• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    Hej allihop

    Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • Anja 19 juli 2008

    haha du kommer säkert se ut som värsta puddingen, skitsnygg...

    Men gå och lägg dig nu så ska jag räkna på vår mat/serverings/porslin/linne-budget

  • Anja 19 juli 2008

    Pust...

    det BLIR 10.000 extra för serveringspersonal (ungefär) och 1200 ungefär för porslin/linne osv...

    MEN dom har sänkt själva matpriset med GANSKA mkt per person...

    Vi hade tidigare räknat med 350 kr per person på bara mat, nu blir det bara 250, så det är inte mkt mer pengar det blir kanske 5000 mer allt som allt och det får vi helt enkelt leva med

    Pustar ut!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Då menar jag själva maten, förrätt och varmrätt (vi skippar dessert och kör kaffe och tryfflar (som jag lägger i cellofanpåser vid varje gästs plats, hehe)...

    Sedan bröllopstårta och så någon vickning...

    Det räcker gott och väl, man ska ju inte BARA äta

    jag kommer ju ha korsett m stålskenor och hur jä..la kul är det då för mig m massa god mat och en massa efterätt, näää minsann, kan inte jag så ska ingen annan *asg*

  • Anja 19 juli 2008

    De tar numera 3 kr per glas per gäst 3 kr per tallrik och 8 kr för linnet per gäst. Det blir ju 20 kr per gäst (om man räknar två glas och två tallrikar???) vilket blir knappt 2000 kr och sedan blir det som sagt ca 10.000 kr för serveringspersonal...

    Slåra man ut dessa 12.000 kr på 85 personer så blir det 140 kr per person ungefär...

    Eftersom själva matpriset minskat med 120 kr per person jämfört med när vi räknade på detta i vintras, så blir det alltså 20 kr mer per person än vad vi fick det till då...

    Alltså 1700 kr mer...

    Inte så farligt... Om jag nu räknat rätt *asg*

  • Anja 19 juli 2008

    Hmmm det blir ju mer förstås om man tänker att vi såklart vill ha tallrikar t tårtan och tallrikar till vickning... det blir ju då 6 kr till per gäst men det blir nog inte så mkt ändå...

    Som sagt... vi hade räknat m upp till 40.000 för maten och det lär nog landa nånstans där. Jag får det till 38.000 eller nåt nu när jag räknar på det.

    Nu MÅSTE även jag sova

  • Anja 19 juli 2008

    Anne

    Inser du att vi skrev TIO sidor igårkväll/natt???

    jag skulle gå tillbaka för att kolla ett gammalt inlägg och insåg att enbart du och jag har fyllt upp sidorna 15-24. Är inte det lite sanslöst hehe

  • AnneiLund

    ha ha ha....sanslööööst, vi hade nog en del att ta igen!
    Hur mår du idag, hur mår alla andra Lundatjejer idag?

  • felines

    Jodå, det är bra. Har lyckats bota mitt BT beroende något... det har varit så tråkiga trådar på sistone. Jag har faktiskt fått lite gjort på jobbet :)

  • AnneiLund

    Ja även jag fick för mkt av det goda ett tag...så numera jobbar jag på som en gnu...och försöker inte vara här inne så mkt, hinner inte helt enkelt,,,,,men gud vad tiden går fort.
    Felines, när var det ni skulle gifta er?

  • felines

    29-08-2009 men jag är bra sugen att ha det redan nästa år... så otålig och entusiastisk :D. Men nä det blir 2009, måste sluta skolan och få ett jobb så man har råd med dethär kalaset! Jag får nöja mig med att det händer lite småsaker, jag ska boka lokalen snart, jag har spanat in en klänning, bestämt tårtan och bokat samtal med en präst så vi kan reda ut dethär med vad som egentligen ingår i en katolsk vigsel... min älskling är en riktig hedning ;)

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2