• Shiliz

    Blivande brudar i Jönköpingsområdet del 5

    Då var det dags att göra ytterligare en ny tråd!

    För er som inte varit här innan så är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och tankar. Vi tycker även om att ta en fika lite då och då.

  • Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet del 5
  • Lilla Li

    Har lagt upp våra trycksaker på nätet nu, för er som vill få lite inspiration:

    brollop.li-design.nu/vigselprogram.pdf
    Ett vanligt liggande A4-blad som vi vek tre gånger på längden så att de två yttersta delarna av pappret veks in över mittendelen.

    brollop.li-design.nu/festprogram.pdf
    Stående A4-blad vikta på höjden. Totalt krävdes 4 papper. Vi band ihop dem genom att göra halva hål med hålslag i ryggen och knyta ett vitt sidenband igenom hålen.

    brollop.li-design.nu/drinklista.pdf
    En sådan här i A5-format ramade vi in och ställde på bardisken.

    brollop.li-design.nu/gastbok.pdf
    Ett sådant här A4-blad lade vi vid varje gästs plats. Toastmastern bad dem fylla i dem och sedan lägga i en låda vid presentbordet. Alla gäster fyllde i dem. Vi väntar nog till årsdagen innan vi läser dem.

    Ska se om jag kan lägga upp inbjudan och infobladet också, jag har dem inte på den här datorn.

  • bridesilly

    hello tjejer

    någon som vet om det är rea på någon brudbutik häromkring? Jag vill testa klänningar

  • johanna jkpg

    Hej på er.

    Kul att jag hittade denna tråden. Jag ska dock inte gifta mig förrän nästa sommar men jag tänkte det kunde vara bra att börjar fundera.

    Vilken ände ska man börja egentligen?

  • bridesilly

    johanna jkpg

    Jag ska också gifta mig nästa sommar så du är inte ute i för god tid.

    Ja vart ska du börja, en ide är att om ni har bestämt datum, redan nu boka kyrka och den lokal ni vill ha samt fotograf. Frisör och hotell kan också vara saker som är ide att titta på redan nu. Är det ett populärt datum så kan man bli besviken om man vill boka senare och upptäcker att det redan är bokat!

  • en dag i juni

    Lilla Li: haft det bra på bröllopsresan??
    Du visste väl en billig flyttstädningsfirma, har du nummret till denna ska flytta till hus vi också :)

  • korall

    en dag i juni: Lilla Li är nog borta två veckor till på bröllopsresa (om jag hängde med ordentligt i deras planer).

    Grattis till huset! Vart ligger det? Håller på och letar större vi med, budade på ett nu i veckan -men fick lägga oss nu idag då vi redan hade överstigit vår gräns och motparten fortsatte högre. Då hade priset stigit med 220 000 kr.

  • bridesilly

    Men yeeeses va dyrt det var på akademibokhandeln och westers. Föredrar westers fast dom va rätt så dyra i pris men dom hade sååå fina scrapbook grejer, där kan man nog göra av med lite pengar om vill

  • en dag i juni

    Korall: Vi ska flytta till habo, kråkeryd till ett jättehus där. Är så lycklig!! Flyttar 20 oktober.

Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet del 5