• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Englali

    Håller med dig, lagom nära i åldern så man varit med om lite samma saker vid samma tid, är du med?! Mellan oss är det 3,5 år... helt ok. Så har vi ju vetat om varandra sen vi var små... alltid "haft koll" på varandra.
    15 år... hur kul är det när hon är 55 och han 70??

    Lovar att berätta vad jag fått. Eller så blir det bara något litet och han lägger pengarna till bröllopet istället, inte fel det heller!

    Hur går det med era planering Snitte? Vad har ni avklarat? Klänning, blommor, hår, trycksaker osv!?! *nyfiken*

  • Snitte- 5/7-2008

    Nä men precis hon 55 och vill ut och dansa pardans och han går med rullator... *fniss*

    Absolut, vi har sagt att vi ska lägga så mycket pengar som möjligt till bröllopet så att vi inte ska köpa så dyra presenter... hmnnn vi får se vad det blir :)

    Jodå min klänning håller på att sys upp, jag ska beställa tärnklännignar nu i dec. Maten filar vi fortfarande på...
    Tårtan är klar designad men vet inte vilka smaker, vet vart jag ska beställa iallafall.. transport till oss är hittad, ska bara bokas... häst och vagn...
    Frisyren är klar... ( i mitt huvud.. hoppas bara den blir lika bra på riktigt när någon annan ska göra den )
    Blommor vet jag inte riktigt vet bara att den ska vara droppformad med lila stora blommor och siver detaljer... tärnornas ska vara mindre och runda

    Festprogrammet är klart... nästan, ska skriva om gästerna och ska be toastmadame lägga till lite skojjigt.. :)
    Program till kyrkan är nästan klart... har inte riktigt bestämt oss om sångerna men jag vet hur vi ska trycka dem iallfall :)

    Inbjudningskorten skall göras klart efter nästa helg då vi vart på inspiration i stockholm
    tja... så mycket är påbörjat men MYCKET är kvar...
    Ändå hör jag till dem som har suttit här sedan januari 06.. haha

    Ni då? hur ligger er planering?

  • Alvaereva

    snitte:
    enligt vår vän är det inte så svårt, men man behöver stora mängder svagdricka som kan vara rätt svårt att få tag på tydligen. jag blev också riktigt sugen på glögg!! men nu är det inte långt kvar till glöggtider, ååh vad mysigt!

    våra bröllopsplaner står typ helt stilla. men mamma sa häromdagen att hon har sparat i ett hemligt konto nu i strax ett år, "så att vi har lite mer pengar att röra oss med" som hon uttryckte det
    det vi jobbar mest på just nu är att komma på bra låtar som bandet ska uppträda med och sen ska min systerson och hans flickvän sjunga i kyrkan också och dom vill snart ha låtarna bestämda.
    vi har pratat lite om bröllopsresan mest den senaste tiden, funderar på att faktiskt åka över nyår nästa år fastän vi hade tänkt åka i oktober. då kommer vi kanske kunna ta med hela adams pappas familj. jag lovade att ta fram lite prisförslag till dom. kommer säkert bli jättekul

  • Snitte- 5/7-2008

    alva: härligt att din mamma har kunnat spara åt er!

    ska ni åka med adams pappas familj på bröllopsresa? kanske kan vara skönt iofs... ha med barnvakt lixom så ni kan gå ut själva någon gång

    Vad har ni för låtar som ni funderar på?

  • Alvaereva

    snitte:
    ja vi bjöd med min mamma (pappa kan inte följa med pga sjukdom) och hans föräldrar med familjer. tänkte att det kunde vara roligt att göra en riktigt rolig resa alla tillsammans. vi har varit på så många romantiska resor redan att det inte känns så himla viktigt med en romantisk bröllopsresa bara för oss liksom. hellre då ha med allihopa så att man kan göra massa roliga saker tillsammans. och mamma kommer aldrig komma till thailand om hon inte åker med oss. det är ju hennes dröm att åka dit så jag vill verkligen ha med henne.

    vi har egentligen inte funderat så mycket på några speciella låtar, utan mer funderat på att vi borde ha det klart snart

    ååh, adam är den allra sötaste, han ringde och berättade att han o hans vän satt och pratade om relationer och förhållanden och att han sagt till vännen att han aldrig har varit så lycklig som han är nu. man smälter ju!! jag ska överfalla honom med pussar när han kommer hem sen, rund under fötterna! hahah!
    han är nog hemma om en timme...

  • Snitte- 5/7-2008

    hehehe vad sött av honom att ringa om berätta det!!! åååh min gubbe ligger nog hemma och sover han nu... har inte ens fått ett godnatt sms... det brukar jag ju få när jag jobbar natt.. *suck* han var nog gör trött stackarn och har deckat i soffan... haha

    okey... men då hänger jag med i resplanerna... vad fint av er tycker jag!!! och vad kul att du tänker på din mor så hon ska få komma till thailand!!

  • Snitte- 5/7-2008

    nope, nu borde jag med kila och få i mig några timmars sömn innan jag ska upp igen... Ligga på en hård bäddsoffa här på jobbet utaan varken vovve eller Magnus... usch... men så kan det vara ..

  • Englali

    Blir sängen för mig nu också!
    Längtat tills min goding kommer och kryper ner hos mig om ett par timmar (ca 2... )
    Godnatt tjejer!

  • Anja 19 juli 2008

    Vaaa inga inlägg på hela dagen!!!

    På tal om julklappar... jag vet vad jag kommer att få för det enda jag önskar mig är ju nya berlocker till mitt pandorahalsband, haha... Den berlocken jag önskar mig just nu kostar rätt mycket så jag önskar mig bara den

    Sedan har jag faktiskt tänkt att ge daniel en rejäl överraskning i julklapp/födelsedagspresent (han fyller i januari så jag slår ihop det) och boka en resa för honom och mig över en helg, fixa barnvakt och åka iväg till Bratislava (där har han sin släkt på hans pappas sida och han har längtat dit länge nu, han har bara varit där en gång tidigare och träffat dem, vilket var mycket lyckat, han har kusiner och farbror och faster osv där som han precis lärt känna och nu endast mailar ohc pratar i telefonen med) så det ska bli SKITkul...

    Enda nackdelen är ju att jag måste spara pengar i smyg utan att han märker det. Hmm vi får väl se hur det går

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.