• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Majsis2008

    hehe jag var med petig med mitt hår när d var långt...hade tjockt långt rött hår...men så gjorde jag revolt och klippte av d inför balen i gymnasiet...sen blev d kortare och kortare och nu är d jättekort, eller d e så d kan stå rakt upp utan att man ser ut som en kille, och haft alla färger som går så mitt röda hår e förstört sen länge, men men går inte ändra nu

  • Amor Eterno

    Oj astriden det låter vackert!!

    Vet ni vart ni skall beställa er tårta eller blombukett??

    Jag har tre saker jag inte bestämmt tårta blommor och ring!! Jag vet ju hur allt skall se ut och så men vet inte vart jag skall vända mig till det känns såp tidigt att fråga och så...

    Skall även när det gäller ring ta en titt på Rean efter Jul kan ju ibland ha lite rea på ringar och så :)

  • B & S

    Ni får ursäkta men ja skrev världens inlägg som svar på visas komentarer här som lät som vi kunde lika bra ha semester hemma i hemma i Frölunda eller ta en snabbis med Stena båten till Danmark istl för Italien....etcetc
    Jag raderade det för ni hade säkert kastat ut mig för mina svar. Men jag bara exploderade för ja e redan skitladdad med smärta/gråt från allt o alla andra saker omkring med också.

    Vi gick från 130 000 också (när ja bara tog allt som va snyggt för att sedan radera eller minska på saker som va onödigt) men ner till 75, 65, 55, och nu är vi på ca 40 000 endast! vi kommer hinna med 25 precis till 080808 och resten hade vi fått godkänt på ett mini lån som nu dem säger inte finns mera.
    Jag tycker INTE att vi har varit snoffiga alls med något eller överdrivit i priser med nåt eftersom vi hyr ju inte slott eller har tre rätter eller kommer ens köpa tårtan. Jag kan INTE sänka priset på guld eller diamanter och inte heller priset på Italien resan om jag inte vill bo i ett råtthål om jag sänker det med ytterligare 5000 till =>alltså 2+ utomlands e inte våran 2a som här hemma i standard det är som att komma hem till nån som inte städat på 2månader!
    Oavsett så har vi inte pengarna till resan hur mycket vi än sparar för som sagt vi kan inte ändra priserna på visa saker och andra saker är "grund saker i ett bröllop" så dem går ej att radera eller så kostar dem så lite så det hade ialf inte spelat någon roll för det räcker inte ändå, så som hans skor för 200kr på wedins rean, dem e redan inhandlade!

    Nej ja slutar här för ja är alldeles FÖR explosiv nu. Det skulle kunna komma så mycket annat efter dessa ord men jag försöker ignorera det nu och göra nåt annat..........kl 16 idag ska ja till läkaren o ja hoppas han ger mig nåt riktigt starkt så ja inte ens kan orka sitta vid datan för ja blir bara mera arg.

  • B & S

    Tror ja ska undvika BT helt för vad man än läser eller skriver blir det tydligen bara fel.

  • Majsis2008

    Vem av oss har skrivit att du skriver fel eller ansett att du inte får vara här? tror ingen av oss gjort d, vi är ju snarare tvärto och försöker ge dig tips och uppmuntran så gott man kan.
    B & S skrev 2007-11-15 14:10:21 följande:


    Tror ja ska undvika BT helt för vad man än läser eller skriver blir det tydligen bara fel.
  • Astriden

    Ja, jag håller med Majsis!
    Måste säja att jag blir lite förbryllad B & S..
    vad jag kan läsa så försöker vi alla gbgbrudar hjälpa dej på bästa sätt vi kan. Komma med tips & ideér vi har.

    Nedanstående påstående gör mej besviken då det är din uppfattning av vårt försök till hjälp.

    "Ni får ursäkta men ja skrev världens inlägg som svar på visas komentarer här som lät som vi kunde lika bra ha semester hemma i hemma i Frölunda eller ta en snabbis med Stena båten till Danmark istl för Italien....etcetc"

    Klart att vi förstår att du har det tufft,
    att vara skadad, svårt med företaget & sen att bröllopsdrömmen går i kras kan inte vara lätt!
    Vi har empati & förståelse men din ilska kan du bara hjälpa själv.

  • Amor Eterno

    Majsis och Astridenjag frågade bara om B%S kunde hitta en biligare lokal eller resa så att det inte behöver kännas så svårt!!

    Men som Majsis och Atsriden säger vi försöker förstå och se om vi kan komma med tips som underlättar inte ta det som kritik!

    Idag är det sååååå lungt här på jobbet skönt med sådana dagar :)) Men jag har inget att leta upp!!

    Ville ju ha något att leta upp och så..Är det någon som behöver hjälp med något så kan jag sysselsätta mig ett tag i alla fall :)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008