• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    B o S

    Jag har aldrig upplevt det du beskriver i någon tråd på BT. Inte personligen. De gånger jag har sett det så är det personer som skriver ungefär som du gjorde nu, som blir "påhoppade" men jag tycker inte det är konstigt att man blir det när man slänger ur sig otrevliga saker. Vem kan göra det och sedan vänta sig att bli mysigt och trevligt bemött!

    själv kör jag enligt den gyllne regeln man fick lära sig i skolan. Jag bemöter andra så som jag själv vill bli bemött.

    Menar inte att du inte har rätt att vara irriterad, men det var ingen som var otrevlig mot dig här i denna tråd. Den enda som kom med pikar och "påhhopp" var faktiskt du.

    Ingen ÄGER denna tråd. Det är en skithärlig tråd och pumpkin är den som brukar starta om den då det är så praktiskt. Hon sitter med infon om oss alla och hon brukar gå ut i mycket god tid och komma med MÅNGA påminnelser innan någon stryks från listan.

    För visst sjutton är det onödigt med massor av personer som inte är inne och skriver längre. det gör ju att man får sitta o scrolla ner hur långt som helst varje gång.

    Det är rätt många som skriver ett tag och sen försvinner, ändrar planer, byter datum etc, så det är nog ganska logiskt att uppdatera tråden.

    Du är SJÄLVKLART hjärtligt välkommen. Vi välkomnar ju alla här inne. Det är verkligen en superhärlig tråd m mycket värme och massor av helt underbara blivande brudar.

    Häng med, haka på så kommer du inte att behöva känna dig utesluten eller utestängd. Vi gör inte så här inne... Promise! Så även om du upplevt detta i andra trådar så gäller det inte just denna tråd. Det kan jag verkligen lova dig!

    kram

  • Du & Jag

    Idag har jag bestämt mig för vilken klänning jag skall ha, gick lite fort då jag inte har kollat runt någonting innan min blivande vet inte något än!!! Men min syster var med och vi båda var överens om att den var så fin! Gå gärna in och titta på www.nixa.se och säg vad ni tycker(på sid 4 sista klänningen nr 7509 tror jag det var!) Men det är säkrast att ni tycker den är fin då allt gick så fort idag , men nu är jag lycklig i alla fall

  • Du & Jag

    Idag har jag bestämt mig för vilken klänning jag skall ha, gick lite fort då jag inte har kollat runt någonting innan min blivande vet inte något än!!! Men min syster var med och vi båda var överens om att den var så fin! Gå gärna in och titta på www.nixa.se och säg vad ni tycker(på sid 4 sista klänningen nr 7509 tror jag det var!) Men det är säkrast att ni tycker den är fin då allt gick så fort idag , men nu är jag lycklig i alla fall

  • Pumpkin
    Anja: Då börjar jag räkna ner från och med idag då, så jag är beredd när rapporten kommer

    Och du, du är inte den enda som skippat det där med dieter över jul Har just satt i mig ett stooort glas med Oreomilkshake (Oreo's, chokladglass, vaniljglass och lite mjölk) och gjorde så även igår - men OJ så gott det är! Just idag var den välförtjänt, har jobbat hårt trots överjävlig mensvärk.

    Du&Jag:
    Hehe, jag bestämde mig också för min klänning första gången jag var ute och letade Jättefin klänning du hittat, riktigt tuff!
  • Englali

    Hej tjejer!

    Här är det SKIT!!! Min mamma är sjuk. De hade hittat sådant man inte vill hitta, ringde de o sa idag. Jag är helt förtvivlad, tårarna vill inte sluta rinna...

    Vad gör man ett sådant här läge? Jag är chockad, förstörd, världens tryck över bröstet och en fruktansvärd panik-känsla.
    Snälla... någon som varit i likanande situation... vad gjorde ni???

  • Pumpkin

    Liknande situation och liknande situation, men ja, jag har varit med om att väldigt nära familjemedlemmar har drabbats av hemskheter. Så vad gör man? Önskar verkligen att jag hade ett bra svar på det, men det har jag inte - det enda man kan göra är att hoppas, be och ta en dag i taget, försöka ta vara på varje minut och lita på att det kommer att ordna sig till det bästa.

    Och prata, prata och prata med någon/några du kan prata med. Andreas, dina vänner, vi... Vi finns i alla fall alltid här, bara så du vet.

    Vad mer kan jag säga? Är så ledsen för din mammas, din och din familjs skull Gråter


    Englali skrev 2007-12-27 21:27:05 följande:
    Hej tjejer!Här är det SKIT!!! Min mamma är sjuk. De hade hittat sådant man inte vill hitta, ringde de o sa idag. Jag är helt förtvivlad, tårarna vill inte sluta rinna...Vad gör man ett sådant här läge? Jag är chockad, förstörd, världens tryck över bröstet och en fruktansvärd panik-känsla. Snälla... någon som varit i likanande situation... vad gjorde ni???
  • Englali

    Pumpkin: Tack!

    Det är ju sådant här man aldrig tror ska hända en själv och ens egen familj.
    Men men, inget är säkert ännu. De vet inte var det sitter eller hur mkt så man ska ju inte ta ut något i förskott. Men sjukt tungt är det iaf.

    Konstigt så otroligt avslägset bröllopet kändes helt plötsligt... vad allt kan vändas snabbt.

  • Englali

    Pumpkin: Tack!

    Det är ju sådant här man aldrig tror ska hända en själv och ens egen familj.
    Men men, inget är säkert ännu. De vet inte var det sitter eller hur mkt så man ska ju inte ta ut något i förskott. Men sjukt tungt är det iaf.

    Konstigt så otroligt avslägset bröllopet kändes helt plötsligt... vad allt kan vändas snabbt.

  • Pärlplattan II

    Englali - Jag har inte varit i din sits,men jag vill verkligen att du ska veta att jag känner med dig! Det måste kännas fruktansvärt. Jag är så ledsen för din och din mammas skull. Jag har nog inget egentilgt råd, men det är bra att du gråter, och det är nog bra att prataprataprataprata, inte knuffa undan känslor och allt utan låta det komma. Stora kramar till dig!

    Apropå mat, - så hörde eller läste jag någonstans någonting i stil med "det spelar ingen roll vad man äter mellan jul och nyår, det som spelar roll är det man äter mellan nyår och jul".

  • Pumpkin
    Englali: Visst är det så, att man aldrig tror att det ska drabba någon så nära. Men ibland är världen bra grym alltså...

    Pärlplattan: Det där sa mamma till mig också, och det är ju så sant! I det långa loppet - vad spelar det egentligen för roll vad man stoppar i sig under en vecka av 52!?
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.