• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Åh det lät gott!!!

    Kan man hitta såna där squashplattor var som helst eller bara i välsorterade butiker? Hette det squashplattor eller hade det nåt annat namn?

  • Anja 19 juli 2008

    Har du nåt recept... Tänkte jag kunde laga det någon dag snart isåfall... Mmm blev RIKTIGT sugen!!

  • sajberpillan

    Anja: det är bara en vanlig squash ( i fruktdisken) som du skivar med osthyvel!
    Ska kolla om jag hittar recept.
    Återkommer

  • Englali

    Hej girls!

    Anja: Jag käkar ju mkt GI. Gjorde iaf betydligt mer i våras. Tröttheten och huvudvärken är en "övergångsfas" då kroppen ställer om sig från allt smygsocker som är i maten man äter annars. Det blir lite abstinensbesvär där ett tag, men det går över så håll ut och då kommer du må mkt bättre.

    Tänkte köra igång lite efter nyår igen, jag mår ju såå mkt bättre när jag äter sådan mat. Av feta halvfabrikat och sådant mår jag mest illa. Vet... låter skitpräktigt men jag tycker inte om det och det är jag glad för. Tycker inte om kakor, godis etc... överlyclig så länge det kan hålla i sig
    Pauluns böcker och GI-in the city och dem böckerna gillar jag. Har dem allihop och det är bra recept som man kan göra om lite själv också. Lycka till!!

  • sajberpillan

    på denna sida kan man få tillgång till tips och recept mm gratis. Vilket inte är helt fel.
    www.gi-metoden.nu/

    Här kommer det:

    GI-Lasange

    Ingredienser

    1 stor Squashfrukt, lr mer beror på hur mycket man ska göra
    1 tsk Salt
    1 gul lök
    1 vitlkösklyfta
    Olivolja
    500 g köttfärs/nötfärs
    1 burk krosade tomater
    Lagerblad (om man vill)
    Lite torkade örter, vad man vill. Jag brukar ta oregano och basilika
    Salt och svartpeppar
    Smör
    1 dl Mini grädde
    2 små paket mozzarella

    Gör såhär:
    Sätt ugnen på 225 grader. Skiva squashen på längden. Lägg på en handduk och strö över salt för att dra ut onödig vätska.
    Hacka lök och vitlök och fräs i olivolja i en stekpanna i någon minut. Lägg upp på ett fat. Häll i lite mer olivolja och bryn färsen tills den är genomstekt. Tillsätt lökblandningen, krossade tomater, lagerblad och örterna. Smaka av med salt och peppar. Låt koka i ca 10 minuter.
    Smörja en ugnsfast form med smör och lägg ett lager med squashskivor i botten. Lägg på köttfärssås och ytterligare ett lager med squash. Lägg sedan på köttfärssås igen och toppa med sista lagret squash. Häll på grädden. Riv mozzarella och strö över, gratinera i ugnen ca 20 minuter eller tills den fått färg. Servera den till en god sallad. MUMSIGT!

  • Hedebris

    tja! ska provsmaka tårtor på ultimate cake den 28 nov * längtar*

  • Anja 19 juli 2008

    Ååååhhh men har du fått mail därifrån. det står på hemsidan att de har semester till imorgon...

    Ilar till min mail för att se om jag har fått svar

  • Anja 19 juli 2008

    Jaaaaaaaaaaaaaa jag hade fått svar!!! Hon skrev att hon hade tid till vår tårta men sen skrev hon en sak som oroade mig. Hon skrev så här:

    Jadå, jag har plats för att göra en tårta till den 8/8-08

    Neeeeej det är ju fel datum *asg*

    Så nu har jag mailat igen och frågat om hon har tid på VÅRT datum, haha...

  • Englali

    Natti natt i brudar! (ska se färdigt Desperate housewifes först såklart )

    Lycka till med tårtan Anja!

    Ikväll är min man underbar, ville bara säga det. Han får mig att känna mig sååå älskad och uppskattad. Mumma

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.