• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

    jag tror nog hon hörde hur besviken jag blev. en sak om hon hade planerat det innan. men hon VISSTE om bröllopet. och att hon skulle vara tärna. ändå planerar hon detta nu

  • Bellanote

    ja men alltså om hon hade ansett dig som sin bästa vän så hade hon ju tage ledigt några dagar och bokat en biljett hem för att va med dig. För det är endå en av de största dagarna man klommer att gå igenom i hela sitt liv.

  • Englali

    Hej tjejer!

    Vad ni ni skriver, som alltid.Här har jag inte varit på en vecka nu, har inte orkat eller heaft lust.
    En av de "svartaste" men mest positiva veckor på länge, länge... någonsin (oj vad dramatiska vi är här )

    Efter förra helgens incident har det varit upp och ner. Jag har varit ledsen, trött och allmänt frånvarande.
    Andreas däremot har varit underbarare än någonsin. Han gör allt för att jag ska känna mig speceill, utvald och som det viktigaste för honom. Han lyckas! Vad härligt det är. Vi har pratat, o pratat o pratat.
    Han har tagit tag i saker och bröllopet framförallt. I tisdags hade han tagit kontakt med en fotograf, kollat bilder, priser och faktiskt bokat honon (vågat va... utan att konsultera mig!?!) men jag litar på honom. Han har engagerat sig i inbjudningarna, börjat jobba på layouten till dem och påpekar ofta hur MKT han längtat till den 2 augusti nästa år.

    Hur ledsen o arg jag än blev förra helgen så har det trots allt för något gott med sig. Vi är som nykära och visar verkligen varandra det. Jag trivs!
    (fast inte just ikväll... han är och spelar, på DET stället där HON jobba. Men det är väl bara att slappna av och ha tillit.)

    Anja: Läste vad du skrev om förra helgen. Haha, jodå jag har nog kanske lite skinn på näsan. Vass kan jag vara och mkt bestämd.
    Det är som endel vänner/jobb har sagt: "Att man blir lätt lurad av det där väna, söta dockansiktet och långa ljusa håret... men... skenet kan bedra!" Haha! Är nog lite så det är

  • GME76   080802

    Håller med Englali. Jisses vad ni hinner skriva . Roligt!

    Hedebris: Trist med kompisen. Klart man blir besviken på såna vänner. Ang sugarpaste så är det säkert godare med tunn. Jag får helt enkelt testa att göra själv nån gång .

    Nä nu är det godnatt!

  • Annim

    God morgon!
    Måste svänga in här lite snabbt! Ska iväg och jobba här straxt!
    08.15-17:00 (yiihaaaaaa ) så kul det ska bli (NOT)

    Men hur som helst!

    Pumpkin;Vad roligt för dig att ha 2 intrevjuer att se fram emot!
    Förstår att det känns lite pirrigt, men du som är så trevlig, det är KLART att de kommer slåss om dig!
    Gå bara dit och är den du är så får du väll ta och beatämma dig i efterhand om det blir aktuellt!
    Måste väll kännas roligt iaf att 2 arbetsgivare redan är redo att nappa upp dig! GRATTIS!!!
    Hoppas ni hade det trevligt igår på HorseShowen!

    Englali;Vad skönt att ni hittat tillbaka tll varann!
    Det är ju så jobbigt när man börjar tvivla! (I know)
    Usch! ryser vid tanken efter vi hade en del diskussioner oxå!
    NOG om det! Nu är vi på G igen och ska inte låta sådant ynka litet gräl förstöra VÅRT BRÖLLOP! (Eller hur!?!) Varken ert eller mitt och N!!!

    Vi var ju inne i stan igår! (Linköping)
    N var och provade kläder på BröllopsHuset, så snygg han blev!
    Wow! Han är ju lång min m2b och i mitt tycke är det sååå sexigt med långa stiliga karlar!
    Hade nästan lust att hoppa på honom i butiken!
    Sedan provade vår tärna en massa klänningar. Vi tog kort när hon hade dem på sig! Hon har så svårt att bestämma sig!
    Jag hoppade i min underbar klänning och vi tog kort på det med!

