• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

    fick ett skitbra tips av min tårtbagare ang lussekatter.

    jag hatar russin. hon sa åt mig att göra små tärningar av fin mörk choklad och stoppa in istället för russin.
    ska bli skoj att testa det när jag bakar nästa runda.

    (bakade 4 plåtar för 2 veckor sen...de börjar ta slut)

  • Bellanote

    hedebris det med choklad det lät bra. jag hatar med rssin. kan äta det annars så men just när de har vare inne i ugnen och sen blivit mjuka är de hemska.. hatar de i kakor och så..

  • Hedebris

    det låter som en god kombination med. vi var nära att ta saffran/choklad på bröllopstårtan som kombination

  • Pärlplattan

    Hedebris - Vad bra att det löst sig med tärnan (här skrev jag tårta först....)

    Tror att det är bra att ha en dresscode faktiskt. Så man vet ungefär, vi ska köra på kavaj eftersom det är svårt att förstå t.ex "sommarfin". Sen är det ju självklart att vi inte kommer att skjuta nån som kommer utan kavaj... Det är viktiga för oss är att de känner sig bekväma och att de trivs och då ingår ju kläderna på nå vis också. Tycker jag. Men, det är ju upp till varje brudpar..

    Nu kom min älskling med pizza! Vi har bakat pepparkakor och pyntant idag så man behöbver fylla upp!

  • Pumpkin
    Bellanote: För mig är det dags för kanelbullar, i min familj bakar vi bara kanelbullar till jul i princip. Och så hatar jag lussebullar, med eller utan russin.
  • Bellanote

    pumpkin rolig annorlunda tradition.. jag bakade sist kanelbullar i våras.. super mumsiga..

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer nu ska jag försöka sumera vad jag läst...

    PumpkiN: GRATTIS till de 2 intervjuerna, vi håller tummarna för dig! Jätte snygga julkort oxå!!

    Anja: hmnnn det där med skon lät ju jätte roligt! jag vill oxå ha en hel del "lekar" fast lugna lekar på vårt bröllop... men det kommer nog vara en hel del spex från gästerna tror jag, halva min släkt är teaterapor och magnus släkt är såååå långt ifrån det som de kan bli så det kommer bli ett intressant möte.. ( nä alla har inte träffats ännu lite illa efter ett 5 år lång förhållande... )

    Tosa: ja! kör den låten, det kommer bli jätte kul! sök på youtube så kan man hitta en massa toliga förslag på roliga brudvalser.

    Hedebris: Nä tråkigt med tärnan Men GÖTT att du har hittat en ny VÄRDIG tärna! Superfina klänningar! jag gillade modellen i mitten bäst

    Englali: Härligt att ni hittat tillbaka till varann! Du får hänga här med oss när han jobbar kväll vettu Min karl jobbar skift så det finns en heeel del ensamtid här hemma så man kan hänga hät Snygg bild.. vet inte varför men jag hade föreställt mig dig mörkhårig... ??

    Annim: tog ni kort på brudklänningen och du har inte lagt ut fler här?? hallå på din idolfråga så blev tjejerna kvar såg inte men läste i tidningen dagen efter...

    Du & Jag: hihi det är väl kul att du har en romantiskt m2b.. gulligt att han inte vill se dig i klänningen innan...
    ni andra som följer den traditionen... ska han inte få se er förräns i kyrkan då eller hur gör ni med foto och så innan?

    Bellanote: Jag tycker absolut att ni kan ha klädkod "kavaj" det är ju inte superstrikt men ändå fint.
    eftersom ni gifter er mitt i sommaren kan killar även ha ljus kavaj ifall de hellre vill det...

    Vitt på bröllop: Vet ni, på ett bröllop som vi ordnade i sommar (företaget) så hade solisten HELVITT på dig... jag menar.... hallå? det har man väl inte.. :-0 men det var ett norskt bröllop och de kanske inte tycker så... ???

  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer!

    Bellanote: Tja, för mig är det ju inte annorlunda, för mig är det konstigt att folk INTE förknippar kanelbullsbak med december/jul Snitte: Idag gäller det, första intervjun! Det enda jag kan tänka på är att det ska bli skönt att få åka tidigare från jobbet och komma hem i vettig tid

  • Pumpkin

    Äsch, intervjun idag blev just framflyttad till fredag istället Fundersam

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.