• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Ninni75

    Hej hej, söndag kväll!! Det är inte klokt vad tiden springer iväg ;)
    Det har varit en hektisk men trevlig helg.....frånsett fredagen då jag och sambon började prata om svärmor. Vi kan inte prata om henne utan att det leder till tråkig stämning :(

    Jag var inne på din blogg ANja och jag måste erkänna att din planering är låångt före min. Jag får liksom inte tummen loss att göra så mycket kontruktivt utan sitter nog mest och insuper all information och erfarenheter = valen blir inte lättare :)

    Hoppas ni alla haft en riktigt skön helg och att vi hörs massor i veckan som kommer!!

    Ha det gott :)

  • Anja 19 juli 2008

    Hej igen allihop.

    Fasen det händer inte mycket här. Tur du varit inne en sväng Ninni75, annars hade jag än en gång bara sett mitt eget namn när jag loggar in ;)

    Ni måste hjälpa mig...

    Inte för att det brådskar men jag får inte RO I KROPPEN förrän jag har bestämt mig *asg* :D

    Vi har nog ändrat oss angående buffén. Den lät såååå god och jag känner mig inte helt säker ännu, för jag skulle såååå gärna vilja äta den :)

    Men nu har jag lagt ut menyförslag i bloggen och jag vill ha era röster. Ni får gärna rösta I bloggen så att jag kan kolla där sedan och inte behöver leta fram inläggen här inne :)

    vore såååå gulligt av er!!!

    anjasbrollops.blogg.se/

  • Anja 19 juli 2008

    Ninni75

    Menar du verkligen att jag ligger före dig i planering... Jag hänger ju i en annan tråd oxå som heter sommarbrudar 2008 eller nåt ohc där ligger jag ju för sjutton sist och känner alltid att jag har alldeles för lite koll!

    Ibland tycker jag det är lite överdrivet att vara ute i såååååå god tid med allt.

    Jag hade tex ALDRIG kunnat bestämma mig för allting NU. Eller ännu mindre köpa nåt nu. Många där inne har redan köpt både klänning, slöja, skor och smycken.

    Hade jag gjort så så hade jag sålt dem om ett halvår för då hade jag ändrat mig angående vilken klänning jag vill ha ;)

    Jaja, sån är jag... Jag vill känna att mina val ligger lite närmre bröllopet så att jag inte hinner ändra mig. :)

    Har ni köpt något ännu, eller beställt nåt?

    jag har bokat kyrka och festlokal och har en ganska klar bild av saker i mitt huvud, men oj så många frågetecken jag har på samma gång!!!

  • Ninni75

    Anja; Jag håller med dig till fullo. Jag vill definitivt inte köpa för mycket än men att ha hyfsat klart för sig i huvudet är en vääääääldigt klar fördel :) I mitt huvud bara snurrar ALLT!! Köpte förresten draperingstyg idag som jag först tänkte dekorera i lokalen med men sedan kom jag på att det nog blir bättre att använda det till "gåvopåsar". Lova att tipsa mig om och r du springer på läckerbitar i vårt färgtema!! :)

  • Anja 19 juli 2008

    Självklart :)

    Kolla min blogg m jämna mellanrum för allt jag hittar kommer jag lägga in där :)

    LOVAR :) Men självklart kommer jag berätta här inne oxå :D

  • Anja 19 juli 2008

    Ninni75

    Tack för din röst. Det är såååå skönt att höra vad andra tycker! :) Håller med om att de alternativen du valt låter helt LJUVLIGA :) (är lite inne på just dem faktiskt). KUl att du valde just dem :)

  • Anne69

    Hej Tjejer
    Skönt med måndag, jobbet och nu tillbaks till BT. Jag jobbade extra i lördagsnatt, kom henm vid 04.00, satte mig vid datorn till 07.00. läste allt vad Anja hade skrivit, vågade själv inte skriva något vid den tidpunkten. Tänkte att då tror folk att jag är knäpp, sitta och skriva inlägg halv fem på morgonen
    Min helg var bra, träffade kompisar, sov och längtade efter Anders. Surfade som en besatt på nätet så klart!!

    Jag måste kasta mig in i debatten...jag är nog den som gjort minst.
    Det enda jag har gjort är att bestämma vart och när...absolut ingen fokus på hur...

