• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Englali

    Snitte: Japp, en hel del blir det extra varje månad och det känns inte fel. Fram till bröllopet kommer nog det mesta extra sättas på bröllopskontot. Vi har ju klarat oss så bra utan hittils, så varför inte ett litet tag till!?!

    Japp hon sa ja! Hon var mest orolig över att hon inte visste vad hon skulle göra och vad som förväntas av henne men jag sa att det löser vi... jag har inte heller riktigt koll på det. Jag sa att det viktigaste är att du är med mig hela den dagen som stöd och hjälp, det är det jag vill mest.

  • Snitte- 5/7-2008

    hihi ja... det är klart... ni får sitta ner och ha lite planering tillsammans, guuud vad mysigt! :)

    Kanonbra om ni kan sätta in de pengarna på bröllopskonto ju! skönt att kunna spara lite extra! :)

  • Englali

    Snitte: Ja, det känns rätt. Är så glad att jag äntligen har frågat henne. Kändes som det var dags med tanke på att man måste börja kika på klänning och allt till henne

  • Pumpkin

    Jag blir tamejfasiken GALEN! Skrikandes Tänk er att ni får veta att ni inte får fortsätta ert jobb på fredagen, och sen har svärföräldrarna hos er HELA helgen och att de gnäller, pysslar, pillar, kommer med "nödvändiga" råd och åsikter, stör katterna, släpper ut katterna utan att fråga om det är OK, försöker ge katterna choklad (INTE bra för katter/djur!) och helt enkelt aldrig ger er något som helst andrum. Jag måste tyvärr säga att jag mår PISS efter den här helgen, för jag får liksom ingen tid att smälta vad som hände i fredags och imorgon måste jag gå tillbaka till det där skitstället och se glad ut GråterPärlplattan: "Förstår" hur du känner dig. Ingen kan ju på riktigt förstå, men ja... I'm right there with you.

    Englali: Grattis grattis grattis! Både till gesällprovet och till tärnan Måste kännas hur bra som helst att få höra så positiva omdömen Jag visste att du skulle klara det SkrattandeSnitte: Jo det var bra med Mia, men de har skjutit upp bröllopet till januari 2009. Verkar som att planerna är på G i alla fall

  • Snitte- 5/7-2008

    Pumpkin: meeen, lider med dig... Fy vad tråkigt, de hade ju kunnat vara bättre tajming..

    Shit vad jobbigt att behöva gå tillbaka till det där jobbet när man vet att man inte får fortsätta... *suck*

  • Pumpkin

    10/12, så jag blir arbetslös lagom till Lucia. Om jag nu inte hittar något annat, vilket jag ju hoppas. Ska försöka ta mig in på Scania, så Lasse har suttit och kollat igenom de interna platsannonserna och skickat sökinformation till mig.

  • Englali

    Pumpkin: Tack tack, jo det känns underbart! Två års väntan och vånda är äntligen över!
    Din helg låter mindre lyckad, åh... jobbigt när svärföräldrarna inte förstår någonting och bara känner sig överkörd.
    Tycker ändå du ska gå till jobbet i morgon med huvudet högt, MKT högt och visa dem vad f-n de går miste om. Snälla försök se det som så... det är deras förlust, inte din!
    Håller alla tummar för att du ska hitta ett nytt jobb snart!

  • Pumpkin

    Jo, det är deras förlust, och det vet jag att några stycken vet om i alla fall. Och jag ska hitta ett toppenjobb här hemma i Södertälje, så kanske mitt liv kan starta på riktigt igen efter den här pendlingsdimman jag levt i i 5 månader

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.