• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Snitte- 5/7-2008

    åh vad roligt att ha en sådan relation till sin mor! :) vi har nära relation vi också och kan prata om allt osv... men neej... kan inte se henne ihop med tjejgänget

  • Pumpkin

    Hehe, jag kan lätt se min mamma ihop med mina väninnor, eftersom det har hänt from time to time Och min moster är ju inte så mycket äldre än mig, så hon är min guru

  • Anettan73

    Oj vad ni skriver hinner inte me...

    Har en del att läsa ikapp.

    Nu har jag nog hittat min bukett. Orkidéer!
    Såg en fantastisk bild i Allt om bröllop...
    Inte mycket med den tidningen tyckte jag...

  • Annim

    Hej tjejer!
    NU är jag här och kommer med rapport om kvällen igår!

    *Ähhumm, harklar mig till rätta berättelsestämman* =)

    Jo, dagen började ju mindre bra! Gubben var på dåligt humör nästan hela dagen och gick och muttrade och fräste. Både mot mig och ungarna.
    Jaha! Tänkte jag det blir nog grannt ikväll och fria till den där muntergöken.

    Jag åkte och hämtade barnvakten.(Min mamma)
    Sedan när det började närma sig avfärd började han bli lite nervös inför vad jag hade hittat på. Han visste ingenting.
    Gick och trampade och frågade en massa frågor.
    Jag försökte vara så kall som möjligt och sa att du får väll se.
    Jag skojade lite med honom och sa att taxin anländer 17:30. Han tittade på mig med stora ögon och sa: -LÄGG AV!!! (Han tycker att vi ska försöka hålla i våra kronor, så han såg väll dollarna rulla iväg, då vi har 3 mil in till stan dit vi skulle) *Skrattar*
    Sedan fyllde jag i med att jag menade svarttaxin. Syrran!
    Hon skjutsade oss till Linköping. Släppte av oss och sedan virrade jag omkring lite då jag aldrig tidigare varit på restaurang Magnolia. Men vi hittade till slut.
    Direkt när vi kom in behövde gubben besöka toaletten. Vilket passade utmärkt då kunde jag smyga till personalen den lilla skylten som jag hade gjort och be dem sätta den på efterrätten. På skylten stog det: -Vill du gifta dig med mig?/Minna

    Så satte vi oss till bords beställde in mat och vin.
    Jag åt kycklinggrillspett med jordnötssås,ris oc grönsaker.
    Gubben valde 3 olika grillspett, med tillhörande såser, ris och grönsaker.
    Vi åt och drack och småpratade om ditten och datten. Det var verkligen både mysigt och trevligt. Vi är ju annars vana vid att ha 3 små vildbattingar som skriker efter vår uppmärksamhet vid matbordet. Så det var så trevligt att bara kunna ägna sig åt sin egen mat och att prata med varann.
    När vi skulle beställa in efterätt behövde gubben lätta på trycket igen. Så jag beställde in varsinn cheesecake med ananaskompott av något slag och kunde påminna servitrisen om den lilla skylten.
    Mannen kom tillbaka till bordet och jag såg när efterrätten var på gång in. Så jag reste på mig och när de kom fram till vårt bord, gick jag ner på knä inför mannen och sa; -Jag har nu tagit saken i egna händer! Vill du gifta dig med mig?
    Till min lycka sa han:-JAAA!

    Så nu har jag fria händer att börja planera.*Äntligen*

    Flåt Madlin; Jag var bara tvungen att få berätta detta först!
    Hoppas ni hade en underbar dag och natt!

    Nu ni tjejer ska jag försöka komma igång med sidan på Weddingannouncer ordentligt så ni som är nyfikna på oss kan kika in där! =)

  • Pumpkin

    Anettan: Kvaliteten på de svenska bröllopstidningarna är inte så hög tyvärr, trots att de inte utkommer så ofta.

    Prinsessdröm: Härligt! Grattis! Nu är det bara att tuta och köra!

  • InaHjärtarAdam

    grattis prinsessdröm!! :D

    nu är det inte långt kvar tills jag är gift, jiihoo!! :)

  • Snitte- 5/7-2008

    prinsessdröm: GRATTIS!!! :D vad roligt!!!

    blev han förvånad? hur såg han ut när du gick ned på knä? hade han anat något ? *bubblat av frågor* :)

    Nu vill vi höra madlins story oxå ;)

    Ina: neej... det närmar sig med stormsteg!
    Igår mös vi med en liten baby min gubbe var jätte nervös men han var UNDERBAR med babyn så nu längtar jag ÄNNU mer :)

    Pumkin: åh vad kul att ha en moster nära i ålder! mina är över 50 allihopa eftersom min mor är yngst... (hon blir 50 i sept hon med men schhyyyy ;) )

  • Madeleene

    Vet ni vad som händer om man avregistrerar sig? Försvinner ens namn på inläggen då?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7