• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Anja 19 juli 2008

    Heeeeeeeeej tjejer

    någon som minns mig. Skrev supermycket ett tag men tappade sedan sugen helt. Är nu tillbaka m ny ork och kraft. Vintern och sambons låga humör under vinterhalvåret tog musten ur mig. Men trots det urtrista sommarvädret så känns allt mkt bättre nu.

    :)

    Känner att det ska bli skitkul att nu, m bara ett år och 11 dagar kvar innan jag blir fru, få planera allt tillsammans med er här inne.

    Har gått ner några kilo, börjat jobba och trivs, ska snart åka iväg en vecka och bo i stuga m hela familjen så just nu är livet skönt :) (vågar man skriva så).

    Någon som ORKAR skriva en liten sammanfattning om vad sjutton som hänt här inne de senaste månaderna. Eller var och en vill kanske bara lite kort berätta om vad som händer hos just dem nu, för jag sitter på jobbet och jag har tyvärr inte tid att läsa tillbaka så långt, hur gärna jag än skulle vilja :)

    Vårt internet har varit borta i en dryg vecka och jag abstinens, så när jag nu för en gångs skull tog på mig att jobba en natt så kan jag ju sitta lite vid datorn ;)

    Hur långt har ni kommit i ert planerande?

    Jag har inte gjort ett skit mer än sist faktiskt.

    Den 19 får jag lov att boka kyrkan och kommer då ligga på luren. Är så nojjig att nån annan ska hinna före eftersom vi bokade fest-borgen för ett halvår sen och inte kan byta bröllopsdag!!!

    :)

    Kul att vara tillbaka

    Många kramar

    Anja

    (idag har ju varit värsta super-bröllopsdagen. Undrar hur många par som faktiskt har gift sig idag. MÅNGA!!)

  • Pumpkin

    Heeeeej Anja! (Norrsken här, har bytt nick )

    Du, det har nog inte gått många dagar utan att jag funderat på vart du tog vägen, så det är kul att du är tillbaka!

    Varje person kan väl berätta vad som hänt helt enkelt. Här har vi bytt datum - nu gifter vi oss den 5e istället för den 19e. Kyrka är bokad och likaså lokal, vi gifter oss i vår nya hemort Södertälje. Annars vet jag väl inte om det hänt så mkt här hos oss faktiskt... I så fall står det i bröllopsbloggen - larsandangelicaswedding.blogspot.com

  • Pumpkin

    madlin: Ja, en weekend eller så till Tyskland vore i och för sig inte helt fel faktiskt

    Lucy_: Vacker bukett! Jag är dock inte så mkt för de där små blommorna.

    jeeksa: Ajdå! Är det något som hänt som gör att ni inte kommer få ihop budgeten?

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin- jaaa jag läste tillbaka och fattade faktiskt att det var du :) Undrade nämligen varför där inte var några inlägg alls från Norrsken ;)

    Har alla bestämt sig för klänning (typ av klänning), bukett osv.

    Jag känner att jag inte alls kan bestämma mig för det ännu... Det måste vänta till sista minuten! Jag ändrar mig ju hela tiden :D

    Har bestämt kyrka, festlokal, mat och sånt, det får räcka ett tag.

    Vi ska ju åka t Tyskland o handla drickan. Är sååå glad att man trots att det är ett ganska pampigt ställe vi hyrt som festlokal, får ha egen dryck, annars skulle detta bli alldeles på tok för dyrt.

    (det är det ju redan lixom) ;)

    Jeksaa- funkar det inte att ta ett mindre lån för att få ihop det som ni inte lyckats spara. Vi kommer att lägga lånet på vårt huslån för betala vårt bröllop, annars hade vi aldrig kunnat gifta oss. Vi är inte en sån ekonomisk situation att vi kan spara ihop till vårt bröllop och vi vill ju gifta oss innan vi blir gamla och grå ;)

    Hoppas att det löser sig.

    Tänk Norrsken att du var vaken o satt vid datorn. Det kunde jag väl aldrig ha trott *fnissar*

    Så du har bytt datum... Va f...n lixom. Vi som var cyber-bröllops-twins. ;)

  • Pumpkin

    Anja: Menar du att jag skriver mycket?! Och dessutom är uppe sent på nätterna och skriver!? Jag är chockad!

    Jag har inte bestämt mig för klänning än, jag har dock tänkt börja prova nu på semestern som börjar vecka 29
    Buketten ska bestå av pioner, luktärter och rosor + lite grönt. Buketten är faktiskt anledningen till att vi bytte datum, jag ville absolut ha pioner i buketten och de kan vara svåra att få tag i senare i juli.

