• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    ojojojoj hur gör jag då? jag ääälskar ju den ideén med plcaeringskort... och lite dumt sklle det vällla se ut om man inte tände ljsuen i? hmnnn... detta tåls att fundera på...
    nu ska jag kila ut med zelda innan jag måste rusa till jobbet... kram kram

  • GME76   080802

    Vi har svart/isblått/cerise så det följer absolut färgtemat med svart el cerise .


    Annim skrev 2007-11-29 13:57:27 följande:
    Gme;Vad har ni för färgtema på ert bröllop? (Om ni har något sådant) Personligen vill jag ha något som följer färgtemat lite!
  • Pumpkin
    Snitte: Jag vet inte hur du ska göra då... Endera så tänder du alla 110 ljus (kanske blir ännu fler med alla bordsljus om ni ska ha såna) och ser till att det drar nånstans ifrån så ni kan andas därinne, eller så får du komma på någon annan lösning Fundersam
  • Annim

    måste oxå tillbaka till verkligheten!
    Är så otroligt underbart att sväva bort i dessa prinsessdrömmar!

    Ha det gott, tjejer!
    O tack för alla tips! Guld värt!!!

  • Bellanote

    snitte är det värmeljus hållare? för då kan det ju bli lite varmt.

    Jag tänkte hitta vanligga ljus hållare till de som står upp fasen kommer aldrig ihåg vad de ljusen heter. för de är ju inte så varma. För oss blir det vanliga vita servetter. ska ha vita dukar med. sen kanske någón rosa löpare här och var själv klart strategiskt utplacerade..

  • sajberpillan

    anneilund: gud vilken häftig dans. Känner igen låten från favvoTVserien "Vänner".
    Kanske vore nåt. Men den var lite lång kan jag tycka.
    Lycka till med tränandet.

    Själv sitter jag med växande mage och OND rygg. Har gått ner till att jobba 50% nu vilket känns toppenskönt.
    Följer vad ni skriver och läser det mesta fast jag itne skriver så mycket själv.
    Ni är snart där nu ju. Inte ens ett år kvar.

  • Hedebris

    men detta är som en supergod efterrätt i stället för "svensk tårta"

    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-29 09:37:54 följande:


    Vore det inte för att tårta liksom förväntas på bröllop, så skulle jag lätt ha en supergod efterrätt istället.
  • Hedebris

    jag tyckte personligen sugerpasten var godare än det andra hon hade på. det andra smakade mest smör och socker, detta smakade inte så mkt. hon tar inte så tjockt lager heller tror jag. det är mer för utseendet

    GME76 080802 skrev 2007-11-29 09:42:25 följande:


    Tack Snitte, ja nu har jag hittat hit också .Vi ska ha borgerlig vigsel så ingen prälle för oss men tack ändå.Hedebris:Man blev grymt sugen på tårta efter dina inlägg . En fråga bara, gillar du sugarpaste? Min sambos chefs fru (jag mötte Lasse typ haha) är tårtmakare och har gjort fantastiskt fina tårtor med olika mousser i. Vi hade t ex en Bamse-tårta på vår dotters 2-årskalas. Men jag tycker sugarpasten förstör smaken på tårtan. Men det kan kanske bero på att hon har ett ganska tjockt täcke, fast det kanske man måste...Jag har ju ingen aning, skulle gärna vilja att hon gjorde en tårta till vårt bröllop men sugarpasten avskräcker mig tyvärr.
  • Hedebris

    vi kommer skippa efterrätt och ha en dyr, god tårta som efterrätt istället.

    tycker inte heller om hela idéen med efterrätt.. sen flera timmar senare tårta bara för att....


    AnneiLund skrev 2007-11-29 10:44:04 följande:
    JA det där med tårta........Som sagt...jag är ju inte så mkt för tårta....Jag är bara rädd att det blir som en bröllopskoordinator sa "en partykiller", dvs alla har suttit ner i sååå många timar, nu vill man se bandet och verkligen parta loss, inte sätta sig ner IGEN och äta tårta....Kanske blir det tårta iallafall men det finns en poäng i det han sa, tycker jag. Och tänker man på vilken tid tårtan kommer at serveras (i allafall i vårt fall) så kommer det vara sent och jag tror det kommer vara ett jäkla tryck på bröllopet då, en å annan konjak innanför västen....och hur gott är det att äta tårta om man är lite salongsberusad och bara vill dansa?Det är kanske hur gott som helst...som sagt, bara funderingar och ingen vetenskap.GUd vad jag funderar över tårtan......
  • Hedebris

    anja- sa bara att det kommer bli roligt när ni provsmakar eftersom ni nog inte kommer ha lika lik smak som jag och björn har.

    hon ser fram emot slagsmål :) Det kan vara skoj.

    men jag och björn hade också det diskussionen. han vill ha något skoj. jag vill ha något fint... men det blir nog en bra mix. :)

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.