• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • B & S

    aha inte samma datum som oss då för vi ska ha 080808. Okej men har den lokalen nån hemsida eller nåt så man kan se bilder?

  • B & S

    ha! tittade på kaplans o hittade lös sten som passar o som var billigare än vad den är värderad till!!!!! om vi kan o hinner köpa den innan nån annan så kan vi spara ev 3-4000 till! :P hade ifs tänkt köpa/beställa 2-3mån innan vigseln men om vi kan fynda nu så....hmmm

  • B & S

    zlemma: btw tror inte det gör nåt om vi skulle ha samma lokal som er eftersom vi har nog inte samma smak i färger o dekorationer....ja har inte sett nån annan på hela BT på 2år som haft ens samma färgtema som mig hihi...

  • B & S

    striden: Lime/svart/creme vit/guld/prismor.....om nu prismor e färg eller detalj får ja väl säga....men genomskinnligt då?? Kan säga att det e VÄLDIGT mycket svart o lime!

  • Zlemma

    B & S: Är det så att ni skulle vilja ha samma lokal är det helt okej för mig. Även om ni så hade haft samma färgtema! Så länge vi inte har samma gäster så....

    Dom har tyvärr ingen hemsida, men man kan ringa och prata med dom och så kan man låna nyckeln och åka dit och kolla.
    Jag trodde mer att ni ville ha något som låg mer centralt? Men det är ju ganska lätt att ta sig ut till Kållered och det ligger ju inte såå avsides egentligen.

    Antingen kan man nog maila om lokalen: kallered.forsamling@svenskakyrkan.se

    Eller ringa växeln; 031-761 93 00 och fråga efter Birgitta Andersson, det är hon som har hand om bokningar och frågor.

  • Amor Eterno

    Hej och god morgon tjejer!!

    B&S: En liten tanke bara just angående lokal, oftast får man betala överpris pga läge och utsikt, vi ville ju ha bröllop i marstrand då Jonas är ifrån de trakterna och insåg att vi skulle hammna på nästa 230.000 istället för nu 130.000. Allt detta för utsikt, missförstå mig rätt jag tycker ju det är underbart i Marstrand men jag började fundera är det huset vi sitter i eller är det mat/vin vänner och allt det andra som väger in..

    Vi hittade aschbergska eken där lokalen kommer att piffas upp lite och vi får ha vårt underbara bröllop där vi unnar oss kläder, musik och blommor!!

    Eran budget går väl mest till resan vad jag förstår, kan ni inte ha en billigare destination och lägga ut resten på festen och er?? Det var bara en tanke,, för vem vill inte till Italien??? Trots allt så hoppas jag att det löser sig med allt för er!!

    TOrsdag idag ååååååå vad skönt längtar redan hem ...fniss vill mysa med min m2b känns som om vi inte har gjort mycket sådant!

  • Grund

    Morning Bruds!

    Vad unga ni är allihopa

    B&S: Önskar jag kunde ge dig råd men känner till stan alldeles för dåligt. Zlemmas lokal lät ju dock jättebra tycker jag. Jag håller tummarna för att ni kommer fram till något bra.

    Amor: Nu kan jag inte jag vara med på pysselkvällen men du kan väl meddela innan ni beställer klänningar för jag kanske beställer en också

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008