• GME76

    Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

    Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

  • Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Noonqa

    Jag har själv faktiskt ingen koll på mått eller vikt eftersom jag inte tror på vägning. Men jag ska slita fram måttbandet och så får vi se vad det säger. Men favvobyxorna gick inte riktigt på mig så jag vet att jag har gått upp.

    Som bot så i stället för att cykla till träningen tar jag nu apostlahästarna, dvs jag springer. Sedan tränar jag en timme och sedan springer jag hem igen. Detta ska jag göra tre gånger i veckan. I övrigt är det mycket promenerande som gäller. Fettförbränning när den är som bäst.

    Noonqa

  • GME76   080802

    Limbolight:
    Jag kom på en sak ang din stegräknare. Min betedde sig konstigt och jag trodde den pajat för den visade färre steg än den borde och så. Till slut kom jag på att det var för att jag satt fast den i fickan på munkjackan. Så den studsade konstigt o oregelbundet. Istället har jag den alltid i byxlinningen nu så den känner varje steg jag tar. Nåt att tänka på .

  • dreams

    GME76:
    Är det inte byst,midja å bredaste stället på höften?
    Jag kanske mäter fel?

    Jag missade bysten förra veckan å vägningen i går så jag fortsätter vägningen nästa måndag.
    Men här kommer förra veckans mått
    Vikt:69,8(under 70 Jiiihaa)
    Midja: 83cm
    Höft: 97cm

  • snofsan

    usch ja vågar knappt säga vad jag väger men okej för tt det e nidå =)

    94 kilo

    vill gärna gå ner till 80 elle mindre =)

    jag börjar idag då =)

    dessutom har ja dragit bort en visdomstand så ja kan inte äta nån fast föda på några dar hehe så ja oppas att ja kommer att gå ner där då =)

  • Anja 19 juli 2008

    Snofsan

    94 kg vägde jag för några månader sen. Nu har jag med viktklubbens hjälp gått ner till 82 (morgonvikt 81 ;) ) Det har tagit ca 3 månader eller nåt.

    Så det går ju verkligen :)

    grejen, knepet m att gå ner i vikt är att kroppen måste få det den behöver av allt... viktklubben är super för mig. Kan äta massor och kan äta gott men har lärt mig att sätta samman kosten under dagen så att min kropp får rätt mängd kolhydrater, rätt mängd fetter (och rätt fetter) och rätt mängd proteiner.

    Det märks en otrolig skillnad i effektiviteten av viktnedgången tycker jag om jag jämför med hur det är när man bara kämpar på egen hand, i blindo. Jag har total koll lixom och nu vet jag ungefär hur jag kan göra det och behöver inte skriva in vad jag äter varje dag bara för att se kostcirkeldiagrammet.

    Det är verklgien att rekommendera!! :)

  • Anja 19 juli 2008

    Ett litet glädjeinlägg...

    :D

    Lycka är när man tappar sina jeans så att de glider ner över rumpan då man springer för att inte missa bussen.

    Ja, det är sant... haha Roligt men lagom pinsamt för jag kunde lixom inte stanna för att dra upp dem. Bussen stod ju redan där :)

    Känner mig riktigt ok i kroppen nu, fast jag har ju MASSOR att gå ner nu.

    Tur det finns korsetter alltså. de sägs ju ta in midjan ca 10 cm (pratar om RIKTIGA korsetter nu alltså, såna m stålskena i) och ge formen av att det verkligen FINNS en midja där ;)

    Jag lär verkligen behöva en sen för så som mitt skinn känns nu efter all övervikt och tre graviditeter, urk och fy. Det är verkligen slappt. Har så bra skinn så ajg trodde inte det skulle bli så här.

    har inga bristningar eller så och inget skrynkligt skinn men alltså den nedre "magen" så att säga, nedre fettvalken, den hänger typ, speciellt nu nrä jag gått ner i vikt. Va f..n lixom.

    Jag vill ha platt mage med tight skinn ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Menar alltså att jag ska ha korsett när jag gifter mig, inte övriga dagar *asg* ;)

  • GME76   080802

    Det där med korsett låter inte så dumt . Men jag tycker den nedre magen skärpt till sig ju mer jag går ner. Den kommer inte försvinna helt men det struntar jag i, min kropp har ju gjort nytta ju .
    Och va tusan, inga bristningar eller skrynkligt skinn efter 3 barn, DET får du verkligen vara nöjd med.

    Idag har jag varit på ansiktsbehandling med syra. Mkt nice, rekommenderas. Det tar bort alla döda hudceller o huden blev jättelen. Men nu ska jag o sambon ut o lyfta in 7,5 kubik ved i förrådet. Det blir mitt träningspass idag.

    I morse vägde jag under 72kg. JIPPPII!!

  • Samos07

    Åh, här vill jag också vara med om jag får?
    Vi ska gifta oss den 17 Maj och jag skulle vilja gå ner minst 10 kg!! Känns som att jag måste börja om från början igen. För 2,5 år sen insåg jag att jag vägde lite väl mkt, ökade träningsmängden och gjorde småändringar i kosten. Detta resulterade i att jag gick ner tio kg, men plötsligt (efter en del skador) har jag gått upp allt igen =( Har inte fött några barn så har väl egentligen ingen sådan ursäkt.

    Men nu jäklar har man ju ett mål att jobba mot och tio kg på åtta månader ska ju inte vara omöjligt!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??