    Tycker du har ganska mycket bestämt ändå

  • Anja 19 juli 2008

    Jaaa läste om din bukett i din blogg. wow så fin den låter.

    Jag har ju hela tiden tänkt mig vita eller svarta kallor. Nu tvivlar jag på allt. Nu tänker jag liljor, orkidéer, blandat, hjäääälp...

    Ska jag ha lite grönt i buketten eller inte... suck

    Det är jättesvårt det där!!!

    Klänning vet jag inte heller... Känner att jag helt har ändrat smak sen ett tag tillbaka...

    Ska ju låta sy upp hela min klänning helt utefter hur mkt jag gått ner i vikt när det börjar dra ihop sig, så jag känner att jag nog kommer anpassa stilen på klänningen utifrån hur jag ser ut i kroppen ;)

    Sömmerskan är ju ett superproffs som kan sy vad sjutton som helst + atthon verkligen har stil och öga för vad man passar i så jag ska nog lita på henne till stor del. Känns rätt så tryggt :)

    Mamma betalar klänningen så det känns bra :)

    Jag har börjat vackla lite angående bröllopsresan...

    Vi har ju helt varit inne på Karibien. Har ju köpt massor av böcker om karibien, om maten om naturen, människoran, historien etc men nu börjar jag tänka, varför i sjutton ska man resa så långt (flyget tar ju för sjutton 13 timmar) och till ett ställe dit det är sååå dyrt att åka.

    Jag har börjat fundera på Sicilien. Ska vara otroligt vackert, romantiskt och underbar mat och väldigt varmt och skönt.

    Vart var det ni skulle åka?

  • Anja 19 juli 2008

    och nääääää alltså, jag menade inte alls att du skriver mycket eller är uppe på nätterna. Huuuur kunde du tolka mig så?? ;) :D

  • Anja 19 juli 2008

    Måste bara förklara att jag jobbar natt inatt och därför har tillgång t internet. Vi blev av m vårt internet för ett tag sen för att vår brf håller på att byta bredbandsleverantör och vi hade (läs min sambo) glömt att lämna in lappen. Detta kom han på två veckor för sent vilket gör att jag itne har en aning om när jag kommer kunna skriva igen. Normalt sett jobbar jag inte natt och kan inte sitta och hänga här som jag gör nu ;)

    Men jag kommer återkomma och hänga här som en glad och förväntansfull brud, igen :)

    fniss fniss

  • Pumpkin

    Anja: Kul att du gillar mina tankar kring buketten, jag tror den kommer att bli riktigt läcker!

    Om du inte bestämt riktigt hur klänningen ska se ut än så kan det ju faktiskt vara "bra" att du inte har en klar bild över hur buketten ska se ut, den ska ju liksom komplettera klänningen. Så det där ger sig med tiden, när tankarna runt klänningen börjar klarna

    Men inte är det så dyrt i Karibien? Det kanske beror på var man åker? Hur som helst så tror jag att det skulle kunna bli en underbar resa. Fast det skulle ni definitivt få på Sicilien också, Italien är ju aldrig fel liksom. Och då kan ni åka tätare inpå bröllopet också
    Vi ska åka till USA, på roadtrip!

  • madlin

    Hoppar in, har preciiiis strukit sista servetten nu *pust* Men skönt o ha de gjort, annars blir de lätt liggandes till sista stund o så vill jag inte ha det!

    Anja74!! Va kul o se dig igen här! Skönt o höra att livet verkar vara aningens lättare nu, hoppas ni får de så mysigt på er semester i stugan ni ska till!

    För en annan.. vi har ju bytt datum. Vi gifter oss redan i år! 070825 närmare bestämt, så de är 7 veckor kvar och har en hel del att göra. Det mesta är klart, men efter vår solist hoppade av (så dålig stil och av dålig anledning) så letar vi på nytt. Skulle beställa bukett o coursage idag men det hann vi inte med.

    Men alla andra stora poster är de lugnt med, nästan. Ska fixa lite på klänningen min och så, men de hinns väl med det också!

    Pumpkin: jaaa.. Tyskland har sina goda sidor med o göra en mysig weekend på! Skönt och komma iväg och så med och slå två flugor i en smäll. Så tänkte vi göra, men fick bra pris av en kille som åker ner emellanåt så de blev så istället.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6