh så skönt det var att få sova bredvid älsklingen hela natten och sen vakna i hans armar - myspys! Idag blir det lite shopping av olika slag tror jag, julklappsshopping till vår minijulafton på nyårsafton samt mat- och dryckesshopping till nyårsafton och första veckan på det nya året

    Vad ska ni ha för er tjejer?

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.