• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • LindaochLinus

    Hej tjejer har haft fullt upp hela helgen så jag har inte hunnit komma in här & titta knappt!
    Var ute på middag med mina tärnor i lördags,det var jättekul
    Så nu blir det bröllopsmässor,ut på shopping mm

    Sen har jag bokat fotograf med. Det är en kompis till oss som är en jäkel på att fotografera så där kom vi billigt undan

    Väntar fortfarande på mail från cateringen,på själva offerten,hoppas vi får svar idag!Vi har bokat två servitriser iaf,dem sa att det räcker till 50 gäster.Sen blir det två rätters & tårta,det får räcka,tycker det blir kaka på kaka annars.Dem fixar allt,fast vi ska göra dukningen själva,en av tjejerna kommer att visa oss hur vi ska göra sen gör vi resten.Kaffet köper vi men dem gör iordning allting.Annars hade det kostat 10 :- per gubbe...sen kommer vi att ha en bar där det kommer att stå en tjej under festen,fast det är ju gratis alkohol hos oss,men det känns lite mer seriöst än att gästerna sitter vi bordet och blandar själva
    Sen berättade dem för oss hur man räknar ut på ett ungefär hur mycket alkohol det går åt,för vi ska ju åka till tyskland & handla.5 glas per vinflaska & 6 glas på en champagneflaska ungefär. Och sen då hur många glas vin det går åt för varje person under förrätten & huvudrätten.

    Hur blir det med våran träff nu då?Är det bestämt den 12:e oktober?Jag kommer att ta det rätt lugnt den kvällen isf för på morgonen efter ska jag köra mig & mina tärnor ner till bröllopsmässan

    Jag har en frissa på gång också,som min nageltjej går hos.Hon skulle kontakt mig,får se vad hon säger & om jag gillar henne

    Majsis2008 : ska gå in på länken du skickade nu & titta lite tänkte jag,var du ute i torsdags & pratade med några olika frisörer?

  • Majsis2008

    Nej, jag kom ju inte ut, åkte med sambon till sjukhuset för han skulle hälsa på sin faster, sen rann tiden bara iväg. Men ska se till o komma ut lite snart. Fast får bli efter nästa vecka...

  • Majsis2008

    Brukar det inte var nån bröllopsmässa här i GBG på höst eller vår halvåret? synd man missar sånt, och se hoppas jag klänningsafärerna har rea längre fram med...

  • mrsD

    jo men visst är det bestämt 12 okt? d e väl stället vi ska ses på som fortfarande e lite osäkert? förslagen har ju varit bersåbar eller chez amis..
    jag röstar på chez amis, så länge man kan sitta på den inglasade uteserveringen..

  • stenbruden

    Hej allihop!

    Har vart iväg i helgen igen...
    Ja jag har skrivit upp den 12 i almanackan!

    Jag startar en lista!

    Alla som ska med den 12/10 och dricka vin:

    stenbruden
    linda&linus
    mrsD

    L&L
    Ett tips som jag hörde om man ska bjuda på spriten i baren! Välj tex 4 st olika groggar (olika smaker som brukar gå hem hos dom flesta) och ha 4 st kannor till alla groggar. Den som står i baren fyller på/blandar nya efter hand dom tar slut.
    Detta gör att inte man blandar för starkt och inte dricker upp eller att man misslyckas med groggen på nåt sätt. Om alla ska blanda själva...
    Man har inte lika mkt slattar överallt.
    Skriv på en tavla och kalla dom för roliga namn. Hade vi haft bjudbar hade vi nog gjort så, tyckte det var en bra idé när jag hörde den. Bara ett litet tips..

    Majsis:
    Frissan kan komma lär ju jättebra, helt klart värt att kolla!

    Vi ska köra på Avalon Hotell har vi bestämt nu! Vi har tänkt om lite och kommer att åka dit på bröllopsnatten och stanna till söndagen, alltså 2 nätter.. Det kostar nästan lika mkt att sova på Aspenäs och sviter på herrgårdar e oftast inget speciellt.. Sen tänkte vi kolla om man kan åka Limo taxi från Aspenäs, hade vart kul!

    Någon som vet vilket bolag den där vita limon kommer ifrån, om ni har sett den på stan ibland.
    Annars får man väl höra med Taxi gbg eller nåt.. TIPS??

  • Astriden

    ~Vin & snick snack~
    12/10,Kl 19:00

    Astriden, gillar båda ställerna.
    MrsD
    LindaochLinus
    stenbruden

    bersåbar eller chez amis??

  • Majsis2008

    Royale limousine vet jag det fanns en kedja som hette, men nu finns inte den sidan mer...

  • Majsis2008

    Och ja, frissan kan komma ska jag nog gå till...efteroms jag inte ska ha nån uppsättning eller nåt så kommer det kosta mig 1500, och då kan hon vara på salongen när man själv känner för d, redan kl 6 om det skulle behövas hehe

  • stenbruden

    Ja royale låter bekant.. hmm undra om dom har lagt ner då...
    Ska kolla vidare, tack ändå!

    Jag tittade lite på hennes priser (frissan) hon va lite dyr.. Får jämföra lite tror jag!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008