• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Annim

    Im back!

    Pumpkin;Wow! Fett lyxig svit!
    För vår del har svärmor talat om att hon ska luska lite och kanske överraska oss med en bröllopsnatt någonstans.
    Eftersom vi har 3 barn så tyckte hon att vi skulle få unnas den lyxen att vakna dagen efter bröllopet i lugn och ro!

    Anja; Heja,heja! Kör hårt!
    Själv är jag inget fan av GI-metoden, mest för att jag inte kan tänka mig ett liv utan pasta,ris och potatis.
    Visst det kan väll vara värt att prova under tid för att få igång viktminskningen men eftersom jag känner att jag förhoppningsvis ska kunna hålla vikten sedan oxå så är den inget för mig eftersom jag som sagt inte kan tänka mig att leva hela livet ut utan ovanstående indigrienser.
    Slås nu inte ner av detta! Det är bara min fundering angående GI. Hoppas dock att det funkar för dig och leder dig dit du vill!

    Här har det faktiskt bsläppt nu med viktminskningen igen.
    Hade ju en platå bra länge säkert i ca 2 månader jag kom bara inte under 80kg. Pendlade mellan typ 80.5-83 hur länge som helst kändes det som.
    Idag vägde jag 78kg! *IHAAAAAAAAAAAAA* (Känner ni min glädje smitta av sig *

    BARA 8 kg kvar till mål.
    Är sååå stolt, med tanke på att jag hösten -06 hade en startvikt på 100.9kg.
    Det har tagit sin tid men det har det verkligen varit värt.

  • Anja 19 juli 2008

    Annim

    wow vad duktig du är!!!

    Men duuuu, med GI måste du inte "alltid" undvika pasta, potatis och ris!!!

    De första veckorna kör du stenhårt HELT utan kolhydrater. Sedan trappar du upp dem och äter LITE av kolhydrater men du ser till att äta långa kolhydrater. Det finns ju MASSOR av olika produkter tex fullkornspasta och sånt som funkar utmärkt tex.

    Har själv varit helt anti GI men nu ska jag alltså testa på den

    Härligt med vikten alltså, jag är sååååå avis!!!

    Själv trodde jag mig inte ha många kilon kvar till UNDER 80 men det visade sig ju tyvärr att jag hade fel. Jä...la våg på jobbet som lurat mig så länge. Trodde jag hade varit skitduktig lixom (vilket jag f...n HAR varit men det har inte alls gett det resultat jag trodde).

  • Hedebris

    jag är här nu :) men ska snart sticka till skolan :D
    ska ha en föreläsning om Piaget. Spännande värre.

  • Pumpkin

    Gutenmorgen!

    Undrar vad man ska ta sig an för projekt idag då?

  • Annim

    Hedebris;Piaget?

    Pumpkin,Vad duktig du är som betar av uppgift efter uppgift!

    Anja;OK! Då vet jag mer om hur det fungerar.
    Men eftersom jag lyckats komma över platån nu och känner att jag ff har god tid på mig att trolla bort det sista överflödet på ca 8kg så fortsätter jag nog som jag hittills gjort.
    Klarar nog inte ens en vecka utan kolhydraterna från potatis, pasta och ris.
    Men jag tycker faktiskt att jag inte har lika stort sötsug längre!

    Idag har jag talat med tjejen som intervjuade mig angående jobbet.
    Tyvärr fick jag det inte, men hon sa att de håller på och ska eventuellt utöka verksamheten och då låg jag väldugt nära till hands att kontakta!
    Det är ju positivt!
    Verkade oxå som de tyckte att jag gjort ett bra intryck och att jag var intressant som sagt.
    Så nu hoppas jag på att de verkligen slår slag i saken och utökar verksamheten och att jag isåfall står först på tur!

  • Pumpkin
    Annim: Tack! Nu vet jag dock inte vad jag ska göra, annat än att jaga på sambon så att han fixar fram en design till inbjudningskorten innan jul.

    Du är ju också jätteduktig, bara 8 kilo kvar nu! Både du och Anja kommer att klara det här lätt!

    Kul att du ändå var intressant, om än inte till just den tjänsten. Hoppas att de utökar!
  • Anja 19 juli 2008

    Ååååhhhhhhhhh jag vill oxå ha bara 8 kg kvar!

    Suck...

    Du är skitduktig Annim...

    Tack förresten sajberpillan för receptet på squashlasagnen, låter supersmarrigt!

    idag ska jag till jobbet, det är då jag måste stålsätta mig mest för det är där jag faller och äter en massa som jag inte borde. Är svårt att motivera inför barnen oxå, varför jag inte äter, eller varför jag har med mig nåt annat att äta. Man vill ju inte skapa några viktnojjor hos dem heller. Har försökt förklara för dem att jag har för mkt fett och att det inte är bra för kroppen och att man lättare kan få sjukdomar då, så att jag inte har lagt något "skönhets"-grejs i det. Men ändå...

    Känns så jä..la dumt!

    Men men... jag måste ju verkligen för min egen skull...

  • Pumpkin
    Anja: Det är väl en alldeles utmärkt förklaring till barnen?
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.