• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Anja 19 juli 2008

    Felines

    Af-borgen är ganska fantastiskt måste jag säga. De har fantastiska bufféer, gå in på www.tegners.com ohc kolla menyerna. det är bra priser oxå och tegners lagar ju såååå god mat!!!

    Du kan även kolla vilka salar du kan hyra och till vilka priser. Vi ska hyra lilla festsalen, nya festsalen (för dansen) och salongen (med bar).

    Man har egen dricka och man får hålla på till kl.07 på morgonen.

    Tycker knappast det kan bli bättre.

    Tror bufféerna kostar mellan 250 och 350 kr per person, beroende på vilken buffé man väljer.

    Vi skulle egentligen haft buffé, den stora vårbuffén med ltie ändringar.

    Prata med Bertil om ni väljer AF. De är sååå bra där, du kan nästan få det exakt som du vill, välja och vraka bland de olika rätterna. Man blir även inbjuden (vet ej hur långt innan bröllopet) på provsmakning så att man kan provsmaka olika grejor och bestämma sig för vad man vill ha.

    De är väldigt serviceinriktade och gör allt för att man ska få det som man vill.

    Har pratat m många som haft sin fest där och alla är så grymt nöjda.

    Att hyra båda salarna + salong kostar 9.000 vilket jag tycker är helt ok. Att hyra bara lillafestsalen + salong kostar 4.500 om jag inte minns fel?

    Så det är inga skyhöga priser.

    Allt ingår i priset, porslin, dukning, serveringspersonal etc... Man får betala ett tillägg om man vill ha serveringspersonal efter kl.03 men det är väl ingen risk om man inte tänker äta så sent menar jag ;)

    man får ha egen dricka oxå, vilket man ju ej får på alla ställen. Däremot så är man förbunden att ha maten från tegners, man kan alltså inte ha catering från något annat ställe. (men varför skulle man vilja det m tanke på tegners goda mat och goda rykte :) )

    Ja det var väl allt jag kunde komma på. Värsta reklamen blev det *asg*

    ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Felines

    gå in på min sida anjaochdaniel.weddingannouncer.com

    Välj foto album och sedan kyrka och festlokal så har du bilder inifrån de salar vi ska ha. Lilla festsalen är den pampiga, med det otroligt vackra taket.

    :)

  • felines

    Tack för era snabba svar!

    Egentligen vill vi försöka undvika just AF-borgen och Axelgården för att våra vänner gift sig där. Har funderat lite på Logen men 6000 känns spontant lite dyrt när man är student... men jag har inte så mycket priskoll än och allt är relativt (dessutom är jag inte student längre 2009 ;) )

  • Ninni75

    Hej på Er,

    Svärmor har åkt hem och jag kan äntligen återgå till min inspirationskälla BRÖLLOPSTORGET ;)

    Hoppas allt är bra med er alla.

    ANja, var får du din tid ifrån?? - superambitiös och fin fin bröllopssida. :)

    Hur ser era helgplaner ut? SJälv ska jag inspireras ytterligare då det vankas MÖHIPPA för en vän :) ska bli riktigt skojsigt. Har lånat en toppenbok på bibblan med ALLT du kan tänkas behöva för en lyckad hippa.

    Ha det bra!! :) :)

  • Anja 19 juli 2008

    Ninni75

    åååhh KUL.. Sätt nu ribban riktigt högt så att du kan vara säker på att få en toppenhippa själv *asg* :D

    Jag har ju INGEN tid alls, vad menar du... Det är ju mitt stora problem ;) Jag vill hinna tusen saker men hinner ALDRIG.

    Jag kanske prioriterar underligt, för av någon anledning så hinner jag lixom med att göra bröllopssidor och sånt men jag hinner inte SÖKA JOBB, STÄDA, FIXA INFÖR MÄKLARENS VÄRDERING osv...

    har nu målat halva rummet...

    Färgen är såååå kass. Den täcker inte... Har målat två lager på dessa två väggar (ska ha kvar en av de gamla väggarna som var rätt nya, som fond, den är i ljus pistage men daniel avskyr den färgen så han sa att vi MÅSTE måla om, med vi, så menade han JAG, eftersom jag valde den pistagegröna färgen och målade en gång när han ej var hemma :D, han blev INTE glad kan jag meddela) ;)

    Jaja, iallafall så kommer jag alltså få måla minst ett lager till. jag har så ont i axlarna o nacken nu att huvudvärken börjar komma som ett brev på posten.

    Vrålhungrig är jag oxå...

    Har någon ett bra middagstips! Vad sjutton går snabbt och är gott (och BILLIGT, vi är luspanka för tillfället pga renovering).

    :)

  • Anja 19 juli 2008

    Felines

    Ah ok... då förstår jag. AF-borgen är ju annars toppen och så centralt.

    Axelgården känner jag inte till. Var ligger det?

  • Anja 19 juli 2008

    Godmorgon allihop förresten :)

    På plats på jobbet. Tittar in för att säga hej.

    Är såååå trött. Sovit 2,5 timme i natt bara. VAr så rasande redan vid kl 01 att jag flög upp, vansinnig och slog ihjäl mina torterare. NÄrmre bestämt 46 myggor som svärmade runt mig.

    Det tog tid och jag fick släcka och tända MÅNGA gånger. Lite efter kl.03 hade jag fått ihjäl alla utom EN liten jä..el som vägrade sitta stilla.

    Men en myggas surrande kan jag stå ut med (om jag verkligen måste) däremot 46 myggor. Alltså det lät så hemskt att jag faktiskt höll på att bli galen!

    jag har aldrig varit med om att vi har haft så mycket mygg. Är det likadant hos er?

  • felines

    Ninni 75
    Tack!

    Anja74
    Axelgården ligger på Västratornsvägen 1 i Lund. När man kör från Lund och passerar Nöbbelöv på vänstersidan ligger det några km senare på höger sida. Det är en ganska charmig gård med häststall omgiven av skånska åkrar.

    Förresten är det någon som har koll hur det är med giftemål om man gått ur svenska kyrkan. Får man över huvud taget gifta sig i kyrkan då?

  • Anja 19 juli 2008

    Ja det får man om EN utav er är med!

    Antingen brud eller brudgum. MIn sambo har gått ur svenska kyrkan men jag är med, alltså får vi gifta oss i kyrkan.

    Tror iallafall att det är så det funkar!

    Min sambo är inte döpt heller, kanske får man gifta sig i kyrkan om man är döpt??

    Fast jag tror att det har att göra med om man är medlem i svenska kyrkan, inte ifall man är döpt men jag hade nog kollat upp det där om jag var du!

    Snopet annars!

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?