• stenbruden

Göteborgsbrudar 2008

Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • mrsD

har ju redan fixat vår tårta, i lysekil ju..
    men innan spanade jag lite på engelska tårthuset, deras tårtor e ju urfina! dock har jag hört att de ska vara lite amerikanska, dvs att de är fina på utsidan men smakar inte så gott..
    men kanske beror på fyllningen.. jag vet inte..

• BarbaBruden

Fick tips på tårta......hos restaurangskolan vid Scandinavium. Någon som hört något om dem?

• Majsis2008

Jo, har hört talats om burgården, blir ju billigare...men vet int ehur resultatet blir. Men du får väl kolla upp d mera...

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Japp måndag och piss väder men det som piggar upp mig är att om 8 timmar så får jag se min älskade igen :)

Jo detta med tårta har blivit svårare än jag trodde jag skall ju ha ca. 130 bitar och vill ha en stårta som är avlång inte på den ställningen son går som en trappa (hoppas ni förstår)... Men har hösr att det är svårt att göra tårta för så många att det som mest kan göra en sån tårta på ca. 60 - 80 bitar.

Sedan tänkte jag okej vi har en sån tårta men sedan har man ju serverings peronalen som skär upp resterande tårta då kan man ju ha en tårta som inte syns som kanske inte är så utsmyckad men har samma fyllning osv... som de serverar vidare??

Är detta kanske något?? Vad säger ni alla tips välkommnas :)

• valkyriana

De brukar ju säga att det inte går åt så mycket tårta som en bit per person. Men efter vad du berättade amor om erat ätande och vilken skandal det skulle bli om ni hade för lite så skulle jag kanske inte chansa...

Din idé där angående en extra tårta är väll jättebra!

• Majsis2008

Morr....
    Nu har m2b släkt bestämt d ska va släktmiddag på fredag, för lördag skulle dom göra nåt annat...så jag får hoppa bryggeriet...suck...plus jag hade nog inte haft råd ändå...

jag ska kolla på klänning på ramonas och emilios...nån mer som man kan titta i, tänker kolla runt innan jag bestämmer mig...

• Astriden

Fredag 2/11
    BRYGGERIET kl 19:00

Stenbruden
    Astriden
    mrsD
    Barbabruden
    Amor Eterno
    malinlars

Inga fler..??
    Skall vi boka??

• malinlars

Har varit på två bröllop där ena tårtan var gjord på burgården å ena på engelaska tårthuset. Båda var hur goda som helst. Att engelska tårthusets fyllning är annorlunda är nog att det är mousse. De har hur många olika smaker som helst å man får komma dit å smaka på alla innan man betsämmer sig. HOn som äger stället är hur duktig som helst å hon kan göra nästan allting.. LÅter som reklam nu, men var där med bruden å där på hennes möhippa.
    Burgården är som sagt ett gymnasium, men de är duktiga. Men om jag skall säga vad jag tycker så är Ester Mossessons på lindholmen bättre!!

Ja ni kan väl boka!! Är det meningen att vi skall äta el bara snacka med lite öl å nötter??

• valkyriana

Fredag 2/11
    BRYGGERIET kl 19:00

Stenbruden
    Astriden
    mrsD
    Barbabruden
    Amor Eterno
    malinlars
    Valkyriana - preliminärboka 50-50% att jag kommer...

• Astriden

Valkyriana, wwee!
    The More the Merrier

Tycker att vi kan käka när det är så billigt, eller?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008