    Sedan blev det julshopping! (Svärmor älskar denna hysteri med att köpa julklappar även till vuxna inte bara barnen)
    Vi har haft diskussioner om detta att det skulle räcka med att köpa till barnen men hon gick i taket över den tanken.
    Så gubben får snällt köpa till sin sida av släkten.
    För på min sida köper vi inga julklappar till oss vuxna.
    Bara byte av pengar tycker jag!

    Men det blev heldag på stan igår. Jag somnade faktiskt igår ganska snart efter IDOL. Innan omröstningen alltså så typ 21:30 någon gång...Vem åkte ut???
    Men NU är jag pigg igen! *hahahahha hohohohoo*

    Vi höres! Ha en trevlig helg tjejer!

  • sajberpillan

    Hedebris: riktigt tråkigt när sånt händer. Men du har ju tid att hitta en ny tärna som bryr sig och som kan vara med och stötta under tiden fram till och under bröllopet.

  • Hedebris

    Mmm...men det är svårt. för jag har inte så många "nära" väninnor

  • Englali

    Annim: Japp det känns skönt. Även om det aldrig varit tal om inställt bröllop osv.

    Jag vet inte, men jag känner mig lite "off" i allt bröllopstänkande. Har bestämt mig för att ta det lite lugnt och inte stirra. So what om det blir fel färg på servetterna? (haha, vi ska ju ändå ha vita) Eller om tårtan inte ser exakt ut så som vi hade tänkt oss?
    Jag ska fokusera på oss, på han och mig. Han blir ju faktiskt MIN på riktigt den dagen och jag blir äntligen hans

    Komer nog inte hänga riktigt lika mkt på BT, ska umgås med honom istället. Kvällarna är ju det enda vi har ihop så vad sjutton ska jag då göra här??
    Fast... ikväll så är han mr.Dj igen så då kan jag ju passa på. Men annars... tiden är till för han och mig

  • Pärlplattan

    Hedebris - Fy fn vad trist! Självklart ska hon ju kunna göra det hon vill osv. Men helt omöjligt att ta sig hem till detta kan det ju inte vara, speciellt inteför en så speciell grej! Visserligen är inte bröllopet det viktigaste för kompisarna som det är för en själv, men ändå. Att vara tärna är ju en väldigt speciell uppgift och man väljer kanske inte första bästa till det.

    Apropå det, så har en av tjejerna som skulle varit tärna vid vårt bröllop (och för den delen fortfarande kommer att ha den typen av roll vid festen även om det givetivs inte blir på samma sätt) inte sagt ett ljud sen hon fick veta. Jag har full förståelse om man blir arg och tycker det är dålig stil (eller iofs, det är ju vi som gifter oss och inte de, men ändå jag kan förstå) men att inte säga någonting??? Då känner jag lite som du Hedebris, att jag har inte lust att skicka någon inbjudan eller ett kort med det kort vi valt ut heller. Varför då? Suck. Verkar som allt kommer i grupp här!! Då kan vi gnälla i kör.

    Pumpkin - Vad roligt! Jag hoppas det går bra! Skopunkten måste ju vara bra, då borde du få personalrabatt!!

  • Pumpkin

    Halloj tjejer!
    Nyss hemkommen från en riktigt trevlig och otroligt rolig scrapkväll med Mia, hennes mamma och en väninna. Blev 7 stycken färdiga julkort och 5 halvfärdiga för mig och jag är riktigt nöjd faktiskt Bara jag har laddat kameran så ska jag knäppa kort på dem så ni får se Hedebris: Riktigt dålig stil! Förstår att det känns riktigt riktigt trist...

    Englali: Skönt att ni har hittat tillbaka till varandra igen, nykär är alltid trevligt att vara Annim & Pärlplattan: Tack! Ska göra mitt allra bästa naturligtvis

    Showen igår var för övrigt helt fantastisk! Insåg direkt hur mycket jag verkligen saknar hästeriet, så när jag väl jobbar på hemmaplan och har mer tid över ska jag ta tag i det där...

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.