• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Fröken Plommon

    Oj vad ni skriver!
    Har varit hos svärföräldrarna i helgen och helt enkelt inte hunnit skriva, har kikat in korta stunder.

    Vi ska också på bröllopsmässan, vi åker dit på lördagen. Tycker det verkar vara en bra mässa med många utställare.

    Har kollat frisörer och fotografer de senaste dagarna. På fotografsidan finns inget att klaga på, de svarar snabbt på mail och ger mig de uppgifter jag vill ha, är trevliga och serviceminded helt enkelt.

    Men frisörerna, herregud säger jag bara!
    Har hittat två som var tillmötesgående och ville svara på frågor så någon av dem blir det. Men de andra kan inte svara på vad det kostar, om tärnan kan göras samtidigt, hur lång tid det tar i snitt och om man får klä sig på plats.
    Topp 4 snorkiga svar:

    Vad brukar en bruduppsättning hos er kosta?
    - asså det beror ju på om du ska ha slöja eller inte!
    - jag ska inte ha slöja
    - nähä, från 1500 då
    - okej, är det timpris som gäller sen?
    - det är väl klart, vad tror du man får för uppstättning för 1500 kr, det är ju typ bara fönat hår då!

    Kan tärnan också få sitt hår fixat under tiden
    - det blir ju dubbla brudpaket då eftersom vi måste vara två.
    ööh???

    Hur lång tid brukar en uppsättning ta ungefär?
    - helt omöjligt att svara på, den är klar när den är klar, jag släpper inte ut kunder med ofärdigt hår!

    Kan man ta på sig klänningen här?
    - Nej, vi kan inte ha en massa kläder liggandes här till på måndag när kunderna behagar hämta dem?
    -men vi tar med oss kläderna när vi går
    - det brukar låta så ja men nej det får man inte du får klä dig hemma

    Dessa frisörer kan ju se sig om efter andra kunder, hoppas bara att de hade en dålig dag!

    Kan tyvärr inte hänga på på vinkvällen, en annan gång kanske!

    Kram

  • stenbruden

    Fröken plommon

    VÄLDIGT intressant! Du får gärna varna oss för dom som inte var bra!
    Vilka 2 var ok??

    Synd att du inte kan hänga på på vinkvällen!

    Vi får ta ett par kvällar eftersom inte alla verkar kunna den 12! Kram

  • stenbruden

    Hittad i en annan tråd! Visst är dikten underbar! Måste bara kopiera den till vår tråd så ni kan se den!

    Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

  • Astriden

    Fröken P:
    Oj, vilka hemska svar!!
    Du får gärna tala om vilka det va så viinte går på samma tabbar.
    Jag har tipsat om min frissa tidigare, där finns en del info på hemsidan & hon är väldigt hjälpam, hjärtlig & duktig.

    Låter som att vi som gifter oss innan sommaren måste skicka dem direkt efter nyår då..?

  • Fröken Plommon

    Stenbruden & Astriden

    De som var supergulliga och trevliga var MakeMe på Linne (det var väl dem du gick till Astriden) och salong Nobless.

    Känns inte riktigt schysst att hänga ut de andra, men man har ju lärt sig att det är inte lätt att bröllopsplanera alla dar i veckan, det är en del stenar i vägen.

  • Astriden

    fröken P:
    Jo, har gått hos Eva på makeme i flera år & supernöjd med både henne & stämningen på salongen.
    Både Eva & Lisa är jätte duktiga. Det är lite dyrare där men man får verkligen valuta för pengarna! De lägger sin själ i att man ska bli nöjd. Sen är det ju kul att valsträning ingår i priset
    Jag har bildet från i våras när hon gjorde en baluppsättning på mej, mailar gärna om du vill ha.

  • Majsis2008

    Astriden, vet du om man kan få byta om där sen med hos dom? Jag ska dit imorrn och kolla priser och så, får se om jag hittar hihi...men jag ska inte köra hela brudgrejen...lite väl mycket tycker jag...

  • Astriden

    Japp, de hjälper till med plats att klä om efter hår & smick

  • malinlars

    stenbruden: Skönt att höra att jag inte är ensam! Jag tycker det är svprt att veta vart man skall gå, vilka salonger som har bra rykte, eftersom jag själv aldrig besökt ngn..

    Nåågon som har tips?? *puffar*

    fröken plommon: Fy vilken tråkig attityd.. jag hade undrat om frisören någonsin hade kunder & vilka dessa isf var för ngra. Kan ju inte finnas någon som skulle vilja sitta där mer än 5 minuter.. men å andra sidan kan denne haft en dålig dag & du kommit just då å få allt på dig!! Men det verkar inte finnas någon service minded där inte..

    Ja mässan skall bli kul att gå på. Bara jag kan få med min sambo på ngt seminare.. de äe ju bara 30 min långa.. hahah.. han blir rastlös fort.. hehe
    Skall på bokmässan efter friskis träning på fredag. Gå å strosa bland en massa böcker.. Någon mer som skall dit kanske? Lite kul att veta, å tänke "tänk om det är hon.. eller hon.. Hahaha

  • malinlars

    stenbruden: vilken härlig dikt. Man kan ju kanske be någon läsa den.. hmm.. men det kanske bli för planerat då? Kanske i kyrkan ist för bibelord?? Får fråga prästen..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008