• mammacatta

    Äntligen fredag del 10

    Nu är det dag för en till!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

    1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

    Plus de som är här.

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • janos

    Nu har janos uppdaterat sig själv med lite läsning.

    Hoppas att Hildes lilltös mår bättre.

    Ang rea på barn kläder, så är det faktiskt det enda jag har köpt *skäms lite*. Vad jag förstår, så kommer ju inte pyret att hinna använda kläderna så länge iaf.

    Grattis apg till 200! Bra jobbat! När bär flyttlasset av från långtbortistan.....till längrebortistan?!?!

  • anne på grönkulla

    Tacktack!

    Tja, lasset packas typ nästa vecka, vi sorterar för fullt inför det. Och sen inflyttning i höst, antar jag... så tidigt som möjligt om jag får välja. Är dock hemma nästa hela tiden mellan!

  • janos

    Vad trevligt med en hemma-vistelse däremellan

    Däremot vet jag ju vad du känner för att packa ;)

  • Hilde

    Hej hej
    Kul att du kan vara lite på hemmaplan ett tag Anne Skönt att få hjälp med flyttkassen... sånt är guld värt.

    Jag är trött som en blåst Gnu... precis som vanligt. Idag var en väldigt hektisk dag men det var också en av de första dagar som jag känt att det här fixar jag. Det är häftigt att känna att man kan det man sysslar med. Alla år av studier och så vips förvandlas man och kryper i en yrkeskostym som passar Häftigt!

    Dotter är hos mormor och gammelmormor i natt. Så vi har haft tid att syssla med lite fina projekt i hemmet. Idag har det murats och lagats på trappor och källarväggar och så har det snickrats mera trappräcke. Idag kom jag föresten hemfarandes med en glasad pardörr från sekelskiftet 1800-1900 Den kommer bli såååå maffig mellan matsalen och biblioteket. Det är kul att jobba på ett ställe där man kan syssla med billig favoritshopping av stora tunga grunkor fast det finns risk att lönen spenderas...

    I helgen ska vi vara barnlediga. Vi ska sova på hotell och vara ute på krogen. Verkligen behövligt och jag längtar.

    Så en liten rapport från tröttnöjd lilla mig

  • Hilde

    Hmmm ska väl vara artig och belevad och fråga hur ni andra har det också Kom på att det jag skriver numera kanske är en massa självupptaget dravvel. Nja ja ja... ni känner väl mig vid det här laget ovch vet att det finns en ytlish dam under den seriösa förklädnaden...

  • Hilde

    och så tar vi och bättrar på statistiken lite också.

    Hummelihum...

  • anne på grönkulla

    Kul Hilde! Det är så kul när man växer in i en roll sådär - jag har det framför mig i höst o är LIVRÄDD!!!

    Annars har jag just lyckats packa ihop matberedaren i sin originalkartongen - det var en massa pyssel men det gick!!!

Svar på tråden Äntligen fredag del 10