• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Stjärnis

    Hejsan!

    MrsD: Jag var på matchen, kom hem dygnsur och iskall men kul var det! Vilken stämning! SM-GULD!

    Jojji: Grattis till förlovningen. Låter som ett mysigt frieri.

    MrsD: Ang. bar. Det var en bra idé att blanda ngr olika drinkar i kannor, så att bartendern slipper blanda. Den idén snor jag rakt av. Vi har diskussioner om betalbar till självkostnadspris eller inte. Sambon vill gärna bjuda på all dryck och jag känner att folk kanske faktiskt kan betala 5 kr för en öl. Vi får väl se hur diskussionen slutar!

    Nu har vi bokat och betalat handpenning på vår bröllopsresa. Den 7/7 åker vi till Curacao i 10 dagar. TJIHOO

  • Stjärnis

    MalinLars: Jättefin ring. Jag valde mellan en sådan och en med 5 diamanter på 0.75 ct, kommer inte håg vad den heter. Det blev den senare.

  • mrsD

    stjärngudinnan - har snott den idén om baren själv så d e helt okej o sno den *s* kanske vi kan försöka hitta på några roliga namn?
    tänkte typ.. hm.. havsmonstret *haha* ne men ngt me havet iaf

    Såg tyvär inte matchen, men följde den på texttv *s* e ganska glad att jag inte va där, me tanke på regnet! räcker o varit ute me hunden några gånger.. hehe..
    Måste varit en härlig stämmning!!

    Har en fråga, både till dig o alla andra här, ska ni ha personal på era fester?

  • mrsD

    just d, Stjärngudinnan - vi ska ha fri bar.. e oxå lite för självkostnad, men äh va fasen, man gifter sig bara en gång!
    o efter ha läst lite här på bt om de som haft fri bar så har d inte gått åt så mkt ändå..

  • Stjärnis

    MrsD: Ja, vi får väl se hur den diskussionen slutar. Just nu lutar det åt att det blir fri bar. Min M2B har inte haft så mycket åsikter om planeringen men i den här frågan är han verkligen engagerad så då kanske jag får ge mig på den punkten Sjävlart kan vi hjälpas åt med namn på drinkarna.. Ska fundera!

    Ja, vi kommer att ha catering på vår fest. De tar hand om det mesta utom dekoration av festlokalen och baren efter middagen. Dessutom har den ansvariga för cateringen kommit med många bra tips om tårtor, dekotrationer osv.

  • malinlars

    Ja, vi har hyrt ett ställe som tar hand om allting. Vi kan vara med hur mycket eller lite vi vill. Känns väldigt bra att ha det ordnat med en gång.

  • malinlars

    såg nu att ringen jaghar hittat bild på har 7 stenar.. den jag tittade på hade 9.. men men den ser lika dan ut iaf

  • Majsis2008

    Nej vi ska inte ha serveringspersonal, mammor och kompisar får hjälpa till med att duka av lite...

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Mycket ni har skrivit!! Igår handlade vi lite och sedan spelade vi biljard med några vänner... Kvällen blev det pizza och film!!

    Idag har det inte hänt så mycket vi gick upp tidigt såg på Toy story och sedan åkte vi ut till marstrand till min m2b mamma sedan hem äta och jag gick på operan och såg Barberaren i Sevilia med några arbetskollegor... Jättebra och mysig tur att min m2b åkte å hämta mig sen det regnade som bara den..

    Malinlars jättefin ring...

    Vi skall ha öppen bar och skall även ha lite drinkar som folk kan beställa.. Men vi åker ju ner till Tyskland och handlar när det börjar bli dags...

    Jag måste bara hitta en bra konditor var har ni beställt eran tårta??

  • Majsis2008

    hehe hos svägerskan...hon är utbildad konditor, men inte jobbat med d...hon ska få en kurs på hur man gör bröllopstårta i julklapp...så hon får öva lite innan...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008