• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • madlin

    ~Norrsken~: Lät ju som ni haft en trevlig dag där nere! Hoppas ni ror hem den lägenheten ni är sugen på *tummar hålls*

    Haha så komiskt att din pappa bor där! Vi har sommarhus precis i utkanten, så vi åkte upp över en weekend o tog de lugnt. Skönt med miljöombyte ibland, trots de inte direkt är någon "säsong" där nu :)

    Jaaaa! De känns jätteskönt att hittat en kompromiss - som känns mycket bra! Ska reka lokalen o catering, knäppa lite kort och sådär.

    stjärngudinnan: *vinkar* Har ockå katt!

  • InaHjärtarAdam

    godmorgon tjejer!

    här har det inte varit nån vidare aktivitet på ett gäng dagar nu, har ni lika mycket att göra som jag?
    förra veckan pluggade jag heltid och jobbade heltid, phu! var ju tvungen att ta ledigt från skolan två dagar för att hinna med mej själv och alla uppgifter som haglar över mej.
    nu ska jag iväg till jobbet igen.. men idag blir det nog kul, för jag ska med en boende på demonstration;) fel tåg för min del, men det gör inte så mycket. nästa gång jag jobbar ska jag på beyonce i globen! vet knappt vem det är men det gör inget, hehe.. blir säkert roligt ändå!

    nu har jag gått in i vecka tio och illamåendet har precis gått över. vilken befrielse!! :D

    på bröllopsfronten händer det inte så mycket numera, förutom att jag fortfarande drömmer konstiga bröllopsdrömmar då, haha!
    fast nu när jag har fått hem min klänning så är det ju den som är med i drömmarna iallafall och inga andra konstiga kreationer;)

    ojoj, måste rusa! bye!

  • Jenny_Åland

    Norrsken: ja, man blir helt galen

    Egentligen e jag alldeles för snäll. Ska man vara hård borde jag bete mig likadant tillbaka men det gör jag inte. De skulle nog inte fatta.

    Ibland känns det som att man kanske skulle skippa att bjuda alla som inte tycker att vi ska vara tillsammans. Kanske blir ett trevligare bröllop då.

  • madlin

    Jenny_Åland: trist när de är sådär... har en inom familjen som inte heller är jublande glad över vårat förhållande (varit tillsammans i 7 år nu o motarbetar oss ännu) - så jag vet hur de känns :(

  • stjärngudinnan

    Tjejer! Behöver era kloka råd! Min syster berättade igår att hon ska gifta sig på midsommarafton (i år). Det skulle ha varit hemligt men de kände att de ville ha närmsta familjen med. Nu till problemet. Jag misstänker på min sambos reaktiion när han fick veta detta, att han planerar att fria på vår tvåårsdag när vi är utomlands. Vi kommer hem två veckor innan hon skall gifta sig, ev nyförlovade och med nyheten att vi ska gifta oss nästa år med middag och fest. Det ska inte min syster ha. Är det dumt? Bör vi vänta med att berätta nyheten om giftermålet för nära och kära tills efter deras vigsel? Samtidigt vill inte jag säga till min sambo att vänta med frieriet om han hade tänkt att fria på vår tvåårsdag! Risken finns ju också att alla frågar om vi skall gifta oss när de ser att vi förlovat oss, ska jag då undvika att svara på frågan? Hjälp! Vill inte att min syster ska känna att vi stjäl uppmärksamheten eller så för dem. Hur tänker ni?

  • Pumpkin

    Hej tjejer! Nu sitter jag i bilen på väg hem till Norrland igen, så snart blir allt som vanligt igen Det har just slagit mig att det här är sista gången jag åker HEM till NORRLAND, i alla fall på ett bra tag. Nu blir det ju hem till Södertälje istället

    madlin: Åh så mysigt med sommarhus där! Det är ju verkligen vackert och rogivande i Dalarna Är det du och M2B som köpt eller är det någon släktstuga? Norr, söder, öster eller väster om själva orten? *nyfiken*

    Jenny_Åland: Ja, egentligen ska man ju ge igen med samma mynt, men samtidigt så är det ju bra att du kan stå över det! Jag skulle definitivt inte dra mig för att utesluta alla som är emot mitt och Lasses förhållande, varför ska jag bjuda till så pass mkt när inte de/den kan göra det?