    Men jag har sett en UNDERBAR klänning...moohhaahhaa
    Såg på din blogg Anja att du gillade en Lillyklänning....då kommer du att ÄLSKA deras nya kollektion som släpps i november. jag var inne och kollade på några bilder i en affär i Malmö som säljer deras grejer....så vacker!!! Påminner om den du gillar, den gillar jag med!

    Annars då?
    Jo....väger 72.7 jämfört med 66 kilo när jag träffade Anders....
    Det firade jag i helgen med att äta ett dubbeldajm, en dubbelnougat och en Lion Kingsize glass!!! Passade på att äta några ostmackor när jag kom hem på natten också...
    Jag känner mig så kostmedveten, sååå smal och snyggare än någonsinn....blä!!!
    Tjejer, kom igen nu, ska vi inte ta itu med trimmet snart???

    Nåja
    Hoppas att ni alla mår bra.
    Tack för era inlägg, spec Anja och Ninna har varit aktiva!

    Är det någon som springer på en bra och överkomlig cateringfirma på Österlen som dessutom har personal så säg gärna till. Allè är för dyra....så jag måste hitta ngn annan..... Det är SKITTRIST att kolla catering...mer min grej at kolla ringen

  • Anja 19 juli 2008

    Hej Anne69

    låter som att du har haft en härlig helg. Jag började lixom nästan dregla när jag läste om dina intag. Suck...

    Själv har jag ätit nutrilett choklad, nutrilett choklad och fläsklägg och kokt potatis m pepparrotssås ;) *asg* :D

    Ååååhhh spännande! Vet du jag har egentligen aldrig fallit för Lilly förrän jag såg den här klänningen och när jag väl hittat den så såg jag ju att många av deras andra klänningar oxå var skitsnygga :)så jag ser verkligen fram emot att se deras nya kollektion :)

    Deras klänningar är på nåt vis enklare än många och stilfullare, på nåt vis. Men så är det väl dansk design? Danskar är rätt grymma på design över huvudtaget tycker jag. Både inredning och kläder (speciellt barnkläder).

    Jo visst måste vi ta tag i trimmet! Någon som vill börja simma? Och verkligen GÖRA det oxå...

    Tänkte mig att simma iallafall 1-2 ggr i veckan och även passa på att sola lite solarium då ;) på Högevall alltså.

    Någon som vill hänga på?

    Jag jobbar ju lite oregelbundna tider så vissa kvällar går ju bort för mig, men man kunde ju simma ihop så ofta det gick lixom... Roligare att gå dit tillsammans med någon!

    Angående cateringfirma så vet jag att vår skola anlitade en superbra man i Dalby, som körde allting ut till Skånes tranås när vi bodde där två dagar med skolan för att göra ett projekt.

    Visst var det väl skånes tranås du hade bokat? Där är JÄTTEMYSIGT. Kan verkligen tänka mig att det blir en superfin bröllopsfest där :)

    Iallafall så hade vi en helt jä..la underbar italiensk buffé. Tyvärr minns jag inte alls vad sjutton catering-mannen hette, elelr vad hans firma hette.

    Ska se om någon av de klasskompisar jag har kontakt med, kommer ihåg det! Alla var superimpade och shit vad vi åt.

    Vi var ju ungefär 70 personer så han kan ju definitivt fixa mat till många. Vet ej hur många ni blir?

  • Ninni75

    Hej tjejer; Då är vi på gång igen, måndag förmiddag ch en ny härlig vecka framför oss! ;)
    Jag har haft en grym natt- somnade 05.30 imorse då lillan höll mig vaken fram till dess - jag fixar inte att ha spralliga barn i sängen det är ett faktum :)
    Hade ett stort frispel i går kväll då jag kom i "bråk´" med en i min släkt. Vi har velat jättemycket fram och tillbaka om vi sa involvera släkten i vårt bröllop eller inte (jag vet att det kan låta konstigt men våra släkter är verkligen i en klass för sig själv - särskilt min) ...... just nu känns det som att vi är tillbaka på ruta 1 och jag bara vill lägga ner allt eller enbart ha festen för våra vänner som står oss MYCKET närmre än vår egen familj och släkt.... :( blääääääääää

  • Anja 19 juli 2008

    Var bara tvungen att skriva inlägg nr.300

    Sådär ja :D

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?