• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Astriden

    God morgon brudar!
    Nu är jag galet nyfiken på hur Barba har haft det!!??
    Verkar ha vart en mysig lugn hösthelg för de flesta?

    Majsis, haft det skoj?
    Grund, inga bravader på husvaknandet?
    Stenbruden, börjar det ordna till sig i stugan?

    Vi har haft en fixarhelg, tapetserat en vägg & försökt greja med festprogram

  • Amor Eterno

    GOd morgon tjejer!!

    Måndag ja men vad gör man... Går till jobbet och längtar till helgen igen hihihihi.

    Denna helgen har varit såå skön fredags hade vi lite kopisar över vi beställde pizza och spelade sällskapspel Så det kan låta.. Gud vad kul

    Lördags handlade lite i stan mest min m2b.. sedan kalas där vi fick tre rätters middag gud vad gott..

    Igår gjorde jag INGET hade nästan liggsår i soffan men det var sååååååååå skönt!!!!

    Men bara denna veckan till så har vi pysselkväll!!

  • Grund

    Godmorgon tjejer!

    Så var det måndag igen ja...

    Har varit och passat föräldrarnas hus så jag har haft en lugn helg. Igår var jag dock med på rådjursjakt för första gången i mitt liv. 6 grönklädda killar och jag, iklädd gula stölar, vita regnbrallor och knallröd jacka
    Såg säkert 10 djur men de var tydligen på ca 10 meters för långt avstånd. Så det blev inget. Jag är lika glad för det, de är ju så söta! Fast tyvärr måste man ju inse att man måste skjuta av några för det kryllar ju av dem.
    Men vad trött man blir av att vara ute i friska luften, igår eftermiddag var jag totalt utslagen.

    Ni verkar ha haft sköna helger också tjejer!

  • Majsis2008

    jag har haft det jättebra i helgen. Var nog mest röj i fredags för alla ombord på båten. Bra trubadurer och bra musik på småtimmarna med och mycket goa drinkar. Dom har ju nya sängar i hytterna, lagom mjuka och man sov jättegott. Kiel var mysigt med, synd vi inte åkte lite senare så man kunde gått och kollat julmarknaden. Men dom har väldigt mycket affärer, coh dom ligger jättetätt med....
    har sovit över 10 timmar inatt...så får väl se när man vaknar till liv idag hehe...ska tvätta och städa sen i alla fall så får vi se, måste göras, jag får panik annars...men sambon ska allt få måla i helgen själv eftersom han inte hjälper mig med annat...

  • Majsis2008

    ååhh jag vill ha maj nu...har ju inget annat och se fram emot nu känns d som...förutom d, man får hoppas tiden går snabbt.

    Ska ni ge era värdpar nåt speciellt i present som tack? jag har ju så många som kommer ställa upp så jag tänkte man kunde ge alla likadant eller är d för opersonligt?

  • stenbruden

    Hej allihopa!

    Nu har jag missat massa igen... Jag har haft en helg med mycket!
    I fredags var jag ute och käkade med min styvpappa, det slutade med fullt partaj och att han sov hos oss. Det var verkligen skitkul och vi behövde få babbla ikapp lite.
    På lördagen var vi hos min morbror och hans tjej och tittade på deras lilla 1 vecka gammal flicka. Hon var bedårande.
    Vi har inte heller träffats på länge så vi kom inte hem förräns kl. 03. Stackars morbrorns tjej var den enda som inte kunde dricka vin Men hon har ju vant sig nu efter alla månader.
    Igår var vi och tittade på mammas nybygge, hon har frågat massa gånger.. Känns inte så glatt bara tyvärr, man tycker ju inte att skilsmässan i sig är en glad tillställning. Men hon är stolt som en tupp och det är ju kul!

    Så en händelsrik, party a la famij helg. Vi va rätt trötta igår!

    Barba - hur hade ni det??? Är ju jättenyfiken nu!!!!

    Astriden - Det går nog rätt bra i stugan, när vi var där förra helgen hade dom kommit ganska långt. Men vi får se om vi behöver åka dit på lördag... Räkna inte med mig men jag ska göra mitt bästa!!! Nu är det ju mest insidan som är kvar och det är då vi måste va med o bestämma mest!

    Har inte hunnit läsa igenom vem som skrev vad Trist att det var lite gruff där ett tag. Hoppas ditt liv ordnar upp sig B&S!

    Kul att allt är bra med er annars!!!

  • BarbaBruden

    Barba´s back!

    Hej tjejer!
    Gott att ni haft det skönt på er lediga tid. Ser SÅ fram emot lördag!!!

    Ja, min helg.....har varit alldeles underbar.
    Vi skulle ju då till Stockholm! Bodde på hotell och myste mest bara på fredagen, låg i sängen och käkade chips framför Idol efter att ha gjort stan.
    Lördagen gick vi en långpromenad på Söder och käkade sushi. Fick order om att vara klar 17.15 så det blev en kort dag på stan.
    Han hade bokat bord på en nyöppnad restaurang vid Götgatan där vi åt gott....länge
    Sen till det allra bästa- vi skulle på musikal! För er som inte känner mig så väl; jag älskar Sound of music, har nog sett den minst 30 gånger och kan vartenda sång utantill....Så Göta Lejon och Sound of Music med Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson (och Gert Fylking) blev det! Helt fantastiskt bra!

    Framåt midnatt blev det några barstopp på Söder innan vi kom tillbaka till hotellet. Väl där kom tillslut det "riktiga" frieriet med knä, ringar och champagne!
    Toppenavslut på en underbar kväll!

    Alla tidiagre gånger jag varit i Sthlm har jag alltid bott "i stan", typ runt Stureplan. Söder är ju helt bedårande! Så "sthlm" på något sätt med små gränder och vacker utsikt....

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008