• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pärlplattan

    Här diskuteras det tårtor märker jag! Härligt...

    Vi har ju en vän som bakar tårtor, den här vännen verkar tycka att tidpunkten för vårt bröllop är lite fel för henne. Sånt kan jag bli sur på, jag fattar liksom att alla inte kan komma, men hon är en nära vän och när jag berättar 8 månader i förväg vilket datum som är det slutgiltiga så kan man ju tänka sig att det är lättare att ta hänsyn till det. Men det är ju jag.. *morr* SÅDAN brud man aldrig skulle bli. Suck.

    Är det någon som har sett "Judge Judy"? Står på vår tv nu och bubblar - det är ju helknäppt!!

  • Hedebris

    också gravid? känner igen symptomen


    sajberpillan skrev 2007-11-29 14:46:44 följande:
    anneilund: gud vilken häftig dans. Känner igen låten från favvoTVserien "Vänner". Kanske vore nåt. Men den var lite lång kan jag tycka. Lycka till med tränandet.Själv sitter jag med växande mage och OND rygg. Har gått ner till att jobba 50% nu vilket känns toppenskönt. Följer vad ni skriver och läser det mesta fast jag itne skriver så mycket själv. Ni är snart där nu ju. Inte ens ett år kvar.
  • Snitte- 5/7-2008

    pärlplattan: vad menade hon med det? har hon planerat semester och tänkt åka bort då eller vadå? Det kan väl aaaaldrig vara fel när någon bestämmer sig för att gifta sig? ( om man inte smockar in ett bröllop strax före någon annans såklart )

  • Pärlplattan

    Snitte - Nej, hon jobbar som mest då (under förutsättning att hon får samma jobb som i somras). Jag tänker bara att det är ju lättare att säga från början att det och det datumet kan jag inte.. Alla helger jobbar man ju inte, inte ens om man är lite "säsongsarbetare".

  • Snitte- 5/7-2008

    aha okey men EN dag borde hon ju kunna ta ledigt för din skull..

    Nu sitter jag och letar nyårsklänningar MÅSTE bara hitta en ny till nyår... vi har blivit bjudna till en fest där det är klänningskrav och jag bara äälskar klänningar men nu vill jag ha något nytt så alla tappar hakan när jag träder in i rummet... *fniss*

  • Hedebris

    haha...nyår.. vad ska man ha då. vi ska på fin nyårsmiddag... höggravid

  • Annim

    Hedebris;Varför inte en fodrad svart sopsäck och ett glittrigt skärp, i valfri färg, precis under bysten (Då behöver du inte oroas över att det glider ner, eftersom magen sätter stopp för det)

    Skämt åsido! Det finns mycket snygga mammaklänningar!
    Piffa upp dig du med en sådan!

  • Snitte- 5/7-2008

    hedebris: oooojaaa det finns ju massor av fina mammaklänningar som annim skrev, det är ju jättevackert att vara gravid i sig oxå så du kommer säkeligen att stråla!

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    haha, ja det kan mkt väl bli slagsmål där inne, hehe...

    Nädå, vi har nog rätt så lik smak när det gäller hur tårtan ska SMAKA. Där lär vi nog inte bråka, men UTSEENDET, haha...

    Jag vet ju redan hur tårtan ska se ut *asg* och Daniel vill ju att den ska se likadan ut, han gillar min idé lixom, vi vill båda ha en vacker tårta. Det trista är ju att han inte har gillat utseendet på hennes tårtor på bilderna. Han tycker inte att de är vackra, och det tycker jag... HUR löser man det???



    Vi vill oxå ha sugarpaste, tycker inte det är snyggt m frosting på samma sätt... men alltså 20% för sugarpaste, det tycker jag är jä..ligt dyrt!!!

    Vi räknar ju på typ 90 personer och så 55 kr biten + figurer, det är över 6.300 kr. FÖR EN TÅRTA lixom!!!

    hehe det är faktiskt helt GALET, men å andra sidan så SKA vi ha riktig bröllopstårta. Det finns inte något annat alternativ för oss!

    Vi ska lixom ha det där klassiska/traditionella där vi skär den tillsammans med våra armar korsade genom varandras lixom

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.