• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Majsis2008

    Jo, klart det kostar, men d gör d på alla ställen om man säger orden bröllop framför...1500 tycker jag är OK, men jag ska oxå jämför lite..

  • stenbruden

    Ja för sjutton 1500 är inte mkt! Men jag ska ju ha håruppsättning också.. Jag ska helt klart prata med henne så man får en helhetsbild! Jag vill veta vad ALLT kostar inkl tärna..

    Tipset är kanooon!!

  • Majsis2008

    Mmm, det rä bara och höra av sig till henne. Hon verkar jättetrevlig...ska åka in när jag kommit hem från turkiet...

    kan man blanda rött och lila? har köpt flytljus i form av orkidéer, i vattnet ska jag lägga en stor röd ros tänkte jag som dekor istället för massa vaser, coh sen strö röda rosenblad längs med borden oxå...

  • stenbruden

    Ja visst kan man det, om nyanserna går fint ihop.. Kanske inte illrött och lilarosa... Men annars såklart!
    Låter jättefint!!!

  • Astriden

    1december:
    Kolla i mitt galleri, jag har några på när det är dukat tror jag, kolla in troll1 oxå hon har ett par stycken.

  • malinlars

    nu har jag lämnat mitt tyg till sömmerskan... Härligt!!
    Hon hade mönster på en klänning som var jättelik!! Så det känns underbart!

    Har ögoninflammation för första gången.. kliar som tusan å så får man inte sa sig i ögat.. typiskt..

    Synd att jag inte kan den 12de.. men men.. h'nger gärna med en annan gång!!

    Skall träffa fotograf på söndag & snackat dryck med mina päron. de skall betala dryck å skall till tyskland snart.. mer än så har väl inte hänt.. Skall nog börja med inbjudningskorten i helgen..

    Snart skall det fikas på kladdkaka.. mumms..

  • Astriden

    Vart fick du tag i sömmerska malinlars?
    Vad kostar det & hur lång tid behöver hon?

    Funderar lite på att sy upp men har ingen aning om hur det funkar...

  • Stjärnis

    ~Vin & snick snack~
    12/10,Kl 19:00

    Astriden, gillar båda ställerna.
    MrsD
    LindaochLinus
    stenbruden
    Stjärngudinnan

    Hejsan tjejer!! Idag har jag bokat frisör. 1800:- skall hon ha för hårupsättning och smink. Det tycker jag är billigt! Det bästa är att hon är sambo till en av min M2B:s kompisar och kommer att bli bjuden på bröllopet. Perfekt om det skulle ske något missöde med håret under festen

  • stenbruden

    ~Vin & snick snack~
    12/10,Kl 19:00

    Astriden, gillar båda ställerna.
    MrsD
    LindaochLinus
    stenbruden, spelar ingen roll vart
    Stjärngudinnan

    stjärnis:
    Va billigt!!! Kompispris? Vem är hon? Jobbar hom som frisör så man kan boka henne?

    Idag har jag kollat lite mer med Avalon Hotell och det blir troligtvis 2 nätter där...
    Och jag har mailat till Australien resor och gjort en förfrågan på 4 v med 1 vecka i söderhavet i starten. Iiiihhh va fint där är!! Väntar med spänning på svar!
    Vi ska nog till Aspenäs i helgen och gå igenom allt lite mer noga.. Om han nu kan på helgen... (?) Tänkte ta med mig tärnan också!

    Ska försöka hinna med att åka o prova klänningsmodeller snart också, får inte riktigt tiden att räcka Man jobar ju när dom har öppet..
    Boka frissa och fotograf ska jag också se till att få gjort snart!! Det blir nog makeme eller frissan kan komma som majsis tipsade om.. Om inte stjärnis har tips!

    Hmm fick just frågan... Är du på BT nu igen, hahahaha
    Nu ska vi ta ett bad! Gonatt!

  • Amor Eterno

    Hej tjejer!!

    Äntligen har man fått internet i nya huset, och kan vara med och chatta lite med er!! Roligt att gå tillbaka och se hur mycket ni har gjort :)

    Jag har i alla fall träffat tre olika fotografer och bestämmt mig för ena, och har bokat henne.

    Har idag fått offerten på maten till festen det blev lite dyrare än vad tänkt men ingen direkt kris, skall tala med mannen och se vad han tycker. Men det lät så himmla gott.

    Börjar nu titta lite på hår och blommor (tror jag har hittat min bukett) men måste börja titta på priser och om de kan göra den på det sättet jag vill ha den.

    Skall på mässan på söndag den 14/10 jag och min m2b skall dit och träffa en som kanske skall filma vårt bröllop :)

    Nu blir det fika på jobbet!!! Ha ha nu kommer tråden till första plats :)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008