• Astrid2009

    Träffas och fika?

    Hej alla Uppsala-brudar,
    Jag är precis nyförlovad och tycker det vore skoj att träffa andra Uppsala-brudar för att fika och prata planering och byta tips och idéer. Några som är intresserade?

  • Svar på tråden Träffas och fika?
  • Äntligen är det min tur

    Kul att få följa med. Tänk om jag också hittar nåt... hihihi. Nu blev jag också pirrig...

  • Anna19juli-08

    Hur har det gått för er? Hittade ni något? *nyfiken*

  • Äntligen är det min tur

    Ja jag hittade ju naturligtvis det dyraste.... MEn man såg ju rätt smal ut i brudklänning. I LIKE!!!

    Vilken BRAAAAAAAA Service. Verkligen ett tips att åka dit. Dom har bara NIXA klänningar. Ingvors i Norrtälje. Bättre priser än i stan.

    Har du kollat nåt på klänning? Det va min första provning.

  • lillfraggel1

    Tack för en trevlig dag (Äntligen min tur). EFter vårt lilla Norrtälje besök så gick jag på stan. Råkade då slinka in på after six. Provade där romantica och Lilly klänningar. Hittade ingen jag direkt fastnade för. Den som var finast (nästan lika fin som den i Vittinge och Norrtälje) kostade 8900 hehe GLÖM DET tänkte jag då för mig själv. Tror nog inte att jag kan hitta en mer prisvärd klänning än den i Vittinge så det blir till att åka dit i morgon bitti. Hur tycker du att jag ska göra med skorna? Ska jag ge dem i "förlovningspresent" på lördag eller ska jag hålla mig och spara dem till jul. Men då måste jag hitta på något tills på lördag för jag vet att mannen alltid hittar på något till mig.

  • Anna19juli-08

    Kul att höra att det gick så bra för er! Nu blir jag sååå sugen på att åka dit! Jag har varit på After six men hittade ingen som uppfyllde alla krav..haha.

  • lillfraggel1

    Norrtälje va verkligen toppen. Super gulliga tanter. Man kunde helt avslappnat klämma och känna på allt. Men jag tycker nog att Vittinges klänningar är snyggare. De är tydligen mer exklusiva märken också... Priserna var ungefär de samma så åk och kolla bägge ställena.

  • Anna19juli-08

    Jag var nyss och kollade på bröllopsgårdens hemsida, det verkar jättefint! Känner ett starkt behov av att åka dit redan i helgen... tror du man kan boka tid med kort varsel?

  • lillfraggel1

    Absolut. Jag ringde henne i tisdagsmorse och åkte dit en timme senare. Jag har tid hos henne kl 9.15 i morgon. Hon säger att hon nästan alltid är hemma så det är bara att ringa och boka tid när som helst. Damen som har bröllopsgården är i 60års åldern, lugn och trevlig. Hon kunde direkt se vad jag borde passa i. Hon kändes mycket duktig. Det är också hon själv som syr om klänningarna om de inte passar. I går kväll så pratade jag med henne på tfn en lång stund och då gick vi igenom fotografierna på mig i de olika klänningarna. Hon hade många bra synpunkter. (hon satt hemma hos sig och jag hemma hos mig framför våra datorer.) Hon är också snabb på att maila katalogbilder om man vill ha bilder på någon viss klänning.

  • Anna19juli-08

    Skönt att höra! Du råkar inte veta hur bussförbindelserna till Vittinge ser ut?

Svar på tråden Träffas och fika?