• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Anja 19 juli 2008

    Hmm det räknades inte... Ah det är bara svaren som räknas här inne, inte i listan!

    Skumt

    Jaja, då kör jag på SVAR nr 300 oxå.

    ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Ninni75

    Fy vilket dilemma.

    Skitjobbigt!!

    Jag förstår dig så väl... Där är vissa slälktingar (ej i min släkt) som jag gärna hade uteslutit men jag orkar inte stöta mig.

    Jag hoppas på att det blir trevligt ändå och att ingen ska skapa dålig stämning på vår stora dag. För då jä..lar kommer jag att flippa ut.

    Om du verkligen inte vill släkterna där, utan bara fest för vännerna, då ska ni ha det.

    Eller så gör ni så här!

    Vigseln, alla får närvara! Festen bara vännerna! (släkten kanske inte ens behöver veta om att det ÄR en fest! Eller?

    Informera alla vänner om att släkten ej ska veta detta, så kommer de säkert inte säga nåt.

    Kanske blir för jobbigt men tja, jag vet inte...

    Skitjobbig sits, men det är NI som bestämmer!

    KRAMAR

  • Jeenny

    Hallå allihopa =)
    Ninni: Låter jobbigt d där me släkten. Vet inte hur man ska göra men ibland får man bita sej i läppen. MEN känner verkligen du å din blivande att ni båda vill skita i släkten så GÖR D!!! Hoppas d blir bra va ni än bestämmer er för.
    Ja hade velat skita i svärföräldrarna!!! Kan man d? :P Hade ju inte min blivande gått me på =(
    Hur har ni annars d här?

  • Anne69

    Usch...ja det där med släkten är inte alltid lätt.
    Vi är en mycket liten släkt och vi står varandra väldigt nära. Så där finns egentligen inget problem MEN min mamma gifte om sig för länge sedan och med på köpten kom då en halvbror. Min styvfar gick tyvärr bort för 4 år sedan och sedan dess har min så kallade "bror" varit hemsk. Han har varit lyckligt lottad och haft en fantastisk flickvän som han har behandlat som skit...för att inte nämna hur han har behandlat hennes son. HEMSKT och förtryckande.....Usch... Han tycker inte om mig men är falsk och ger skenet av att göra det men på håll får jag höra så mycket skit....Hans första reaktion på att jag skulle gifta mig lär ha varit "ja ja...det dröjer säkert inte länge förrän det tar slut"...men till mig kan han le och vara hur trevlig som helst. Vad jag vill komma till är att hans flickvän (som han dessutom gjorde slut med för två veckor sedan) står mig mkt närmre än vad han gör. Henne vill jag bjuda men inte honom. jag vill gå in i kyrkan och känna att alla som sitter här är glada för min skull och tycker om oss!!
    Bjuder jag inte honom så blir det spiken i kistan...känns läskigt men....ja vad gör man? Sen så undrar jag hur dom två kommer att kunna uppföra sig när dom åter igen ska träffas...usch...ja jag säger som ni andra...skapar någon dålig stämning på mitt bröllop...ja då jä.....
    Men jag vill inte ens behöva oroa mig för det...
    Lång utläggning men tankarna maler.....
    Suck

  • Anne69

    Men annars är det bra och jag och Anders firar ett år idag!!!!
    Ett år....wow...*ler*.....10 månader och 8 dagar kvar till "here comes the bride, all dress in white"....

  • Anne69

    Ja danskar är grymma på design....utan tvekan....sedan tycker jag att Lilly klänningarna ligger på en bra prisnivå...ca 6000 kr
    Jag har inte råd att ha en klänning för 15000....

  • Anne69

    Tack för tipset gällande cateringsnubben anja
    Men vi ska ju inte ha buffè...men han kanske fixar sittning också?

    En sak till...bry er inte om mina stavfel...jag sitter i ett kontorslandskap och är alltid rädd för att ngn ska se vad jag gör...så därför skriver jag i 190...och det blir också ofta helt galet...
    Sorry

  • Anja 19 juli 2008

    Anne69

    Själv sitter jag på jobb. Idag är det bara ett enda barn hemma, jag som enda personal på avdelningen, så jag kommer ha mkt datortid ikväll när han lagt sig ;)

    Hemsk jag är... :D

    Hmm tror tyvärr inte att han fixar sittning, men jag vet ej. Är ju ett bra kök i skånes tranås men jag vet ej om han bara lagar maten "hemma". Eftersom han körde maten från Dalby till oss så var ju buffé det enda alternativet.

    Finns där ingenting i själva skånes tranås eller i närheten?

  • Anja 19 juli 2008

    Anne69

    Det verkar krångligt det där. Har suttit och letat och sökt på just cateringfirmor somkommer och lagar varm mat för fester men hittar inga alls. Det verkar vara endast bufféer som gäller.

    Hittade iallafall killen från Dalby med de helt underbara bufféerna. Allt smakar himmelskt. Började t.om fantisera om att skit i af-borgen och hyra vår kvarterslokal och anlita honom.

    Skitbillig är han, massor av mat får man och gott så att man håller på att svimma!!

    Men vänta, kom förresten på nu att vi ju faktiskt visst åt varm mat på skånes tranås. Han hade ju, till all underbar underbar mat, helt fantastiska varma, gräddiga potatisgratänger.

    Jag hade definitivt kontaktat honom!

    Jag lovar. Han är grym. Och då har jag rätt så höga förväntningar på mat!

    www.appelgrensgrytor.com/

  • Ninni75

    Hej tjejer och TACK för er support. Jag hoppas att allt lägger sig snart så att jag kan tänka klart igen. Nu har jag varit den "goda" mamman och spelat massor med spel med barnen så nu känner jag att jag kan sitta här ett tag med GOTT samvete ;) :)

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?