• Ab fab

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

    Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Linum

    Läser man franska som andra språk i Rumänien? Eller kan man det bara ändå i och med släktbandet till latin?

  • Petra74

    god morgon!
    Har nu suttit och läst lite på tråden. men hör att jag nog får ta barnen på utflykt snart för det börjar bli livat i deras rum.

  • Addiz

    Linum: jo det var en bra idé *antecknar*

    Man läser väl lite franska tror jag, och framförallt de som är lite äldre läste franska och ryska i skolan när de var små. De som är yngre har nog läst lite engelska, men man dubbar fortfarande mycket i Rumänien, så det kommer nog inte lika naturligt som för de som går i svensk skola och hör engelska på TV hela tiden...

  • bauti

    Heeeeelllllooooooooooooooo!

    Jag var inne hos Frissan kan komma som jobbar på Salong Modig. Hon är utbildad sminkös oxå.
    Japp tänkte jag. Skönt att ha en å samma som gör frisyren och sminkar. Jag vet att hon jobbar mycket med bruduppsättningar och smink, så det var perfekt
    Tordde jag
    Självklart var hon bokad på MIN bröllipsdag

    Så nu lägger jag förtroendet i era händer.
    H J Ä L P ! ! ! !
    Ge mig förslag på vem jag kan ta som håller på med BÅDE smink & hår.

    Hilfe!!!!! (ingen aning hur det stavas, men Linum visar snart hur det skall stavas)

  • Nides

    Fröken Malm: Lider med dig angående bordplaceringen. Tycker att det är såååååååå jobbigt. Vi har ju båda två skilda föräldrar med nya respektive. Jippi.. hi hi

    Lykke: Nice med morognrocken. thi thi...

    Tezz: Inga bölder. Jag lovar. Har gjort det. Om jag minns rätt så sticks det inte ens så jätte hårt.

  • Nides

    BAuti: Miss P kan säkert hjälpa dig.

    Förresten, Hej Petra!

  • Ab fab

    Bauti.. har en make up tjej som kommer till min frisör. Jag vet inte riktigt vem det är ännu men frisör arrangerar. Vill du så fixar jag telefonnummer.

    Ang bordsplacering... vad är det för larv att man måste sitta brevid sin partner? Honom träffar jag så mycket annars att jag tycker det är roligt att träffa nya människor. Ok att gamla människor gör bordsplacering så vi som förlovade sitter brevid varandera men det är väl de enda.

  • Linum

    bauti: du klarar dig fint....
    jag pratar inte tyska

    Hur mår linus (hunden)?

  • bauti

    Tezz: det känns knapt har gjort det flera gånger. Realax!
    (säger en som har blivit stucken minst tre ggr i veckan och har världens svåraste blodkärl. Bara går sönder)

    Det här med att gästerna ställer krav på vart dom skall sitta är helt absurt. Passar det inte så skit i att komma. Man skall väll vara glad för att man är bjuden. Jag blir så arg på otacksamma människor

    Vi har faktiskt tagit bort en person från inbjudan. Toastmadamme tillochmed. Hon har inte hört av sig en enda gång när jag låg på sjukhus.
    Då bestämde vi oss för att inte bjuda henne. Passar det bara att umgås när det börjar närma sig någon fest som vi skall ha, så nej tack. Är inte intresserad av blodiglar.

  • TezzAmore

    bauti: Det är samma salong som jag var på i Januari. Samma dag som vi var ute och käkade middag om du kommer ihåg. Hon var ju redan då uppbokad "min dag"... Synd för hon är en superduktig frisör iaf!

    Nides: hihihi! Det blir nog bra med testet, tror jag! Har någon slags "tränga-in-i-huden-fobi". Går inte ens på oklippta gräsmattor för att jag är rädd för att få fästingar som sticker in sig i huden... hahaha! Ser lovande ut för en blivande husägare!! HAahahaah!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3