• mammacatta

Äntligen fredag del 10

Nu är det dag för en till!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

Plus de som är här.

• Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • äntligen på väg

Har man lite tråkigt så kan man ju alltid underhålla sig själv i fredagstråden

• äntligen på väg

Jag har börjat lite lätt med en ny hobby - att göra egna smycken. Ett vågat försök iom att jag är ganska talanglös när det gäller hantverk. Och det är inte nåt jag bara säger för att vara blygsam utan det är ännu en gen som hoppat över mig i min annars väldigt hantverkskreativa familj. (Den verkar iofs hoppat över min lillasyster oxå, så jag är inte helt ensam här ). Min ena storasyster höll på att skratta ihjäl sig en gång när jag skulle dekorera ett ägg!? Jag menar, ett ägg, hur svårt kan det va? Jag vet i huvet hur det ska se ut och har många fina designidéer, men kan inte riktigt översätta det till händerna.
    Hursomhelst, det finns annat som jag är mycket bättre än dem på (och när som helst kommer jag på vad det är ). Jag har iaf lyckats tillverka 1,5 halsband, ett armband och en fotlänk som inte är såååå illa faktiskt.

• Hilde

Hmmm ÄPG kan det vara Allum du syftar på... ?
    Ska vi ha gemensam shopping? JAg skulle nog behöva shoppa mig lycklig... idag hade jag en överj*vlig dag.

En arg och frustrerad kund som inte får sin färg i tid (fraktbolaget har tappat bort färgen), han har tre målare som står och kostar pengar för de har ingen färg att måla med

Sedan... en sur dam/kvinna som ska köpa en spis som aldrig blivit tillverkad... dvs. hon anger en kravspec på mått på spis, vedöppning, ugnslucka osv som är orealistiska och så förstår hon inte varför??? öh, jo damen, för att det aldrig gjorts sådana spisar. Telefonsamtal och mail... hela långa dagen, fram och tillbaka.

massor av kunder, och så vips dyker det upp en sådan där kund som tror han är extra viktig och stammis som ska ha extra bra service. Han blev fly förbannad när jag inte ville bryta ett paket med linsnöre och sälja 2 m till honom. Mitt svar var bara: "Nej tyvärr det kan jag inte" jag var artig och inte det minsta näsvis och ändå hoppar han högt och börjar ösa ovett, springer och hämtar sina varor från disken, Ställer demonstrativt tillbaka dem i hyllorna och bara öser galla över mig och talade om hur bra kund han är och hur han ska klaga på mig hos min chef... jaaa, det kan han väl göra då... hur som helst, jag mådde minst sagt dåligt efteråt Jäkla gubbe! hmmm jag är inte tillräckligt härdad för sådana här urusla kunder... fast å andra sidan undrar jag om man någonsin blir helt genomhärdad.

• äntligen på väg

Fy vilken dag du hade igår Hilde! Och såna dära surgubbar blir man nog aldrig riktigt härdad mot. Men det kan hjälpa att tänka att det är synd om dom, för folk som beter sig så kan ju inte må riktigt bra!

Visst, det var Allum jag tänkte på. Jag ställer upp närhelst du behöver shoppa dig lycklig .
    Det blev en sväng dit igår. Maken var i närheten så han kom dit och åt lunch med mig. Sen visade det sig att en kompis som jag trodde jobbade var ledig så det blev shopping i Kungsbacka oxå .

• mammacatta

Hobby: jag hittade en ny butik som bara säljer grejer att göra halsband med.

Skulle man behövt för två år sen...

Men nu finns den och jag kan ÄNTLIGEN göra halsband som jag kan HA! (nickel ni vet)

ÄNTLIGEN FREDAG på er!
    *skål*

• mammacatta

Har just bakat 4 omgångar myffins. Pollymuffins, björnbärsmuffins och hallonnmuffins. Å en neutral.
    Sen gjorde vi cupcakes av 65% ungefär. Blev JÄTTEBRA! (såg leila bakar häromdagen)

• äntligen på väg

Åhå!!! Pax för en Pollymuffin

• mammacatta

Receptet är Leila bakar. Fast med lite erfarenhet (en plåt ) skulle jag kluttat dit flera än två.
    Typ 5. Det blev lite för få.

Sen hovde vi på vit frosting med philadelphiaost i, å strösslade med bla mocca.

*mums*
    Men se blev de helt hysteriskt på resten; rosa och starkt gröna med glitter och julgranar på.

• mammacatta

*skickar polymuffin*

Poly... hä hä fattar ni fattar ni

Mono, di, poly. En två flera på kemiiska.

*tadaaaaa*

• äntligen på väg

Smarrigt! Man tackar MC

MC som för övrigt är en aldrig sinande källa till kunskap! Tänk den som ändå kunde slänga sig med kemiiska dagligdags

Svar på tråden Äntligen fredag del 10