    Ina: Ja, nog har det varit mycket de senaste dagarna, det är nästan så att det blir lugnt och skönt att komma tillbaka till jobbet

    stjärngudinnan: Svårt det där, förstår hur du tänker. Men samtidigt så ska man komma ihåg att din syster är din syster och hennes bröllop är hennes bröllop, det är inget som måste tävla med dig och ert bröllop, de är ju två olika händelser! Så inte tror jag att er förlovning och bröllopsplanering kommer att överskugga hennes dag. Jag skulle nog berätta, men inte göra världens grej av det förrän efter hennes bröllop kanske

    Vi har suttit och diskuterat lån, lånelöfte och räntor här i bilen idag. Vi hoppas på att Länsförsäkringar ska höra av sig till oss imorgon och ge oss besked om vi kan få lånelöfte på det vi begärt. Då ska vi försöka förhandla fram en vettig ränta också och får vi bra ränta så har vi sagt att vi lägger över alla våra "affärer" där för att ha ett bra förhandlingsläge inför framtiden. Och så ska vi försöka få låna lite extra för att lösa billånet, det skulle vara så otroligt skönt, nu känns det som att vi mest betalar ränta och väldigt lite av själva lånet på den. Får vi lånelöftet imorgon så ska vi dessutom ringa och lägga första budet på lägenheten direkt! Så spännande!

    Hmm, det där blev ju lite OT, men det är så spännande så jag måste lufta lite

  • MrsNyberg2B

    Stjärngudinnan - Ja, de är hemskt söta! Utom när de leker och hoppar på magen på mornarna.. Vi försökte ju ha dörren stängd, men, tja, de funkade ju inte, de öppnar den bara. Bättre att ha den öppen än att slippa dra upp sig själv för att slänga ut dem tio gånger per natt.

    Jenny_Åland - Ah, vad trist! Min mamma sa en gång att hon kan ha åsikter om mycket (ang. val vi gör i livet) men när det gäller partner och arbete så kan hon inte lägga sig i.. Och att hon finns där för att stötta om det skiter sig. Vilket är tur. Nu var det iofs din mammas sambo, men ändå. Det är ruskigt dålig stil - och flytta från Åland kan ju ni faktiskt (teoretiskt) göra ändå, om ni skulle vilja det, men det är ju ERT val. Jag håller på Er.

    Ina - min svägerska mådde illa t.o.m vecka 20! Och lite då och då därefter också. Du har ju bra tur med det, även om det inte gör det roligare eller skönare att må illa! Hon hade annars senapskorn under en tejpbit i örat, för att trycka på, någon speciell punkt där tydligen.

    Norrsken - Härligt, härligt! Jag längtar tills det är dags att flytta härifrån. Nu har jag kollat resultatet från högskoleprovet med tabellen och det verkar som om jag hamnar på 1,3 så jag borde då verkligen komma in om intaget låg på 0,9 förra terminen. Men ändå...

    Idag har jag jobbat. När jag vaknade klockan sju spelade musikkåren längs med Storgatan och det är ändå en bit härifrån, men det hördes som de stod på innergården!! Jag var glad att jag ändå skulle upp, men förstå alla de som var ute och festade loss igår/natt!!! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, det säger jag eder!!!

    Nu ska vi ha sunkeftermiddag och kväll, för det är väl ungefär hur länge sen som helst som man bara hade en ledig eftermiddag tillsammans såhär! Älsklingen står och steker hamburgare, dip, godis, salta pinnar, glass och kolatårta är inhandlat, tre filmer hyrda och snart kan vi bara njuta av varandra och ha det lugnt och skönt. Känns välbehövligt för min del, eftersom jag känner att mitt inre inte är vad det borde vara (efter att ha varit rätt okej ett tag, nästan en vecka...och det är ju skönt).

    Imorgon, om jag lyckas hålla mig, kommer jag tillbaka. Förhoppningsvis med lite ny energi och kraft!!

  • Pumpkin

    MrsNyberg: Åh, så tabellerna har kommit nu? Men du har inte fått resultatet hemskickat ännu?
    Låter som en helt otroligt skön eftermiddag, så vill jag också ha det!

  • Pumpkin

    Förresten så tror jag att det är ganska självklart att du kommer in på utbildningen med det resultatet

  • Jenny_Åland

    Tack för era kloka svar.

    Norrsken: ja, det skulle faktiskt vara trevligt att slippa alla som har dumma kommentarer om vårt förhållande på bröllopet. Känns ju inte som att man vill betala för dom. Bjuder hellre fler trevliga människor istället då.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6