• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    MrsB

    åååhhh tack för infon... det låter super för på det stället vi ska vara tar dom typ 1.500-2000 kr i uthyrningskostnad för sin musikanläggning...

    Så om djinabox kommer MED högtalare och hela kittet (är det bra högtalare, jag menar, är de tillräckliga för en mkt stor lokal, bra bas etc etc så att man kan få till den där riktiga DISCO-känslan ) så är det ju helt underbart, då slipper man ju dessutom att kämpa här hemma med att sätta ihop ohc skaffa låtar osv...

    Men nu är det ju så att sambon har en MASSA låtar som han vill ha med som troligtvis inte finns hos djinabox. Han har ju dessutom redan satt ihop mer än 4 timmars musik, som jag ska gå igenom.

    Antar att vi får göra det själva ändå eftersom han har kämpat rätt många timmar med att fixa allt detta och jag vill inte bara köra över det. Han hade valt rätt blandat, inte alls bara rockabilly som jag trodde, utan mycket musik som är vrålbra och som tilltalar alla. Sedan ska jag lägga till all musik som jag vill ha med, så får vi se hur många timmar DET blir haha och sen får vi helt enkelt sålla i våra listor båda två coh blanda blanda blanda, så blir det säkert bra

    Tack så hemskt mkt för infon dock, man VET ju aldrig om det blir djinabox till slut ändå för att man ska slippa har för mkt att mixtra med!

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    usch då... stackare

    Du får ligga på soffan och äta choklad och titta på film och trycka i dig ipren och panodil (den kombinationen brukar vara mkt effektiv faktiskt)...

    Krya på dig...

    kram

    Anja

  • Pumpkin
    Anja: Hälften av det är ju självförvållat iofs, borde kanske inte ha tittat så djupt ner i flaskorna igår
  • Englali

    Hallå allihop!

    Såg att ni diskuterat dj in a box. Nackdelen och det tråkiga med det är att det blir rätt opersonligt. Ingen som känner av dansgolvet när det behöver lyftas osv, ilken musik som behöver spelas. Det gör ju däremot en DJ lr ett band. ´

    Vi var på ett bröllop nu i sommar där de hade hyrt Dj in a box, och det fungerade rätt ok. I efterhand säger brudparet själv att de ångrade sig lite att de haft det just av ovanstående anledningar. De fick själva agera lite dj:s tyckte dem, och det var väl inte riktigt det som var tanken. Dansade ingen fick de springa o byta låtar och fixa med det.
    Nog om det! (kanske lite partisk också med tanke på sambons jobb )

    Inatt brakade helvetet löst här hemma, eller igår kväll. Han var för en gång skull spelledig... och vi skulle ha det mysigt. Första lördagskvällen hemma ihop sedan semestern.
    Då börjar det komma SMS till honom från någon jävla (ursäkta) brud som jobbar som bartender där han spelar. Tror ni jag blev förbannad?? I ren ilska kastade jag tillslut förlovningsringen, skulle säga upp lägenheten och var på väg hem till mamma o pappa för att sova där. Grät till typ halv fyra i morse o fy f-n vad vi har rett. Uscha!! Tillslut ringde jag Malin (min tärna) så hon och hennes sambo (bestman) kom hit och pratade med oss. Jag var så ARG så jag fixade inte att vara själv med honom, bara skrek så hon var tvungen att komma hit o lugna mig.

    Nu är det bättre och jag har fått det hela förklarat för mig. Brukar inte bry mig om sådant, men det hon skrev... Och saken är den att han har hemligt nummer och då kunde man ju undra hur hon fått det???!?! Pah!!! Tyvärr visade det sig vara en annan dj på hans jävla bokningsbolag som gett det till henne.
    Åh förlåt vad jag skriver, måste bara få ur mig allt någonstans!!!

  • Bellanote

    englali vilket pucko till arb kamrat han har.. inte lätt för din kille heller att förklara sig då han inte visste..men tur att bi har rett ut allt.

  • Tosa

    Englali: vet ju inte vad hon skrevmen jag skulle nog också bli förbannad ...

  • Pumpkin
    Englali: Oj, det låter inte som en bra kväll/natt! Vet ju inte vad det var hon skrev och hur din kille är, så det är lite svårt att sätta sig in i situationen, men det låter ju inte bra... Skönt att ni rett ut det i alla fall.
  • Englali

    Hon skrev: "Åh.. din tråkmåns. Varför är inte du här? Sista kvällen jag jobbar ju o så spelar inte du Du som är bäst! //Malin baren på Ernesto"

    Lite flörtigt eller bara jag som inbillar mig?
    Då skrev han tillbaka "VArt har du fått mitt nummer"
    Hon: "HAha, de du "
    Han skriver: "Skicka inte fler medd. Låt mig bara va!"
    Hon: "Nej ok... inget sådant. Vet nu att du är upptagen men du är så himla bra ju. Fick ditt nummer av "XXXXX" var det fel eller!?!"

    Han svarade inte mer och hon hörde inte av sig mer heller. Allvarligt, visst skickar man inte så till en kille vid halv elva en lördagskväll bara för o va trevlig? Visst f-n är man ute efter mer?
    Killen som gett numret ringde idag o frågade min sambo lite försikgtitg "Fick du ett helvete hemma igår eller? Jag sa till henne att det inte är lönt, att hon inte har en chans för att du har Johanna och det är så stabilt. Men hon tjatade så!!"

    Andreas blev lite arg en stund på honom och han bad så hemskt mkt om ursäkt o lovade att det inte skulle upprepas.
    Är jag dum som nu litar på min sambo att det är precis såhär det gått till?? Fan nu mal tankarna i mig ifall det är så att han o denna tjejen faktiskt har en liten flört på jobbet? Jag känner mig så jäkla dum o villrådig. När hon skickade så fanns ju inte numret i hans telefonbok o det är ju ett stort plus.
    Jag ha litat blint på honom när han är ute på nattklubbarna varje helg. Frågan är nu... ska jag gör det i fortsättningen också!?!

  • Bellanote

    angglali jag tror faktiskt du kan lite på han. det verkade helt oskyldigt från hans sida... visst det verka va flörtigt från hennes sida men så som han svara så har du han i en liten ask

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.