• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Mitziemoe

    Hejje tjejer!!!!!

    Nu har jag vart å hämtat min klänning!!!!!!!!!

    Nu ska man bara hålla den gömd för M2b.... Får se hur det går... *ler*

  • Bellanote

    tosa klänningen är jätte vacker. men som du säger själv det behövs en underkjol till den och midjan in lite med på ett ställe men annars var den jätte vacker..

  • Englali

    Hallå tjejer!

    Vad ni skriver... som alltid!

    Annim: Hur är det?? *kramar om* Hoppas allt löser sig, tänker på er.

    Idag är jag sååå slut. På middag o sen hockey igår med jobbet och det blev lite väl mkt kanske Slutade på hotel Post och jag var i rätt fin form. Hade en sambo som skrattade åt mig hela vägen hem i bilen, jag hade tydligen varit på SÅÅÅ bra humör! Tur man kan bjuda lite på sig själv ibland

  • Pärlplattan

    Nu har jag kommit hem!!!!!!!!!!

    Vi var och kollade på julgardiner idag (vi har fått nya tapeter äntligen!!). Så bad jag maken gå och lägga undan dem, så kan vi hämta dem på måndag. Så sker och så hör jag hur han säger mitt gamla namn så jag trampar fram och talar om att vi har samma efternamn nu mer... Kassörskan skrattade högt! Det gjorde jag med, hela vägen hem ungefär.

    Nu när jag är hemma och innan jag börjar med julpysslet, så ska jag försöka få klart de där korten...

    Grattis Alvaereva! - Känns nästan som om hela tråden har fått den efterlängtade bebisen! Eller, iaf tycker jag det, du har varit med så länge och allt. Hoppas att allt går bra!

  • Anja 19 juli 2008

    Hallå hallå tjejer

    idag har jag bara behövt gråta TVÅ ggr. wow...

    vi har pratat lite om musiken till festen och ÄNTLIGEN på ett lugnt sätt. Tydligen är mister klister helt enkelt så jä..la fed up på att jag BESTÄMMER???? allt???? så att han känner sig helt utesluten ur planeringen och har nu bestämt sig för att SKITA i allt och låta mig planera (så kan han gifta sig med sig själv vid ett senare tillfälle och få allt precis så som han vill ha det, ja löjligt jag vet, hans egna ord, suck...)

    Vi snackar ett stycke uppgiven/martyraktig karl = inte så kul.

    Hur många ggr jag än betonar att jag VISST VILL att vi ska göra detta tillsammans och att jag aldrig skulle köra över honom eller göra nåt som han absolut inte vill så verkar det inte riktigt gå hem...

    Nåväl..

    känns som vi kommit en liten bit på väg i vårt pratande nu iallafall. Detta har varit en relativt lugn dag. (peppar peppar ta i trä)

    Vi kollade in www.djinabox.se

    har ni hört om detta???

    Man kan alltså beställa hur många låtar man vill ha, i den ordning man vill ha dem i nån form utav box som sköter sig själv (vet inte riktigt hur??? om man kopplar den t nån form av högtalarsystem???)

    Man kan välja och vraka mellan 17.000 låtar, de har alla gamla favoriter och det kostar ca 1.600 kr!

    Detta hittade jag i den nya tidningen om ni sett den i butiken... Bröllopsfesten eller vad den hette! En skitbra tidning måste jag säga. det är nog den enda bröllopstidning jag köpt (och jag har köpt MÅNGA) som varit värd pengarna. Den kostade bara 29 kr, fniss... Skitbra... rekommenderas!!

    (Sambon hade läst den i sängen igårkväll och hade massor av synpunkter när han kom hem från jobb idag, haha, han som skulle SKITA i det nu )

    Där fanns även rekommendationer om i vilken ordning man ska tänka på att ta låtarna med tanke på att få bästa effekt och så bra feststämning som möjligt och med tanke på äldre generationer som ofta kanske lämnar festen tidigare och att man skulle ta tre låtar i samma genre, på rad, så att folk som gillar olika typer av musik verkligen hinner komma igång och dansa osv... Ja det var någon dj-typ som hade sagt det osv osv...

    verkar ju skitbra!!!

    Någon som har hört nåt om detta, som har erfarenhet!!

    Finns 28 olika utlämningsställen runt om i SVerige! Det startade tydligen i Malmö o Köpenhamn om jag fattade rätt!!

    Iallafall är här de 20 populäraste låtarna enligt nån undersökning :

    Summer of 69 - Bryan Adams
    Gimme gimme gimme - Abba
    Billie Jean - Michael Jackson
    Y.M.C.A - Village people
    Sweet home Alabama - Lynyrd Skynyrd
    Satellit - Ted Gärdestad
    It´s raining men - weathergirls
    Vi är på gång - Tomas Ledin
    Le freak - chic
    diggilo diggiley - herreys
    rapper´s delight - sugar hill gang
    Stayin´alive - Bee Gees
    You´re the one that I want - John Travolta
    9 to 5 - dolly parton
    Sånt är livet - Anita Lindblom
    Can´t buy me love - Beatles
    Flashdance.. What a feeling - irene cara
    Never let it go - Afro-Dite
    Bad - Michael Jackson
    Vill ha dig - Freestyle

  • Anja 19 juli 2008

    Alvaereva

    STORT grattis än en gång och välkomna hem. vilken otroligt söt flicka ni har skapat tillsammans. Jag blev helt dallrig i kroppen av att se henne...

  • Pumpkin

    Hej tjejer!
    Nyss hemkommen från mosters 30årsfest och man är väl lite lagom glad sådär (har fått skriva om den här meningen X antal gånger) Har i alla fall varit jätteroligt och jag önskar att vi inte hade behövt gå så tidigt (00.10), men tågen går inte så sent hela vägen ut hit till Södertälje :-/ Till råga på allt har mensen kommit nu (precis när vi skulle gå från festen!) så imorgon blir det att ligga i soffan misstänker jag. Nåväl, trevligt ikväll i alla fall Anja: Djinabox har vi också kollat på, verkar skitbra faktiskt, även om man egentligen kan göra det lika bra själv hemma, om man sen har utrustning i lokalen.

  • Mrs  B

    Anja

    Vi hade dj in a box på vårt bröllop och vi var supernöjda med det. Vi betalade 2000 kr och fick ha boxen från fredagskväll till söndagskväll. Hämtade den i Löddeköping.

    Du/ni sitter hemma vid internet och bestämmer vilka låtar ni vill ha och i vilken ordning och sen när ni fått boxen och allt är riggat är det bara att trycka på play och sen sköter den allt själv. Vi fick ihop över 5 timmar med musik.

    Vi fick högtalare med i paketet och beställde en microfon till.

    Vi blandade alla låtar hej vilt och den äldsta hos oss var 88 år och den yngsta runt 25 år.
    Vår äldre generation lämnade festen sist så det var bra att vi blandade musiken som vi gjorde.

    Alevera
    Stort grattis till dottern som tittat ut!!!!!!!!!!!!!
    Här väntar vi med spänning på vår.

  • Pumpkin

    Blä, idag mår jag INTE bra. Blir definitivt soffan större delen av dagen skulle jag tro...

  • Bellanote

    Djinabox låter bra, har en bakants kille som skulle ta 3000 för en kväll med högtalare och hela kittet plus han om vi skulle vilja.. men pappa ska fråga runt på sitt jobb då han har en del där som är jätte duktiga och uppträder lite då och då så förhoppningsvis blir det live band eller någon som spelar piano el dragspel.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.