• Hoppfull Romantiker

    Nattchattare! Se hit!

    Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova

    Hoppas vi hörs här!

    /HR

  • Svar på tråden Nattchattare! Se hit!
  • Fru Bernhardsson

    a ha de är vist några och besöker denna sida så här på natten...

  • Fozzie

    Hejsan! Nån här ikväll?

    Blev bara fundersam ikväll ...

    Efter att ha läst lokaltidningen på min uppväxtort online och kollat in brudparen blir jag bara så förundrad. Vill verkligen brudar idag bära klänningar som ser ut att komam från H&M fast i vitt på din bröllopsdag?

    Menar inte att alla brudar ska se ut som dom klänningarna jag pysslar med (himmel, omväxling förnöjer) men jag trodde det superenkla modet skulle få dra sig tillbaka lite efter snart 10 år. Men det är bara tråkigare (ursäkta) än nånsin.

    Hur kommer sig detta? Kanske jag som man och vän av romantiskt bröllopsmode inte förstår

  • lillan31

    Personligen tänkte jag aldrig på vad som är mode och inte när jag valde min klänning(finns i mitt galleri), utan valde en klänning som gör att jag känner mig som en drotting och bekväm i.

  • Fozzie

    Lillan: ja, det är ju inte precis den stilen jag syftar på Snygg klänning!

  • lillan31

    tack. men jag förstår vad du menar. men vad JAG menar är att alla brudar tänker nog likadant som jag, oavsett om det nu i slutänden blir en "enklare" klänning än min då.

    Jag testade oxå ett par enklare klänningar/mer stilrena, men kände att just den här dagen vill jag känna mig allt annat än enkel....

    Men vilken klänning som får en att känna nåt speciellt det är ju så individuellt.Jag bara visste direkt

  • Fozzie

    Jag undrar det jag, tror att tidningar och andras åsikter spelar stor roll i det valet

    Och spelar det nån roll vad mannen tycker?

  • lillan31

    hm...nä det spelar ingen roll vad mannen tycker ....jo, det är klart det spelar roll....fast jag köpte min utan att han visste. Visade den på bild sen och han tyckte den var otroligt fin, men tyckte det skulle bli svårt att "matcha upp sig" till den

    Kanske påverkar media och andras åsikter roll lite grann...undermedvetet...Det som är "inne" speglar sig ju i utbudet i affärerna också..men så är det väl ofta inom allt mode.Fast man skulle väl inte ta på sig vad somhelst bara för att det är "inne", eller?

    I min omgivning finns det absolut delade meningar om min klänning...min syster tyckte absolut att den var för mycket.O det är den säkert...för HENNE

  • Fozzie

    Olika medstudenter jag har som gift sig nyligen hade intressanta diskussioner om bröllopskläder. MInns en gång när en av dom blivande brudarna sa "jag funderar om jag ska ha en tyllunderkjol eller inte, men det blir kanske för mycket maräng" då hon fick svaret "jaa, absolut" av alla

    En tyllunderkjol Mina underkjolar som jag har till klänningarna har 3-4 ringar och 2 later tyll

    Där ser man hur olika det är...

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!