• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • jeeksa080823
    Alvaereva skrev 2007-10-21 11:33:45 följande:
    jeeksa:jag mår ypperligt bra men vem vet, det kanske är lugnet före stormen... när det väl sätter igång så är det liksom pooff på en gång och regelbundet och typ 3-4 minuter emellan. men igår höll det bara i sej i nån timme åt gången. som tur var. phuu, vilken pärs alltså. jag lovar, om jag mot all förmodan vill ha fler än ett barn så kommer vi att adoptera. inget snack om saken!!!
    Vad skönt att det är bra för tillfället!
    Jag måste bara säga att jag tycker att det var en sån kick att föda barn att jag längtar tills nästa gång!! Men så kanske det känns när man gjort det hela vägen så att säga, från sammandragningar till bebis. Inte bara sammandragningar och där man verkligen hoppas att den inte ska komma ut.
  • jeeksa080823

    Pumpkin: Vad kul med husexpo! Vi ska själva åka dit nån dag. Funderar ni på att bygga eller var det bara en kul grej att åka dit?

  • Pumpkin
    jeeksa: Nån gång vill vi nog bygga, men än så länge är det så långt bort att jag inte ens fick med mig sambon, utan det var jag och mamma som åkte Räcka ut tungan
  • jeeksa080823

    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-10-21 19:24:51 följande:


    jeeksa: Nån gång vill vi nog bygga, men än så länge är det så långt bort att jag inte ens fick med mig sambon, utan det var jag och mamma som åkte
    Jaha.
  • Englali

    Pumpkin: Visst, jag är ju helinne på allt med hus nu. Hua, att man ger sig på att dra runt två såna projekt på en gång... hus o bröllop. Fina hus, jag gillar borohus skarpt, mer min stil!
    Vill ha enkelt, sparsmakat och rättså strikt.
    Vi bor ju i nyfunkis nu, byggt våren i år. Så man får ju vissa krav... hm... på gott o ont!!

    Har haft en liten juvel här hela eftermiddagen, Felix 10 månader som precis lärt sig gå. Var så varm o trött ett tag, vilket pass, men när han somnade i famnen med huvudet tryckt in mot min hals... då smälter man. Längtan efter egna småttingar blir ju inte mindre...

  • Pumpkin
    Englali: Jag gillar egentligen inte funkishus, men när jag kom in i det där huset så var det bara SÅ rätt liksom. Fast Kungsholm var underbart också... Föll även lite för ett St-Anna-hus

    Mysigt med små barn, ja, har själv varit och hälsat på min lilla ögonsten Emilia idag
  • Englali

    Pumpkin: Ja St Anna husen är det väl vi tittat på mest isf. De är fina och verkar vara privsvärda.

    Tycker det är så svårt att få fram riktigta priser på vad det verkligen kostar att bygga ett hus, allt som allt liksom. Från börjarn till slut... rubbet!! Finns det info om sådant på Hus expo?

    Ja är ju då för funkis, enkelt. Inte snickarglädje, detaljer och "lull-lull" o sånt, haha!! Smaken är olika, tur är det!
    Ska försöka få in lite bilder någon gång hur vi bor, många kommer nog tycka det känns kalt och väldigt ljust, men we like it!! (tur han o jag är överrens där iaf)

    Är Lasse o du vänner nu då??

  • Pumpkin
    Englali: Jag vill inte ha för mycket snickarglädje och lullull heller, men tycker det ser lite trist ut med betongklumpar och trista färger - vilket jag förknippar funkishus med

    Jag gillar mycket ljus i hemmet, faller alltid för hus med många och höga fönster som släpper in mycket dagsljus

    Jodå, vi är vänner nu. Problemet är nog att vi har samma problem men tycker inte att den andra förstår problemet, om du hänger med? Fundersam
  • Englali

    Pumpkin: Förstår vad du menar, endel funkishus ser faktiskt ut som trista betongklumpar alá industirområde typ... mindre uppmuntrande att komma hem till.

    Jag hänger med, inte alltid helt enkelt att göra sig förstådd. Här är det också lite trassel. Vi kör ju öppna kort här, så på "sexfronten" är dt här. Har kommit till en punkt nu där båda typ vägrar göra något utan väntar på att den andra ska göra något åt saken (tror jag iaf, jag är där. Tänker INTE ge mig, vill han får han då f-n visa det) Just nu är det katstrof (enligt mig) längsta vi hållt oss ifrån det någonsin =-(

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.