• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Joji

    Åh, jag vill också med på vin och bröllopssnack! Ännu så länge är det hemligt för våra vänner (utom två) så det vore skönt att få babbla av sig!

    Jag ska kolla om jag kan den 12/10!

    Vi ska till Tjolöholm, på lördagen den 13/10 tror jag... Fast det beror väl på i vilket skick man är efter vår snicksnack kväll, om jag kan gå med...

  • Joji

    Stenbruden - hur var det på Swahns? Hmm, jag skriver i din GB om det istället...

  • Astriden

    God morgon, härligt gbgväder även idag

    Funderar lite på hur långt innan man skall skicka ut inbjudningarna.. hur har ni tänkt?

  • LindaochLinus

    God morgon vi har tänkt att vi ska skicka ut inbjudningarna i januari,efter jul & nyåt när folk har slutat stressa
    helst skulle jag vilja skicka ut dem nu

    malinlars: jag ska på bröllopsmässan med mina tärnor!!

  • LindaochLinus

    stenbruden: gör mina naglar hemma hos en tjej här i frölunda
    Blir det aspenäs el?

  • mrsD

    vi tänkte oxå skicka inbjudningarna efter jul o nyår. Känns lagom, då har folk kommit igenom de stressiga helgerna o har ännu inte börjat planera semestrar!

    Dessutom, kan d ju bli härligt att få tänka på ett sommarbröllop mitt i de mörkaste månaderna...=)

  • Joji

    Jag vill också skicka ut våra så snart som möjligt, haha... Man tror att det blir Alla hjärtans dag...

  • Majsis2008

    jag vill oxå skicka ut våra, men det känns ju verkligen för tidigt. Då kommer typ alla bara skratta åt mig för jag jämt är ute i så god tid...

  • stenbruden

    Hej allihop!

    Välkommen 31 maj!

    Igår var vi på den där gården ,den låg i Säve. Den var jättemysig på alla sätt och hon som har den var jätte trevlig och kom med massa förslag. Så när vi stod där så blev vi nog liiite tveksamma, det är ju 2 helt olika bröllop!!! MEN vi sa i bilen på vägen hem att det blir Aspenäs! Det känndes som att den gården kan vi hyra till en större fest en annan gång men hur ofta hyr man en herrgård???
    Vi ska nog åka till Apenäs snart igen och titta lite till.. kanske prata med köksmästaren (han skulle börja i okt) och höra lite mer om upplägget o så..
    Jag kan "se oss" på A men det kunde jag inte på gården... magkänsla..

    Malinlars:
    Synd att du inte kan den 12! Ska helt klart fundera på att gå på mässan, jag jobbar på lördagen så det får bli sön i så fall! Din fråga om vaxning *puffar* jag för, skitbra fråga!!! Vill också ha svar!! Är med oskuld där Man ska nog köra ett par gånger innan nu så det inte blir första gången precis före bröllopet, tänk om man blir prickig eller att huden blir irriterad..

    Astriden:
    Ja naglarna kan lossna lättare och du har väldigt korta och kör en förlängning med tippar. Du har helt rätt i att det är bättre att gå ett tag så att tipparna har vuxit bort och du gör en bättring på acrylen bara, det är min erfarenhet.. Sen är det ju bra att gå till ngn som är duktig såklart!

    L&L
    Just det ja, du har nog sagt att du gör dom hemma hos en tjej..

    Joji:
    Hoppas du kan den 12!!! Jag har svarat i din GB ang swahns!

    Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna efter nyår.. Tänkte lägga OSA 2 mån innan eller så.. Tror att alla kommer att OSA precis i sista sekund ändå, det brukar bli så. Men man VILL skicka dom NU!!

    Mina inlägg blir alltid så långa Ni är inne samtidigt så jag får alltid skriva ikapp sen Hoppas ni orkar läsa...

  • stenbruden

    L&L
    Verkar bara vara vi som kan tänka oss BersåBar...
    Jag har nog aldrig varit på CA, tror jag Inte vad jag kan komma på iaf.

    Vi får väl fortsätta rösta tills alla som ska med har "anmält sig"
    Vi får nog kul vart vi än hamnar!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008