• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • stjärngudinnan

    Pumpkin:Jag har också tänkt mig skor i den stilen, med låg klack eftersom sambon är kortare än mig! Jag hade fått för mig att du skulle ha ballerinaskor med band, eller så har jag bara drömt det

  • Pumpkin

    stjärngudinnan: Du har inte drömt, jag hade tänkt ha det Men så kom jag på att man får lätt taskig hållning i ballerinaskor, så jag kom fram till att en sko med låg klack löser obekvämlighetsproblemet OCH hållningsproblemet

  • madlin

    vårbrud2008: haha ja då gör du samma sak som en annan då! Storstädar!

    Har dock varit ner i källaren i föreningens mangelrum, där finns det 10 meter bord - behövligt när man ska klippa upp massa tyg till bordslöpare som ska vara på bröllopet. Pust va drygt! Nu är 15 meter klart, dock hittar jag inte den andra asken med knappnålar så de blir lite tajt med nålar om jag ska nåla in och börja sy allt. Såklart man glömmer sånt! Bah! Jag som tänkte sy klart löparna, dukarna tänker jag INTE fålla in o sy (har köpt metervara) utan får jaga snabbfållband till det.

  • sajberpillan

    1 squash
    1tsk salt
    1gul lök
    1 vitlöksklyfta
    500g köttfärs
    1 burk krossade tomater
    torkad basilika/oregano
    salt, svartpeppar
    smör
    1½dl grädde
    2 små paket mozarellaost

    sätt ugnen på 200grader.
    Skiva squashen på längden. Lägg skivorna på en handduk(hushållspapper) och salta lätt så vätskan dras ur.
    Hacka lök och vitlök, fräs i panna, Lägg i köttfärsen. Tillsätt krossade tomater, kryddor. Låt koka ett tag.
    Smörj en ugnsform. Lägg ett lager squash, ett lager köttfärs. upprepa. Häll på grädden och lögg på osten i bitar.
    In i ugnen i ca 20 minuter. KLART!

    Supergott! Kan bli lite "blöt" då det är mkt vätska i squashen men så god.

  • blivandefruandersson0?

    någon av er som fått nya halens katalogen för hösten?
    unsrar för behöver råd om klädsel till bröllopsfest i september den 8 kläderna som är på sid 19 eller sid 13 kläder
    åå hoppas på hjälp

  • vårbrud2008

    Det beror ju på vad för sorts bröllop det är.
    Jag hade nog valt lite ljusare fäger eftersom det är i början av sep. Men kostymen var bäst tyckte jag.

    Vi gifter oss den 15 sep och många har valt gammelrosa, ljustgrönt och så vidare.

  • Pumpkin

    Typiskt - skorna jag hade bestämt mig för är med på rean nu och fanns bara kvar i storlek 36 och 38!

    sajber.pillan: Tack! Låter mums!

    blivandefruandersson: Nix, har inte fått den vad jag vet.

  • Jenny_Åland

    Pumpkin: det där är så typiskt. När man väl hittar ett par man vill ha så är det fel storlek :(

  • Pumpkin

    Jenny_Åland: Ja Har hittat ett antal snygga på have2have.se också, men jag är lite osäker på att jag orkar med 5cm klack hela dagen. Kanske om man köper Scholls Partyfeet?

  • Jenny_Åland

    Jag känner mig så ur form idag. Har börjat på ett nytt jobb idag och är full av intryck. Idag har jag också varit och hälsat på morfar på sjukhuset som fått en propp i hjärnan. Smärtar att se han sådär :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6