• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Annim: Nja, det är ju inte "mina" vänner liksom, så jag vill nog inte ta den diskussionen med dem. Vi får väl helt enkelt se till att vårt bröllop blir BÄST!

    Ina: Jag förstår mig inte heller på folk som avskyr barn - det är ju som att avsky sig själv Fundersam
  • Annim

    Pumpkin;Hehehehe! BRA inställning
    Men jag skulle nog ta upp det med dem iaf! Tjejen i den realtionen kan säkert (om hon är lika lyrisk över sitt bröllop som jag antar att du är) förstå dig!
    Men du gör som du tycker känns bäst för dig!

    Nu ska jag gå och ringa på ett jobb!
    Ha det bra!

  • Pumpkin
    Annim: Vi är inte ett dugg lika, och kommer inte alltid jättebra överens (även om det mest ligger och bubblar under ytan), så jag tror inte det är någon idé.
    Alltså jag är naturligtvis jätteglad för deras skull, men det var ett riktigt dåligt datumval

    Lycka till med ringandet!
  • Anja 19 juli 2008

    godmorgon?? tjejer

    här borde packas (och näää hörnini, jag har inte kommit långt i packandet, det erkännes. Har tömt två bokyllor + packat allt linne, typ sängkläder o handdukar o badlakan, haha, that´s it )

    Idag är jag hemma med lillskrutta som kräktes vid halvsextiden i morse, yiiippiiieee... jag är såååå PIGG nu!

    Pumpkin... Ja, du vet ju att JAG hade varit vansinnig. Jag menar, jag känner ju likadant när det kommer t min svägerska som helt utan att ha yppat ett ord om att de ens tänkt på bröllop, som inte ens är förlovad skickar ut inbjudningskort till sitt bröllop NU på juldagen. Då är det ändå ett HALVÅR innan vårt bröllop och ändå retar det mig nåt enormt samtidigt som jag är glad för hennes skull. För nu blir det lixom vi som "APAR EFTER" dem trots vår planering i ett helt jä..la år lixom. grrrrr...

    Så nä du överreagerar INTE...

    Pärlplattan... gå in på min sida www.anjasbrollops.blogg.se och scrolla ner till korten, har fotat texten så där kan du se vad jag har skrivit

    Vi skickar ju våra save-the-date-kort på måndag, hihi...

    PÅ sexfronten kan erkännas att vi faktiskt tog ett nummer vid halv sex i morse *asg*

    Dottern kräktes ju bara en gång, vi slängde lakan i tvätten, duschade henne, alla barnen satte sig framför barntv som börjar 6.30 och då passade mamma och pappa på att krypa ner i sängen igen så det var en bra start på dagen

  • Anja 19 juli 2008

    Ina: skippa den tärnan. Det var det dummaste jag hört. Min sambos bästa vän har ju en flickvän som är sån... Kan tala om att hon uttryckligen inte kommer att vara bjuden på vårt bröllop ens, trots att hon är sambo sedan 11 år med sambons allra närmsta vän. Vi kommer uttryckligen att skriva endast hans namn på inbjudan + att sambon ska tala om för honom att hon inte är bjuden.

    Är inte enbart pga hennes uttalanden om att hon HATAR ungar, utan även för att hon är sjukt otrevlig och sänker stämningen på VARJE fest hon är med på därför att hon avskyr sin sambos kompisar och tycker att de är sååååååååååå sämre än hennes "gäng".

    Jag VET att man inte gör så men INGEN ska sänka stämningen på vår fest och hon är bokstavligen AVSKYDD utav alla. Hemskt men sant och hon har själv skapat detta utan att bry sig ett enda dugg.

    Byt tärna eller tala allvar med henne. Är ju möjligt att denna tjej säger så här för att hon har "issues". Hon är kanske innerst inne livrädd att hon inte själv ska få/kunna få några barn och så säger hon sådär för att intala sig själv! (detta vet jag en tjej som har gjort men det har släppt nu när hon kommit upp i trettioårsåldern och träffat en man som hon faktiskt stadgat sig med, nu vill hon ha barn så det skriker om det, men hon var så strulig förr o lyckades inte få ett långvarigt förhållande så hon sa helt enkelt att hon tyckte barn var äckliga/jobbiga/hemska osv för att ingen skulle tro att hon var besviken/knäckt om hon inga fick i framtiden, typ)???

    Prata m henne tycker jag...

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    du MÅSTE lämna fullständig rapport när du kommer hem!!! Om tårtorna alltså! Vi ska ju dit den 11:e, iiihhhh....

  • Anja 19 juli 2008

    Förresten... liten rapport... började på 86 kg i måndags (9 dagar sen) och vägde i morse 83,9. Glad Går ner 0,2 kg per dag, osvikligen hittills... vägde 84,5 i söndags, 84,3 i måndags, 84,1 igår och 83,9 idag... Hur härligt som helst... måtte det hålla i sig

  • Anja 19 juli 2008

    Menade alltså att vi tog ett nummer vid halvsju, inte vid halvsex för den som är uppmärksam hoho

    mkt viktig info

  • Pumpkin

    Jag var uppmärksam för jag tänkte precis på det

    Ja, dessa vänner och släktingar alltså, varför kan de inte välja ett eget år för!?

  • Anja 19 juli 2008

    ja men min svägerska valde ju ett annat år... juldagen 07 och ÄNDÅ kan jag inte riktigt helt och hållet känna mig lycklig över det... trots att jag gläds med henne så känns det ändå som att det är fräckt att (när man VET att en annan person som står nära i familjen/vänskapskretsen har planerat bröllop skitlänge) slänga in sitt eget bröllop innan. Jag hade själv ALDRIG gjort det...

    Jag hade kunnat lägga det EFTER, samma år, men ALDRIG före!

    Jag hade inte stört mig hälften så mkt om de hade lagt sitt bröllop bara några månader EFTER vårt... Men FÖRE!!! typ "VI KOM FÖRST" haha jag VET att hon inte alls är sån utan de vill verkligen gifta sig denna dag utav en speciell anledning, för det är deras femårsdag ohc jag FATTAR det till fullo men en blivande brud (bridezilla, haha) FÅR VARA EGO, eller hur

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.