• Ab fab

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

    Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Ab fab

    God morgon mina damer.

    I dag skall jag byta kontor- jag slipper mitt egna lilla rum för ett större med havsutsikt. Nice. Satt kvar länge igår så det blev inte så mycket gjort efteråt. Hem, fixade lite tvätt och sen ooops var klockan halvelva. Men fick skatteåtebäring... 5440 kr. Yippi

  • bauti

    MissP:
    P H U *svettades som en liten gnu*

    Nu skall jag iväg å hämta bilar med pappsen.

    Kram

  • Nides

    Godmorogn!
    Nu J åkt till hans pappa för 5 dagar av fiske. :):(

    Bauti: DU kommer snart in i din kläning. Jag beställde min kläning 2 st mindre så att jag ska gå ner i vikt. :)

  • Nides

    Lykke: Så rooooooligt att få tillbaka pengar.. Rakt ner i bröllopsresekassan! För vår del alltså :D

  • MissPhoenix
    Bauti, du kommer i klänningen!

    Jag hittade min drömklänning i en tidning förra året men den såldes bara i sthlm, och jag ville ju inte ens köpa men kunde kanske tänka mig det..
    SÅ jag har hittat en här och är nöjd, MEN tänker prova den omtalade klänningen när jag är i sthlm. Så jag slipper tänka "tänk om....". Den kanske inte alls passar mig eller sitter fint eller är så fin i verkligheten. Så vi får se....
  • Ab fab

    ja de skall gå till klänningsshopping i Stockholm i maj och om det blir något över skall det shoppas skor i Madrid

  • MissPhoenix

    Lykke : Rakt ner i kakburken!!
    Vi börjar få till en rejäl slant i vårkakburk, har gjort en massa ickevita jobb det senaste Och två till idag och ett imorgon,

  • Ab fab

    Kul med välfylld kakburk. R fick ju bonus men vi var ju så roliga att vi grävde ner den... i bergvärmen.....

  • Addiz

    God morgon på er!

    Har försökt läsa ikapp sen igår vid lunchtid, ni skriver så era tangentbord måste glöda!!!

    Så därför komemr att långt inlägg nu...
    Eftersom jag slutade tidigare igår, men fotografen inte hade tid att träffa oss (vi ska dock dit nästa torsdag =) så bokade jag in en tid med killen på Stadsteatern. Vi hade tänkt att ha vår vigsel där, men vet inte ännu om det går... Vi ska kolla Konserthuset också. Jag och min m2b fick dessutom 1000 andra saker gjorda... Vi kollade på Blomrum (vid Saluhallen) och Blomsterkonstnären (Vasaplatsen) och frågade om priser på brudbukett. Vi kollade Tony's och Vasaplatsens efter klänningar och frock coat. Vi kollade upp priser på min m2b's ring och letade gråa tärnklänningar på den affären som ligger på samma gata som Knapp-Carlsson.

    Resultat:

    1) På Tony´s hade de inte riktigt tid med oss, men på Vasaplatsen var tjejen suverän! Jag har också lyckats (återigen) bekräfta att jag ska ha halterneck med "fyrkantig" ringning, och inget annat.

    2) På Blomrum var de trevliga, men de hade (sjävlklart) svårt att lämna nåt pris. På Blomsterkonstnären var de oengagerade, så dit lär vi inte gå nåt mer... Resultatet blir nog att eftersom det verar vara svindyrt att göra en enkel bukett så ska jag nog fakstiskt försöka göra det själv. Vägrar betala 1500:- för 10 kallor och lite murgröna!!!

    3) På Guldsmedsmästar'n verkade de väldigt seriösa, men priset vi fick var dubbelt så dyrt som det vi fått på Smycka i Nordstan. Så nu vet vi inte riktigt var vi ska vända oss...

    4) Det är skitsvårt att hitta snygga mörkgrå tärnklänningar till ett vettigt pris!!!!!

    Komemr inte att ha så mycket tid att vara inne på BT idag =(

  • Addiz

    bauti: du kommer komma i den, och då kommer den vara ännu snyggare! :)

    lykke: gött med havsutsikt!

    tezz: tråkigt med allergin, men jag håller med de andra: skönt att det inte var mot pälsdjur!

    MissP: är du själv med lilleman då?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3